MY ’08 BMW 3 serie (E90)
Wassen
SmartWAX Shampoo
2BM
Washmitt
Myracle Dryer
Meguiar’s Last Touch 1:1
Velgen / Banden
EZ Wheelbrush
Arsenaal aan kwasten en andere brushes
Meguiar's tire gel
Valet Pro Billberry Safe Wheelcleaner
Meguiar's mide klei icm Last Touch 1:1
Swissvax Cleaner Fluid
SmartWAX Rimwax
Kleien
Meguiar's Last Touch
Meguiar's Mild detailing clay
Polijsten
Meguiar’s W7006 cuttingpad icm M-84
Meguiar’s W8006 polishingpad icm M-83
Eindafwerking
Swissvax Cleaner Fluid
Swissvax Shield Wax
Swissvax Quick Finish
Ramen Glass Cleaner Concentrate 1:4
Een tijdje geleden werd ik gecontacteerd door YoeriS voor het behandelen van zijn BMW 3 serie (E90) uit 2008. Na het inspecteren van de auto hebben we een afspraak geboekt voor de Paintwork Correction Detail, weliswaar enkel de buitenkant, het interieur stond er heel netjes bij.
De poetskringen (swirls) en enkele diepere krasjes waren de littekens van de carwash welke de auto in zijn begin heeft gezien. Doordat het licht op de randen van deze krasjes terugkaatst, lijkt de lak een stuk lichter en grauwer als hij in werkelijkheid is. Dit gaat ten koste van de diepe natte glans, en juist dat vond de eigenaar heel belangrijk. Een diepe glans én een goede bescherming om precies te zijn.
Tijdens het reinigingsproces heb ik helaas geen foto’s gemaakt. De auto kwam gisteren tegen 16u binnen, en ik wou hem gewassen hebben voordat het echt donker was. De auto was trouwens ook niet echt vies, enkel de gebruikelijke punten zoals de velgen e.d. namen tijd in beslag. Het clayen liet echter toch redelijk wat vervuiling zijn, met name de motorkap en de achterkant hadden last van contaminatie:
Eenmaal na het reinigen en clayen de halogeenlampen opgesteld om de lak duidelijk in beeld te brengen. We zien redelijk wat swirls en enige dieper gelegen lakimperfecties / RDS. Gezien de degelijke en harde BMW lak bereikte ik met een polishingpad vrijwel niets en moest een cuttingpad met een stevige compound worden ingezet. Twee tot drie herhalingen waren nodig om de wagen naar mijn aanvaardbare standaard te krijgen.
Onderstaande beelden zijn puur van het correctiewerk met de rotary. De nabewerking en afwerking dient dus nog te gebeuren:
Voor:
Na:
Wassen
SmartWAX Shampoo
2BM
Washmitt
Myracle Dryer
Meguiar’s Last Touch 1:1
Velgen / Banden
EZ Wheelbrush
Arsenaal aan kwasten en andere brushes
Meguiar's tire gel
Valet Pro Billberry Safe Wheelcleaner
Meguiar's mide klei icm Last Touch 1:1
Swissvax Cleaner Fluid
SmartWAX Rimwax
Kleien
Meguiar's Last Touch
Meguiar's Mild detailing clay
Polijsten
Meguiar’s W7006 cuttingpad icm M-84
Meguiar’s W8006 polishingpad icm M-83
Eindafwerking
Swissvax Cleaner Fluid
Swissvax Shield Wax
Swissvax Quick Finish
Ramen Glass Cleaner Concentrate 1:4
Een tijdje geleden werd ik gecontacteerd door YoeriS voor het behandelen van zijn BMW 3 serie (E90) uit 2008. Na het inspecteren van de auto hebben we een afspraak geboekt voor de Paintwork Correction Detail, weliswaar enkel de buitenkant, het interieur stond er heel netjes bij.
De poetskringen (swirls) en enkele diepere krasjes waren de littekens van de carwash welke de auto in zijn begin heeft gezien. Doordat het licht op de randen van deze krasjes terugkaatst, lijkt de lak een stuk lichter en grauwer als hij in werkelijkheid is. Dit gaat ten koste van de diepe natte glans, en juist dat vond de eigenaar heel belangrijk. Een diepe glans én een goede bescherming om precies te zijn.
Tijdens het reinigingsproces heb ik helaas geen foto’s gemaakt. De auto kwam gisteren tegen 16u binnen, en ik wou hem gewassen hebben voordat het echt donker was. De auto was trouwens ook niet echt vies, enkel de gebruikelijke punten zoals de velgen e.d. namen tijd in beslag. Het clayen liet echter toch redelijk wat vervuiling zijn, met name de motorkap en de achterkant hadden last van contaminatie:
Eenmaal na het reinigen en clayen de halogeenlampen opgesteld om de lak duidelijk in beeld te brengen. We zien redelijk wat swirls en enige dieper gelegen lakimperfecties / RDS. Gezien de degelijke en harde BMW lak bereikte ik met een polishingpad vrijwel niets en moest een cuttingpad met een stevige compound worden ingezet. Twee tot drie herhalingen waren nodig om de wagen naar mijn aanvaardbare standaard te krijgen.
Onderstaande beelden zijn puur van het correctiewerk met de rotary. De nabewerking en afwerking dient dus nog te gebeuren:
Voor:
Na:
Comment