Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Full Detail] - Custom Car Cleaning - MY '92 Lamborghini Diablo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [Full Detail] - Custom Car Cleaning - MY '92 Lamborghini Diablo

    MY ’92 Lamborghini Diablo



    Wassen
    SmartWAX Shampoo
    2BM
    Washmitt
    Myracle Dryer
    Meguiar’s Last Touch 1:1


    Interieur
    APC 1:10
    APC 1:4
    Gliptone Leather Cleaner
    Gliptone Leahter Conditioner


    Velgen / Banden
    EZ Wheelbrush
    Arsenaal aan kwasten en andere brushes
    Meguiar's tire gel
    Valet Pro Billberry Safe Wheelcleaner

    Meguiar's mide klei icm Last Touch 1:1
    Meguiar’s All Metal Polish
    Mother’s Powerball
    SmartWAX Blue-B-Gone
    Swissvax cleaner fluid
    Swissvax Autobahn

    Kleien
    Meguiar's Last Touch
    Meguiar's Mild detailing clay

    Polijsten
    Meguiar’s W8006 polishingpad icm M-83
    Meguiar’s W8006 polishingpad icm M-80
    Meguiar’s W9006 finishingpad icm M-80


    Eindafwerking
    Swissvax Cleaner Fluid
    Swissvax Concourso Wax
    Swissvax Quick Finish
    Ramen Glass Cleaner Concentrate 1:4


    Toen ik voor het eerst hoorde over de ‘Ne Plus Ultra’ van Polished Bliss, een 7 daagse detail voor Supercars, dacht ik nog bij mezelf “Dat is relaxed op het gemak werken…” , met de wetenschap dat een formaatje Audi A8 me normaal ‘slechts’ 2 à 3 dagen kost, en die is in alle opzichten groter, ruimer en meer van alles……..damn, I was so wrong !

    Zo veel naden, kieren, roosters, hoekjes en lastig te bereiken plekken. Afplakken, afplakken en nog eens afplakken en heel veel werken met de 3 inch backingplate en 100mm pad. Daarnaast is alles vervaardigd uit kunststof wat het corrigeren van het lakwerk nog intensiever en moeilijker maakt. De grote, lange en met roosters uitgeruste motorkap liet zich lastig bereiken door de meer dan twee meter brede kont van de auto. Het polijsten nam dan ook enorm veel tijd in beslag. Maar dan doe je een stap terug, bekijkt de gehele auto…..prachtig, wat een eer om hieraan te mogen werken!

    De wagen bij aankomst:



    Last edited by ; 17/10/2008, 20:30.

  • #2
    De binnenkant leek op het eerste gezicht redelijk netjes. De wagen had vorig jaar een interieurdetail gehad:





    Comment


    • #3
      Allereerst begonnen aan het interieur. Een inspectie van het leder en het kunststof liet toch een aanzienlijke mate van vervuiling zien:




      Eerst het interieur dus grondig gereinigd met een APC en diverse doeken en borstels. Daarna het leder gereinigd met Gliptone leathercleaner en een zacht borsteltje om zo ook de poriën goed te reinigen:



      Comment


      • #4
        Enkele 50 – 50 shots laten het verschil goed zien:





        Comment


        • #5
          Het interieur werd opeens een paar tinten lichter. De vorige detail is zeker door ‘Stevie Wonder’s Detailshop’ verzorgd! Het loonde dus de moeite om het hele interieur verder op deze wijze te behandelen:





          Comment


          • #6
            Het reinigen van het tapijt was niet in de detail opgenomen, maar de vlekken en de grauwe look stoorden mij enorm. Daarom een extra uurtje uitgetrokken om ook het aanzicht van het tapijt naar een hoger niveau te tillen:



            Comment


            • #7
              Het gehele interieur werd zorgvuldig ontdaan van stof en andere viezigheid:





              Comment


              • #8
                Tot zover de reiniging aan het interieur. Het behandelen van het leder en de ramen bewaar ik oms tijdens het curen van de waxlaag te doen. Op naar het exterieur. Allereerst eens zien waar we mee te maken hebben:

                Sterk geoxideerde wielen:



                Comment


                • #9
                  Veel achtergebleven waxrestanten in de naden, her en der spuitnevel en andere ongemakken:





                  Comment


                  • #10
                    De staat van de lak:



                    Comment


                    • #11
                      We beginnen daarbij zoals altijd met de wielen. Om deze te reinigen heb ik de Valet Pro Billberry Safe Wheelcleaner erbij gepakt:





                      Comment


                      • #12
                        De banden zijn goed ontvet met een APC zodat de dressing in een later stadium goed kan intrekken:



                        Comment


                        • #13
                          De wielkasten krijgen ook een goede reiniging met APC en diverse borstels:





                          Aansluitend de wielen goed gewassen en verder schoongemaakt:

                          Comment


                          • #14
                            Toen begonnen met het reinigen van de sponningen, naden, kieren en alle roosters. Deze heb ik voorgeweekt met een citrus ontvetter. Daarna een APC mengsel 1 op 4 ingewerkt met diverse brushes:





                            Comment


                            • #15




                              Comment


                              • #16


                                Comment


                                • #17
                                  Aansluitend met een microfiberdoek en een lichte APC menging alle naden nagelopen om de waxresten te verwijderen:



                                  Comment


                                  • #18
                                    Daarna de auto grondig gewassen en geclayed. Qua vervuiling viel het reuze mee, slechts de bekende plaatsen hadden sporen van zware verontreiniging. Na het clayen de auto nogmaals grondig gewassen en gedroogd met perslucht, gevolgd door de Myracle Dryer icm Last Touch.

                                    Daarna de auto binnen gezet in de garage om aan het echte werk te beginnen:



                                    Comment


                                    • #19
                                      De aluminium randen waren zoals we eerder zagen stevig aangetast. Ik heb geprobeerd om deze zo goed als mogelijk te herstellen, maar mijn geschut was daarbij niet zwaar genoeg om ze weer als nieuw te krijgen. Een velgenspecialist zal hierin uitkomst moeten bieden. Wel is er een aanzienlijke progressie geboekt qua glans:





                                      Comment


                                      • #20
                                        Voor:



                                        Na, inclusief de banden dressing, de cleaner fluid en de wheelsealant:




                                        Op dezelfde wijze zijn overigens ook de vier uitlaten behandeld.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X