Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Exterior Detail] - Custom Car Cleaning - MY'08 BMW 3 serie (E90)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Exterior Detail] - Custom Car Cleaning - MY'08 BMW 3 serie (E90)

MY ’08 BMW 3 serie (E90)

Wassen
    SmartWAX Shampoo
    2BM
    Washmitt
    Myracle Dryer
    Meguiar’s Last Touch 1:1

Velgen / Banden
    EZ Wheelbrush
    Arsenaal aan kwasten en andere brushes
    Meguiar's tire gel
    Valet Pro Billberry Safe Wheelcleaner

Meguiar's mide klei icm Last Touch 1:1
    Swissvax Cleaner Fluid
    SmartWAX Rimwax

Kleien
    Meguiar's Last Touch
    Meguiar's Mild detailing clay

Polijsten
    Meguiar’s W7006 cuttingpad icm M-84
    Meguiar’s W8006 polishingpad icm M-83

Eindafwerking
    Swissvax Cleaner Fluid
    Swissvax Shield Wax
    Swissvax Quick Finish
    Ramen Glass Cleaner Concentrate 1:4

Een tijdje geleden werd ik gecontacteerd door YoeriS voor het behandelen van zijn BMW 3 serie (E90) uit 2008. Na het inspecteren van de auto hebben we een afspraak geboekt voor de Paintwork Correction Detail, weliswaar enkel de buitenkant, het interieur stond er heel netjes bij.

De poetskringen (swirls) en enkele diepere krasjes waren de littekens van de carwash welke de auto in zijn begin heeft gezien. Doordat het licht op de randen van deze krasjes terugkaatst, lijkt de lak een stuk lichter en grauwer als hij in werkelijkheid is. Dit gaat ten koste van de diepe natte glans, en juist dat vond de eigenaar heel belangrijk. Een diepe glans én een goede bescherming om precies te zijn.

Tijdens het reinigingsproces heb ik helaas geen foto’s gemaakt. De auto kwam gisteren tegen 16u binnen, en ik wou hem gewassen hebben voordat het echt donker was. De auto was trouwens ook niet echt vies, enkel de gebruikelijke punten zoals de velgen e.d. namen tijd in beslag. Het clayen liet echter toch redelijk wat vervuiling zijn, met name de motorkap en de achterkant hadden last van contaminatie:

Eenmaal na het reinigen en clayen de halogeenlampen opgesteld om de lak duidelijk in beeld te brengen. We zien redelijk wat swirls en enige dieper gelegen lakimperfecties / RDS. Gezien de degelijke en harde BMW lak bereikte ik met een polishingpad vrijwel niets en moest een cuttingpad met een stevige compound worden ingezet. Twee tot drie herhalingen waren nodig om de wagen naar mijn aanvaardbare standaard te krijgen.

Onderstaande beelden zijn puur van het correctiewerk met de rotary. De nabewerking en afwerking dient dus nog te gebeuren:

Voor:

Na:

Bij deze shots had ik eigenlijk de camera hoger moeten opstellen, nu zijn de swirls niet heel goed te zien. Wel zien we meteen de scherpte en kleur terugkomen:

Voor:

Na:

Comment

Voor:

Na:

Comment

Enkele duidelijkere beelden:

Voor:

Na:

Comment

Inclusief nabewerking en afwerking:

Comment

Voor:

Na:

Comment

Hier en daar waren nog enkele punten die verdere aandacht nodig hadden:

Voor:

Na (inclusief afwerking):

Comment

Cool……ik kom na drie jaar erachter dat ik kan filmen met de fotocamera
                Voor nu even een probeersel, in de nabije toekomst wil ik hier meer aandacht aan besteden en iets deftigs maken. Altijd leuk, bewegende foto’s

+ YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

http://www.customcarcleaning.nl . Before and after on a BMW E90. Just only a correction done by rotary polising. Check out http://www.customcarcleaning.nl

Comment

Na het correctiewerk de lak afgenomen met een alcohol mengsel om de lak 100% te ontvetten en klaar te maken voor de volgende stappen:

Dat zag er al goed uit tot zover:

Comment

Het verdere ritueel afgewerkt qua afwerking, cleanser, glaze oils, pré wax, wielen, ramen……en toen, even snel naar buiten gereden om een paar foto’s in daglicht te maken. Er was haast bij geboden want het begon alweer te regenen. Als de zon erbij was waren deze foto’s een feest geworden, wat een prachtige kleur draagt deze Beier !

Comment

Comment

Comment

Comment

Tot slot in de werkplaats nog een paar foto’s gemaakt met een lichtbron erbij om de kleur en de reflecties beter te tonen:

Dat was hem weer !
                            Bedankt voor het lezen en een prettig weekend

Groetjes,

Bart Philippens
                            CustomCarCleaning.nl

Comment

Knap werk alweer Bart...

Ik zou ook nog eens moeten langskomen.

Ik heb eens een vraag: Ik overweeg om met de M3 naar de carwash te gaan... Dit gaat natuurlijk voor krassen zorgen. Kunnen deze krassen nadien nog weggepolierd worden?

Hoe graag ik ook zelf een wagen poets, ik heb helaas geen tijd... Wil ik in 't weekend met een propere wagen rijden, dan zal de carwash onvermijdelijk worden...
                              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

prachtig resultaat weeral! (een van de weinige keren dat de zon niet schijnt bij de 'afters')

Comment

Dank je voor het prachtige resultaat Bart
                                  Ik was echt verrast toen ik het verschil in kleur zag, voorheen had hij een grauwe look, maar nu is het Le Mans blauw all over again

Ik vind het alleszins prachtig hoe je zelf begaan bent met het eindresultaat, dat zijn de echte vakmannen degenen die het met hart en ziel uitoefenen!

Wel spijtig dat we geen geschenkje van de zon kregen om dit prachtig resultaat tentoon te stellen, maar ik beloof je Bart dat als de zon schijnt volgende week ik hem met liefde ga wassen en de zonnefoto's hier plaats

Comment

Knap, zoals altijd

Ik vind dit een leuke kleur !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      Knap werk alweer Bart...

Ik heb eens een vraag: Ik overweeg om met de M3 naar de carwash te gaan... Dit gaat natuurlijk voor krassen zorgen. Kunnen deze krassen nadien nog weggepolierd worden?

Hoe graag ik ook zelf een wagen poets, ik heb helaas geen tijd... Wil ik in 't weekend met een propere wagen rijden, dan zal de carwash onvermijdelijk worden...
                                      De carwash gaat echt vrij veel schade maken hoor, en vrij diep meestal. Dus er komt zwaar correctie werk aan te pas.

Persoonlijk zou ik voorstellen iemand te zoeken (student ofzo) om de wagen elke week te komen wassen.

Stuur die eens bij een detailer langs zodat hij weet hoe een wagen correct te wassen en te onderhouden.

Voorzie hem van alle materiaal en het resultaat zal vele malen beter zijn dan de carwash. En bijna even duur !

Je wagen zal er echt zoveel mooier bijstaand, vol en gezond ! Je zal er nog zoveel meer van kunnen genieten als je hem ergens in het zonnetje achterlaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                        Knap werk alweer Bart...

Ik wil wel eens je wagen komen wassen

Comment

Working...
                                        X