Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Full Detail] Custom Car Cleaning - Ferrari 360 Spider

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Zéér mooi gedaan, Bart.

Zeker het motorcompartiment is erg geslaagd. Net nieuw!

Comment

Thanks

@ Wally: In het algemeen is het soms frustrerend om ramen perfect streeploos te zetten bij een cabrio (vind ik). Als de ramen iets zakken bij het openen van het portier komen ze weer in aanraking met een vaak nog vochtige afstrijkrubber et voila......streepjes. Die dopjes dragen daar inderdaad ook goed aan bij.

Zelf probeer ik dit alles zo goed als 100% droog te krijgen met veel geduld en perslucht (en de verwarming flink aan het 's nachts). Ik haat strepen op het raam

@ Slempie: Netto heb ik 23 uur gewerkt aan de auto, exclusief droog,- en kuurtijd van sommige producten / handelingen.

@ Geezer: Er staat nog vanalles moois ingeboekt waar het fototoestel zeker buiten gehaald zal worden

@ Big Boom: Het precieze merk zou ik even moeten opzoeken (geraak niet 1 2 3 op de naam). Het is een sterk geconcentreerd spul en wordt per gallon verkocht. Zelf ben ik er weg van !

Comment

Jaaa dat ziet er weeral super uit. Nice work man!

Merci voor het verslag. Kruipt toch ook wel wat tijd in weet ik uit ervaring
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Prachtig verslag, goed gedetailleerd qua uitleg en foto's. Is de ideale reclamefolder als je eens wil laten zien dat het toch de moeite loont tov de lokale Pakistaanse carwash

Comment

knap gedaan, want hij blinkt echt zoals nieuw. zeker in het motorcompartiment.
            23uur aan gewerkt wat kost zoiets dan? een 1000€? zotjes

met zotjes bedoel ik niet dat jij veel vraagt of 'kweet niet wat, maar gewoon 1000€ op zich, om een wagen te laten "wassen". (sorry als je wassen minachtend vindt maar vond geen ander woord)
            wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
              knap gedaan, want hij blinkt echt zoals nieuw. zeker in het motorcompartiment.
              23uur aan gewerkt wat kost zoiets dan? een 1000€? zotjes
              Ik ken zijn prijzen niet, maar dat zou kunnen ja. Ma bon, als je ziet wat zo een kar kost, en in welke toestand je die dan terugkrijgt. Ik denk dat de eigenaar op zn zachtst gezegd wel een gelukkig mens zal geweest zijn

Comment

idd daarmee ook men bijvoegsel. want de wagen staat weer tiptop in orde. Maar voor men fordje zou ik dat dus nooit laten doen.
                mocht ik natuurlijk ergens een exoot op de kop kunnen tikken en die ziet er voor 1000€ weer zo goed als nieuw uit....
                wimoptiek.be op

Comment

Hoe komen jullie eigenlijk aan 1000€?
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                    Hoe komen jullie eigenlijk aan 1000€?
                    voorzichtig een 30€ per uur gerekend. en dan nog wat producten bij en dergelijke. ik zal er toch niet ver naast zitten waarschijnlijk?
                    wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      Prachtig verslag, goed gedetailleerd qua uitleg en foto's. Is de ideale reclamefolder als je eens wil laten zien dat het toch de moeite loont tov de lokale Pakistaanse carwash

Over prijzen laat ik mij natuurlijk niet uit, dat is iets tussen de klant(en) en mij.
                      Maar goed, zo'n beurt is alleszins verre van goedkoop en kost inderdaad serieus geld, laten we daar eerlijk over zijn.

Zelf vind ik het echter wel gerechtvaardigd als je ziet wat je er feitelijk voor terug krijgt: Je auto in zo'n goed als mogelijke staat. Heb je dat er voor over, dat is een vraag die ik niet kan beantwoorden. Het merendeel van m'n cliënteel zijn dan ook liefhebbers en die brengen wagens die niet enkel gezien worden als een 'ding wat je van A naar B brengt', maar daar zit een bepaalde emotie en passie bij. Die mensen vinden het belangrijk dat de wagen goed verzorgd is en ook zo blijft.

Dergelijke sportwagens zijn een stukje duurder dan de 'normale' auto's. Echt niet omdat daar een stijgerend paard of een razende stier op plakt, maar wel vanwege de vele kieren / openingen / hoekjes / vormen en ondergrond die het detailen veel lastiger en (nog) tijdrovender maken.

