Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Full Detail] - Custom Car Cleaning - MY '97 Porsche 993 Carrera S Vesuvio

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Comment

Comment

Remember:

Comment

Update van het interieur volgt dus nog.

Groetjes Bart
          CustomCarCleaning.nl

Comment

Mooi werk!

Is er een reden waarom jullie de wielen nooit demonteren? Hoe krijg je ze anders binnenin goed schoon, kan toch nooit 100% zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
              Mooi werk!

Is er een reden waarom jullie de wielen nooit demonteren? Hoe krijg je ze anders binnenin goed schoon, kan toch nooit 100% zijn?
              Als er geen gekke dingen aan de hand zijn worden ze met de brushes en goede producten helemaal schoon hoor Deze hadden her en der plekken waar het remstof de lak had aangevreten, dat krijg je helaas niet 'weg gepoetst'.

In m'n policy heb ik opgenomen standaard niets te demonteren aan een auto, tenzij op aanvraag / overleg met de klant en met schriftelijke toestemming. Hoe voorzichtig je ook te werk gaat, er bestaat altijd een kans dat iets beschadigd en dat speelt voor mij persoonlijk natuurlijk mee. Ook om eventueel naderhand als zondebok aangewezen te worden en iets op je brood te krijgen wat misschien al stuk was.

Comment

Knap werk!

Vraagje: Voor het achterwiel is er zo'n steenslagbescherming. Is dat een sticker of iets anders? En mag je daar machinaal op polijsten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car Cleaning Bekijk Berichten
                  Als er geen gekke dingen aan de hand zijn worden ze met de brushes en goede producten helemaal schoon hoor Deze hadden her en der plekken waar het remstof de lak had aangevreten, dat krijg je helaas niet 'weg gepoetst'.

In m'n policy heb ik opgenomen standaard niets te demonteren aan een auto, tenzij op aanvraag / overleg met de klant en met schriftelijke toestemming. Hoe voorzichtig je ook te werk gaat, er bestaat altijd een kans dat iets beschadigd en dat speelt voor mij persoonlijk natuurlijk mee. Ook om eventueel naderhand als zondebok aangewezen te worden en iets op je brood te krijgen wat misschien al stuk was.

Dat laatste: akkoord

Maar kan me niet inbeelden dat je een velg binnenin zelfs maar remotely even schoon krijgt als wanneer ie gedemonteerd is.
                  In zoverre dat eigenlijk belangrijk is, binnenin

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                    Knap werk!

Vraagje: Voor het achterwiel is er zo'n steenslagbescherming. Is dat een sticker of iets anders? En mag je daar machinaal op polijsten?
                    Niet met een compound of sterke polish.

Ik doe het zelf steeds met een cleaner / polish. (blackfire gloss enchancing polish in mijn geval)

Als je een te sterke polish gebruikt maak je schade in de plastic (marring) en het is geen harde lak dus die krijg je er niet meer uit gepolierd ...

Comment

Soms demonteren we de velgen als het idd moeilijk bereikbaar is of als ze volledig in de sealant moeten worden gezet.

Hangt af van de vraag van de klant. Het is aanzienlijk meer werk en de klant moet uiteraard akkoord gaan ermee en er de meerwaarde van inzien.

Comment

Bijna vergeten ...

Wat een prachtig werk op een prachtige wagen !

Dit is het type wagen waar ik dolgraag op werk. Die rondingen geven zo een mooi resultaat !
                        Porsche & detailing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                          Soms demonteren we de velgen als het idd moeilijk bereikbaar is of als ze volledig in de sealant moeten worden gezet.

Hangt af van de vraag van de klant. Het is aanzienlijk meer werk en de klant moet uiteraard akkoord gaan ermee en er de meerwaarde van inzien.
                          En dus de extra prijs willen betalen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Trendax Bekijk Berichten
                            En dus de extra prijs willen betalen?
                            Uiteraard ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                              Niet met een compound of sterke polish.

Ik doe het zelf steeds met een cleaner / polish. (blackfire gloss enchancing polish in mijn geval)

Als je een te sterke polish gebruikt maak je schade in de plastic (marring) en het is geen harde lak dus die krijg je er niet meer uit gepolierd ...
                              Dus naar de PB-lijn vertaalt zich dat in:

NIET:

SSR2,5
                              SSR3

WEL:

SSR1
                              SSR2

?

Of is de SSR2 ook al een twijfelgeval?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                Dus naar de PB-lijn vertaalt zich dat in:

NIET:

SSR2,5
                                SSR3

WEL:

SSR1
                                SSR2

?

Of is de SSR2 ook al een twijfelgeval?
                                SSR1 of black hole , white diamond

Comment

Blijft toch een prachtwagen zo'n 993S. Twingrille.

Kijk al uit naar de interieurfoto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                    Dat laatste: akkoord

Maar kan me niet inbeelden dat je een velg binnenin zelfs maar remotely even schoon krijgt als wanneer ie gedemonteerd is.
                                    In zoverre dat eigenlijk belangrijk is, binnenin
                                    Je zult versteld staan, echt

Goede tools, producten, flexibele vingers en een gezonde portie elbow grease zijn de sleutel tot succes. Natuurlijk ben ik het met je eens dat het makkelijker werken als het wiel eraf is, maar zoals Bert ook al aangeeft kost dit toch meer tijd en uiteindelijk dus ook meer op de factuur.

Persoonlijk vind ik de binnenkant heel belangrijk zelfs.
                                    Optisch is het natuurlijk mooier (mooie shiny buitenkant......en dan zo'n zwarte binnenkant ), en dat vuil transporteert zich ook sneller weer naar de buitenkant.

Het interieur zal ik normaal gezien morgen kunnen afronden en dan komen de foto's

Comment

Update interieur:

Het interieur bij aanvang:

Zoals gezegd geen gekke dingen, al kon het leder wel aandacht gebruiken. Het oogde een beetje grimmig en vaal. Tijd om daar verandering in te brengen.

Comment

Allereerst maar eens grondig stofzuigen voordat we überhaupt iets konden gaan doen. Daarna het leder eerst goed reinigen met een leder cleaner:

Comment

Daarna wederom goed afnemen en laten drogen. Aansluitend de conditioner ingewerkt om het leder te voeden, soepel te maken én....om die fijne ledergeur terug in het interieur te brengen !

Op de foto's glanst het leder nog een beetje, dat komt omdat ik de foto direct na het aanbrengen heb gemaakt. Mooi leder glanst natuurlijk niet, is niet vettig en al helemaal niet glad:

Comment

Working...
                                          X