Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Full Detail] - Custom Car Cleaning - MY '84 Porsche 911 3.2 Carrera

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [Full Detail] - Custom Car Cleaning - MY '84 Porsche 911 3.2 Carrera

    MY ’84 Porsche 911 3.2 Carrera



    Wassen
    SmartWAX Shampoo
    2BM
    Washmitt
    Myracle Dryer
    Meguiar’s Last Touch 1:1


    Interieur
    APC 1:10
    APC 1:4
    Extractor inclusief shampoo
    Gliptone Leather Cleaner
    Gliptone Leahter Conditioner


    Velgen / Banden
    EZ Wheelbrush
    Arsenaal aan kwasten en andere brushes
    Meguiar's tire gel
    Valet Pro Billberry Safe Wheelcleaner

    Meguiar's Last Touch icm Last Touch 1:1
    Swissvax Cleaner Fluid
    Swissvax Autobahn


    Kleien
    Chemical Guys purple heavy duty clay
    Meguiar’s Last Touch 1:1


    Polijsten
    Meguiar’s W7006 cuttingpad icm M-84
    Meguiar’s W8006 polishingpad icm M-80


    Eindafwerking
    Swissvax Cleaner Fluid
    Swissvax Concourso Wax
    Swissvax Quick Finish
    Ramen Glass Cleaner Concentrate 1:4


    Porsche 3.2 Carrera van bijna 25 jaar oud. Een mooie klassieke wagen in een erg aparte maar uitermate chique kleur. Het staat hem zeer goed ! De klant heeft de wagen reeds een 1,5 maand in zijn bezit en bij aflevering is de Porsche helemaal gepoetst e.d. Er zat dus in zekere zin wel glans op (…en een hoop waxresten), maar ik miste diepe reflectie en een mooie afwerking.


    We kunnen dit wel enigszins zien op onderstaande foto’s die ik bij aankomst heb genomen:





    Last edited by ; 30/11/2008, 20:06.

  • #2


    Comment


    • #3
      Allereerst aan de wielen / wielkuipen / instap / sponningen en naden begonnen.
      De wielen mogen zoals gewoonlijk een 5 minuten weken in een zuurvrije velgenreiniger. De APC doet intussen zijn werk in de wielkuipen en de citrus ontvetter in de naden en de sponningen.



      Comment


      • #4
        De binnenkant, ook al is deze standaard donker, wordt zeker niet overgeslagen:



        ….....en maar goed ook, er was genoeg voor iedereen

        Comment


        • #5
          Na de grondige wasbeurt was het tijd om de auto te drogen en naar binnen te rijden. Tot dus verre het verwijderen van de alledaagse vervuiling. Aansluitend werd het tijd om het hardnekkige vuil zoals teerspetters, roetstoffen en boomhars te verwijderen.

          Zoals we kunnen zien met succes. Vooral op de horizontale delen veel boomhars / sappen en de bekende hardnekkige verontreiniging op de achterkant en bij de dorpels:



          Comment


          • #6
            Aansluitend worden de poriën van de lak gereinigd met een cleaner. Alle fillers en oude resten wax zijn nu volledig verwijderd. Pas na deze stappen kunnen we een goed beeld schetsen van de laklaag en zijn defecten.

            We zijn redelijk wat swirls (poetskringen) en veel dieper gelegen krasjes (RDS). Gezien zijn leeftijd natuurlijk helemaal niet gek. Voordat het correctiewerk begint is het heel belangrijk om de complete lak te meten. Met het oog zie je immers niet altijd of delen herspoten zijn, hoe dik de lak precies is en of er eventueel plamuur onder zit. Belangrijk om te weten als je met polijsten een percentage aan blanke laklaag gaat wegnemen. Goed meetwerk brengt de lak in kaart en zo kan er met zekerheid en professionaliteit gewerkt worden.

            In het algemeen meten we gezonde waardes:



            De neus van de auto is herspoten, dat valt duidelijk te zien aan de lakdikte:

            Comment


            • #7
              Al met al zijn de swirls en de oppervlakkige krasjes goed eruit gegaan:





              Wel zien we nog enkele dieper gelegen krasjes in de blanke laklaag. Deze zitten te diep om ‘veilig’eruit te halen. Daarnaast hou je dan een te laag percentage aan blanke lak over, iets wat natuurlijk niet bevorderend is voor de sterkte en krasbestendigheid van de lak.

              Comment


              • #8
                Door het polijstwerk is tevens de oxidatielaag van de lak gehaald. De lak wint hiermee aan scherpte en de voedende oliën die zijn toegevoegd brengt die diepe glans weer naar voren:





                Verder met het proces van de cleanser, pré wax en de uiteindelijke kers op de taart, de waxlaag.

                Comment


                • #9
                  De kunststoffen verliezen door de UV straling hun vocht waarde waardoor deze broos en vaal gaan uit zien. Tevens leveren ze hierdoor in op flexibiliteit. Belangrijk om deze dus grondig aan te pakken:

                  Voor:


                  Tijdens:


                  Eindresultaat inclusief afwerking:

                  Comment


                  • #10
                    Aan het interieur was ook het nodige werk. Om te beginnen de matten eruit gehaald en eens goed (bijna een uur) met de stofzuiger aan de slag geweest. De bekleding oogde in eerste instantie redelijk schoon, maar de extractiemachine liet toch de nodige vervuiling zien:





                    Comment


                    • #11
                      Enkele afters van een prachtige klassieker, de Porsche 911 Carrera:






                      Comment


                      • #12




                        Comment


                        • #13




                          Comment


                          • #14
                            Remember, van dit:



                            Naar dit:




                            Bedankt weer voor het lezen !

                            Groetjes Bart
                            CustomCarCleaning.nl


                            EDIT: Whoops........deze moest bij VOOR en NA komen........mods ?

                            Comment


                            • #15
                              Knap, wat voor kleur is dit?

                              Bruin/Grijs-ish

                              Comment


                              • #16
                                prachtig werk weeral!

                                geniale wagen

                                btw houdt dat lang die 'kunstofvoeding'?

                                Comment


                                • #17
                                  HEerlijk, vooral de kunsstofdelen. Heb ook zoiets gekocht voor de Jetta. Kunststof weer volledig nieuw.

                                  Iets van Turtle Wax dacht ik... goed merk?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Prachtig! Welke kunstofvoeding gebruik jij?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Poorboy's Trim restorer
                                      Gistere men bestelling van wax-it bij een kameraad gaan halen en vandaag de trim restorer is gebruikt. Echt fenomenaal resultaat

                                      Comment


                                      • #20
                                        Die gebruik ik ook, maar die blijft niet zo lang werken. En het is toch zonde om zo'n klassieker te hebben die dan na één week al weer minder mooi blinkende kunstoffen heeft.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X