Anderzijds, vaak is de prijs voor een volledige detail nog geen 1% van de aanschaf / martkwaarde, en dat om de auto in de best mogelijke staat terug te brengen. En laten we eerlijk zijn, dergelijke auto's koop je niet puur op verstand en economische afwegingen (hoeveel verbruik ie.......wat is de afschrijving), neen, daar zit ook een onderbuikgevoel bij en je moet verliefd kunnen worden op zo'n auto. En bij auto's gaat dat net zoals bij vrouwen.....de buitenkant telt écht wel

BACK ON TOPIC wat mij betreft !

Comment

ik geef je volledig gelijk. maar die eerste paragraaf is wel raar opgesteld.
                        je maakt hier "gratis reklame" hoe je het ook draait of keert. dus is het logisch dat er vragen komen wat zoiets nu eigenlijk moet kosten. en dan reageren van dat is tussen de klanten en mij? is wat vreemd.

maar voor de rest heb je gelijk en is je werk knap gedaan.
                        wimoptiek.be op

Comment

ik geef je volledig gelijk. maar die eerste paragraaf is wel raar opgesteld.
                          je maakt hier "gratis reklame" hoe je het ook draait of keert. dus is het logisch dat er vragen komen wat zoiets nu eigenlijk moet kosten. en dan reageren van dat is tussen de klanten en mij? is wat vreemd.

maar voor de rest heb je gelijk en is je werk knap gedaan.
                          Dat zijn nu eenmaal prijzen "a la tete du client". Of je het nu graag hebt of niet.
                          Degene die dat niet doet is of veel te duur of levert halfslachtig werk af.

Elke auto is anders en de staat van elk voertuig is anders, alsook de afwerkingsgraad gewenst door de klant.

Ik ben zeker dat CCC als hij wilde nog 3 keer zoveel tijd in die kar zou kunnen steken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            Dat zijn nu eenmaal prijzen "a la tete du client". Of je het nu graag hebt of niet.
                            Degene die dat niet doet is of veel te duur of levert halfslachtig werk af.

Elke auto is anders en de staat van elk voertuig is anders, alsook de afwerkingsgraad gewenst door de klant.

Ik ben zeker dat CCC als hij wilde nog 3 keer zoveel tijd in die kar zou kunnen steken.
                            oké bedankt voor de uitleg. had geen flauw benul dat het echt zo persoonlijk berekend wordt. in mijn branche is alles met "vaste" prijzen, maar hier dus niet.
                            wimoptiek.be op

Comment

oké bedankt voor de uitleg. had geen flauw benul dat het echt zo persoonlijk berekend wordt. in mijn branche is alles met "vaste" prijzen, maar hier dus niet.
                              hier kun je geen echt vaste prijs op plakken, wel ongeveer. maar het valt te zien wat de klant allemaal wenst, dat vind ik goed als je het zo kan doen, dan is iedereen tevreden en is het geen bandwerk zoals bij zovelen.
                              wat het prijskaartje hier betreft vind ik niet dat het openbaar moet gemaakt worden, dat is idd iets tussen de klant en ccc, wat niet meer dan normaal is. maar voor zo een vakwerk mag je wel iets neertellen he, het is net of je een nieuwe hebt voor 1% van de prijs he, dit is werkelijk subliem!! nice work

@ccc heb je het merk al gevonden want ik ben wel benieuwd( ontvetter)
                              grtz boom

Comment

Prachtig resultaat!!!

Comment

Super!!! Moet heerlijk zijn om je lusten op zo'n prachtwagens te botvieren!

Comment

@ Ir_fuel: Zodra er een PR functie komt ben jij de eerste die een mailtje in zijn box heeft

@ Boom: Beide producten zijn van Valet Pro zie ik. Hier in Nederland vond ik die nergens, België weet ik niet precies, maar ik heb ze vanuit de UK laten overkomen. Ze gaan per 5 liter.

Bedankt nogmaals

Comment

Knap werk!

En een manuele versnellingsbak

Comment

Prachtig werk! En een heel mooi verslag! Lijkt wel een handleiding, vol tips en weetjes!

Comment

Nog nooit zoiets gezien, echt waanzinnig. Ik zou er het geduld niet voor hebben, maar het resultaat is verbluffend.

Comment

Working...
                                          X