Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Exterior Detail] - Custom Car Cleaning - A couple of Prancing Horses

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Exterior Detail] - Custom Car Cleaning - A couple of Prancing Horses

Ook tijdens de novembermaand veel correctie details mogen inboeken, waaronder o.a. deze twee Italiaanse raspaardjes.

Helaas heb ik vanwege tijdsgebrek geen uitgebreide foto reportage + write-up kunnen maken, maar enkele afters wou ik jullie toch niet onthouden. Binnenkort staat nog een Ferrari Mondial en een Ferrari 328 GTS op het programma, deze zal ik dan nog bijvoegen.

De eerste detail stond geboekt voor een type 308 uit 1985 in de kleur Grigio Fer 700/C. Kort stukje Ferrari uitleg, de 308 staat voor 3.0 liter (3000cc) en de 8 voor 8 cilinders (V motor). GTB betekent natuurlijk Gran Turismo en de B staat daarbij voor Berlinetta (de gesloten versie). De afkorting QV staat voor Quattrovalvole, wat we vertalen als 4 kleppen per cilinder.

Enkele afters van het model wat enorm bekend is geworden in de serie Magnum (al was dat een GTS) :

Comment

Comment

Comment

Beetje lastig te zien door gebrek aan licht, maar de volledig gepolijste Tubi :

Comment

De tweede detail staat compleet in het teken van de Ferrari 512 TR uit 1994

Ik had de auto ingeboekt als ‘Ferrari Testarossa’, maar de eigenaar corrigeerde me meteen…..’Géén Testarossa, maar een 512 TR’. Weliswaar is het de opvolger van de Testarossa met veel uiterlijke gelijkenissen, maar motorisch is er een en ander aan veranderd en verbeterd. Als ik het goed onthouden heb zijn deze 512TR’s ook slechts 3 jaar geproduceerd en dus redelijk uniek te noemen.
            Een 5 liter V12 met 48 kleppen en 428 PK. Een bom van een motor mag ik wel zeggen, echt subliem !

Nog net voordat het donker begint te worden enkele foto’s kunnen nemen van het eindresultaat. Helaas geen zon, maar de glans en reflectie is denk ik toch duidelijk waar te nemen:

Last edited by ; 24/11/2008, 00:28.

Comment

Comment

De andere Ferrari's zal ik in dit topic erbij zetten

Groetjes Bart
                Custom Car Cleaning

Comment

Volgens mij eentje die uit Amerika komt met zo'n richtingsaanwijzers op de voorflanken. Eens wat anders dan altijd dat rood. Fraaie wagen alhoewel de 328 en de 355 bij mijn meest favoriete Ferrari's horen. Ben benieuwd naar de volgende.

Comment

Lap, ik was wat snel. 512TR =

Comment

Uit de tijd dat Ferrari's nog knap waren!

Comment

Heerlijk!

Comment

Die 308 das nog eens een model se.

Mooi werk!

Comment

Prachtwerk op prachtkarren
                            2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                            2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                            2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Zaligheid in puurste vorm!

Comment

Zo te zien ook 328 velgen op die 308 (maatje groter )
                                ----------------------------------------------------------------------------------
                                2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                Pictures here: BMW 7 Series
                                1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                                It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                It might need half a starsystem to turn around,
                                but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Damn, dat ziet er geen gemakkelijk werk uit met al die sleuven en gaten!

Comment

Het zijn prachtige klussen, maar idd alles behalve snel, simpel en makkelijk om te doen.

Wow, scherp oog trouwens Simon

De eigenaar heeft de originele inderdaad verruild voor een maatje groter (en vervaardigd uit magnesium). Deze 308 is echt in de handen van een perfectionist pur sang, heerlijk ! Tot in de puntjes perfect onderhouden en bijgehouden mag ik wel zeggen ! Ik mag het graag zien allemaal.

De 512 TR vond ik ook al zo indrukwekkend........damn, I love my job

Comment

Fantastisch!! Vooral die eerste ziet er nieuw uit.

Hoe kan je dit eigenlijk leren, bestaan er handleidingen voor ofzo?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                                        Fantastisch!! Vooral die eerste ziet er nieuw uit.

Hoe kan je dit eigenlijk leren, bestaan er handleidingen voor ofzo?
                                        Veel oefenen, en veel lezen, kijk 'ns op detailingworld.co.uk
                                        ----------------------------------------------------------------------------------
                                        2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                        2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                        Pictures here: BMW 7 Series
                                        1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                        Pictures here: Diablo

It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                        It might need half a starsystem to turn around,
                                        but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                        Cylons have respect for it...

Comment

Working...
                                        X