Gedurende zijn leeftijd zien hier en daar enkele delen gespoten. Tijdens de PTG metingen kreeg ik geen waardes terug gezien de kunststof panelen. Het was dus heel lastig om te bepalen hoe dik de lak was en in hoeverre correctie mogelijk was. Vrij veel RDS en imperfecties in de laklaag…..maar goed, laten we ook niet vergeten dat de wagen 16 jaar oud is!
Kunststof wordt zoals we weten heel snel warm (met alle gevaren van dien), veel sneller dan het normale plaatwerk bij de ‘normale’ auto’s. Gezien de defecten zou ik normaal gezien uitkomen om een polishingpad of zelfs een cuttingpad met grove compound. Maar dat was nu serieus out of the question. Ik heb gekozen om een polishingpad te nemen met de zwaarst mogelijk polish die mogelijk was en meerdere passes te doen. Zo beetje bij beetje een minimum aan lak weg nemen en steeds goed bekijken wat verder mogelijk is. Een tijdrovende klus, maar better safe than sorry!
Eerst alle delen die niet in aanraking mochten komen met polish of de rotary zorgvuldig afgeplakt:
Kunststof wordt zoals we weten heel snel warm (met alle gevaren van dien), veel sneller dan het normale plaatwerk bij de ‘normale’ auto’s. Gezien de defecten zou ik normaal gezien uitkomen om een polishingpad of zelfs een cuttingpad met grove compound. Maar dat was nu serieus out of the question. Ik heb gekozen om een polishingpad te nemen met de zwaarst mogelijk polish die mogelijk was en meerdere passes te doen. Zo beetje bij beetje een minimum aan lak weg nemen en steeds goed bekijken wat verder mogelijk is. Een tijdrovende klus, maar better safe than sorry!
Eerst alle delen die niet in aanraking mochten komen met polish of de rotary zorgvuldig afgeplakt:
Comment