Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Full Detail] - Custom Car Cleaning - MY '92 Lamborghini Diablo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Gedurende zijn leeftijd zien hier en daar enkele delen gespoten. Tijdens de PTG metingen kreeg ik geen waardes terug gezien de kunststof panelen. Het was dus heel lastig om te bepalen hoe dik de lak was en in hoeverre correctie mogelijk was. Vrij veel RDS en imperfecties in de laklaag…..maar goed, laten we ook niet vergeten dat de wagen 16 jaar oud is!

    Kunststof wordt zoals we weten heel snel warm (met alle gevaren van dien), veel sneller dan het normale plaatwerk bij de ‘normale’ auto’s. Gezien de defecten zou ik normaal gezien uitkomen om een polishingpad of zelfs een cuttingpad met grove compound. Maar dat was nu serieus out of the question. Ik heb gekozen om een polishingpad te nemen met de zwaarst mogelijk polish die mogelijk was en meerdere passes te doen. Zo beetje bij beetje een minimum aan lak weg nemen en steeds goed bekijken wat verder mogelijk is. Een tijdrovende klus, maar better safe than sorry!

    Eerst alle delen die niet in aanraking mochten komen met polish of de rotary zorgvuldig afgeplakt:

    Comment


    • #22
      Alle hieronder getoonde foto’s zijn puur het correctiewerking, dus hier heeft nog geen nabewerking en afwerking plaats gevonden.

      De kofferklep (motorkap) was een van de zwaarst getroffen delen van de gehele auto. Ook niet zo gek gezien alle hitte die van de motor afkomt. Vele krasjes en putjes en oxidatie zorgen voor een doffe aanblik van het geheel.

      Correctie was enorm lastig. Hier naar schatting een 70% weten te corrigeren, verdere correctie niet kunnen behalen:





      Comment


      • #23
        Het dak vertoonde naast de gebruikelijk oxidatie redelijk diepe swirls, deze zijn goed eruit gegaan. Een 50 – 50 shot:



        En volledige correctie:

        Comment


        • #24
          Random correctie:



          Comment


          • #25
            Hier kunnen we goed zien dat de lak na correctie een stuk scherper en voller van kleur is geworden:





            Comment


            • #26
              Na correctie:





              Comment


              • #27
                Toen de auto buiten gezet en ingefoamed en afgespoten om alle stof wat is vrijgekomen tijdens het polijsten te verwijderen. De auto is daarna volledig droog gemaakt met perslucht.

                Daarna de gehele auto nabehandeld met een finishingpad en een lichte polish.
                Toen was het tijd voor de glaze oils. Een foto van het inwerken en na het afnemen van het residu. Een goed voorbeeld dat glans moet komen uit een goede voorbereiding en dat wax slechts de kers op de taart is!





                Comment


                • #28


                  Comment


                  • #29
                    Na de cleanser en de pré wax werd het tijd om de waxlaag aan te brengen. Er is gekozen voor de Swissvax Concourso. Deze is met de blote hand aangebracht en ingewerkt:





                    Comment


                    • #30




                      Comment


                      • #31
                        Tijdens het curen van de wax verder gegaan aan het interieur. De instap volledig gewaxed en de rubbers voorzien van sealfeed:



                        Comment


                        • #32
                          Het lederen interieur volledig gereconditioneerd met Gliptone Leather Conditioner:





                          Comment


                          • #33





                            Na het curen van de wax de laklaag afgenomen met Quick Finish van Swissvax.:

                            Comment


                            • #34
                              Toen de auto buiten in het daglicht goed geïnspecteerd:





                              Comment


                              • #35




                                Comment


                                • #36


                                  Comment


                                  • #37
                                    En de rest van de afters:





                                    Comment


                                    • #38




                                      Comment


                                      • #39




                                        Comment


                                        • #40




                                          Comment

                                          Working...
                                          X