Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De gedachte "zo mooi ga ik hem na een wasbeurt nooit krijgen" komt direct in me op
Ge hebt echt magnifiek werk geleverd Bert! Ben blij da'k dan toch van Protech ben afgestapt en naar u gekomen. Die mannen hadden zeker nooit zo'n perfect werk geleverd!
Prachtig resultaat! Je bent een kei! Wanneer wordt de Swissvax cleaner fluid gebruikt? Hoe heb je de wielkasten zo mooi gekregen? Is hier een speciaal product voor te krijgen? Ik vroeg me af...ik doe het polieren en waxen altijd handmatig; moet je dan toch alles afplakken? Alvast bedankt!
Prachtig resultaat! Je bent een kei! Wanneer wordt de Swissvax cleaner fluid gebruikt? Hoe heb je de wielkasten zo mooi gekregen? Is hier een speciaal product voor te krijgen? Ik vroeg me af...ik doe het polieren en waxen altijd handmatig; moet je dan toch alles afplakken? Alvast bedankt!
Swissvax Cleaner Fluid (evenals dodo juice lime prime (lite) of blackfire gloss enhancing polish) breng ik steeds handmatig aan na het polishen en voor het waxen.
Dit zorgt ervoor dat alle polish verdwenen is voor je gaat waxen.
Polish laat namelijk een dunne olieachtige film achter. Deze film was nodig om je poliermachine te laten glijden over de lak terwijl je de polish verwerkt. Maar deze is nooit 100% verdwenen met het afwrijven met microfiber alleen.
Die oliefilm zorgt ervoor dat de wax niet 100% kan hechten aan de lak en dat heeft een nadelig effect op de duurzaamheid van je waxlaag.
Zo een cleaner heeft ook nog voedende oliën die in de poriën van de lak kruipen en zo een vollere glans geven. Als je lak droog staat kan je dat goed zien. Dan trek die cleaner fluid helemaal IN de lak !
Je wax is ook veel eenvoudiger aan te brengen na een applicatie van een cleaner fluid.
Ivm het afplakken. Enkel met polish is dit nodig, als je dit met de hand doet heb je iets meer controle over wat je doet en kan je precieser zijn en de rubbers vermijden.
Bij machinaal werken kan je sneller eens tegen die rubbers aankomen, daarom plak je best alles af. Het is 15, 20 min werk maar het is echt een pluspunt in afwerking en opkuiswerk achteraf.
Wielkassen doe ik steeds met APC tijdens de was stap. De gele kant van een Shmitt is ideaal daarvoor ! Dit zorgt ervoor dat je het vuil kan verwijderen. Meestal blijft je plastic dan vrij dof achter. Dan breng je een dressing aan en wrijft het mooi op met een oude microfiber.
Makes all the difference
Zeg, meen je het dat je nog wat moet bijbestellen???
Anders proberen we een group buy weer te regelen bij de Bert, ik moet ook nog een paar extra dingen hebben...
Een een bijkomend reeksje voor een witte auto...
Waarom zou ik het niet menen, noem je mij een zeveraar ??
Wat extra towels en shit, en wat materiaal voor de Bentley & Jag. Er zijn er thuis een paar curieus geworden, daarom.
Ik blijf iedere keer opnieuw verbaast over het resultaat...
Op het eerste zicht is er totaal niets verkeerd met die wagen qua lak maar zoals jij het presenteert, zit het schots en scheef en is het inderdaad een wereld van verschil voor- en na.
Moest mijn eens komen met zijn wagen zou er ook massas werk aan zijn denk ik zo.
subliem resultaat bert, echt knap. vraagje nu, waarom breng je de lime prime niet meer machinaal aan??
Goeie vraag !
Als je een perfect gepolierd oppervlak hebt wil je niet de kans lopen van je perfect gepolierde oppervlak te gaan beschadigen door opnieuw machinaal te gaan werken.
Met een rotary kan je namelijk fijner afwerken dan met een DA. Waarom zou je dan je heel fijn en perfect gepolierde oppervlak opnieuw machinaal willen bewerken ?
Het enige waarmee je nog voordeel kan halen is het feit dat wanneer je je niet zeker bent dat je hologram vrij hebt gewerkt je nog eens met een DA over je lak gaat. Maar opnieuw, je zal een minder scherp resultaat bekomen daardoor.
Ik blijf iedere keer opnieuw verbaast over het resultaat...
Op het eerste zicht is er totaal niets verkeerd met die wagen qua lak maar zoals jij het presenteert, zit het schots en scheef en is het inderdaad een wereld van verschil voor- en na.
Moest mijn eens komen met zijn wagen zou er ook massas werk aan zijn denk ik zo.
Knap!
Da's wel een feit. Ik dacht ook op het eerste zicht dat m'n auto ok was. Ge hebt zelf de P ook gezien? Maar als dan Bert even met u de wagen dichter gaat bekijken is het alsof ge een monster binnenbrengt
Als je een perfect gepolierd oppervlak hebt wil je niet de kans lopen van je perfect gepolierde oppervlak te gaan beschadigen door opnieuw machinaal te gaan werken.
Met een rotary kan je namelijk fijner afwerken dan met een DA. Waarom zou je dan je heel fijn en perfect gepolierde oppervlak opnieuw machinaal willen bewerken ?
Het enige waarmee je nog voordeel kan halen is het feit dat wanneer je je niet zeker bent dat je hologram vrij hebt gewerkt je nog eens met een DA over je lak gaat. Maar opnieuw, je zal een minder scherp resultaat bekomen daardoor.
idd daar heb je eigenlijk wel gelijk in, had het zo nog niet bekeken, maar ik zal het toch nog machinaal moeten doen denk, ik zit nog niet met een helemaal hologramvrije afwerking, het word altijd keer op keer wa beter, sommige stukken zijn echt wel moeilijk om hologramvrij te werken vind ik. maar ja ze zeggen altijd oefening baart kunst zeker en idd dan gebruik ik altijd nog een da + lime prime.
goede tip voor me in de toekomst, moet ik zeker onthouden
Comment