Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Exterior Detail] Saab 9-5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21

    Comment


    • #22
      ja ziet er weer zeer goed, zeker de achterbumper is mooi gedaan, op plastic kan je toch geen lakdikte meten dacht ik, of bestaan er hier wel toestelletjes voor.
      swoit, nice job jochen

      Comment


      • #23
        Merci mannen en vrouw

        Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
        Knap gedaan !

        Mag ik vragen waarom je eerst met 85RD gewerkt hebt op een finishing pad, en dan met black hole op een polishing pad ?
        Ik heb een beetje onduidelijk neergeschreven: ik heb enkel wat getest met de rotary. de motorkap, kofferdeksel een stukje linkachter heb ik met FF 85RD gedaan. Vervolgens alles met BH op excenter.
        Het was echt om de pads en polish te testen. Polish is wel super maar de nieuwe Meg pads zijn ongehoord groot
        De Menzerna pads zijn wel ideaal qua maat vind ik...
        Ik had gisteren ook niet veel tijd, ik was pas rond 13h30 begonnen ofzo dus.
        Moest ik de hele wagen met FF gedaan hebben dan had ik BH of Carlack met de hand aangebracht...


        Oorspronkelijk geplaatst door big boom Bekijk Berichten
        ja ziet er weer zeer goed, zeker de achterbumper is mooi gedaan, op plastic kan je toch geen lakdikte meten dacht ik, of bestaan er hier wel toestelletjes voor.
        swoit, nice job jochen
        Ik meen wel dat de duurder toestellen ook lak op niet-metalen ondergrond kunnen meten... Maar goed, volgende lente mss een beetje meer schuren
        2002 MX-5 NB 1.6

        2011 Honda PCX

        Comment


        • #24
          Ik wil ook zo'n zoon.
          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
            Ik meen wel dat de duurder toestellen ook lak op niet-metalen ondergrond kunnen meten... Maar goed, volgende lente mss een beetje meer schuren
            Inderdaad.

            Defelsko is zowat het meest gebruikte merk onder detailers. Het begint met de PosiTest DFT. (het toestel dat ik momenteel gebruik). Dit toestel (Ferrous) meet enkel lakdikte op staal. Een alternatieve versie is beschikbaar "Combo" die ook op aluminium kan meten. Reken ongeveer 700 USD qua kostprijs.

            De PosiTector 200 meet tot drie verschillende lagen (dus je krijgt in een grafiek de lakdikte + afzonderlijk waarden voor base, colour en clear). Dit toestel meet de lakdikte op metaal, aluminium, hout, beton, plastic, composiet, etc. Werkt overigens ook met een afzonderlijke sonde en je kan dit toestel ook aan PC koppelen zodat je de data kan downloaden in een programma van Defelsko. (nu zet ik de waardes in Excel en genereer ik zo een grafiek, min, max en stDev waardes). Prijs is ongeveer 1750 USD voor goedkoopste model.

            Als laatste is er de PosiTector 6000 die alle metalen kan meten. (ultrasoon en wervelstroom). Laagste prijs van basic toestel is 600 USD.

            De Defelsko software werkt enkel met de 200 en 6000 reeks (vermits die enkel een link hebben naar PC toe) en kost nog eens 100 USD extra.

            --
            Beste keuze is dus de PosiTector 200 (met eventueel software) maar dat kost je dan ook heel wat.
            Momenteel heb ik nog geen problemen / beperkingen ondervonden met mijn metertje. Als er dan al eens een wagen komt met alu., carbon, etc. is het uiteraard wel opletten want dan kan de meter niet veel "garantie" bieden.

            Comment


            • #26
              Merci voor de uitleg! Ben toch nog niet echt van plan pro te gaan dus een lakdiktemeter zal nog even moeten wachten. Voorlopig gebruik ikmijn gezond verstand dan maar
              Eerst een deftige rotary
              2002 MX-5 NB 1.6

              2011 Honda PCX

              Comment


              • #27
                vanwaar heb je die foamgun jochen?
                2015 BMW F11 520dA
                1976 Triumph Spitfire 1500

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                  vanwaar heb je die foamgun jochen?


                  2002 MX-5 NB 1.6

                  2011 Honda PCX

                  Comment


                  • #29
                    Nice job! Ik weet nog een Saabke staan waar ge op kunt experimenteren met uw foam - rotary - dinges.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door raf93 Bekijk Berichten
                      Nice job! Ik weet nog een Saabke staan waar ge op kunt experimenteren met uw foam - rotary - dinges.

                      Ge weet me wonen hè!
                      2002 MX-5 NB 1.6

                      2011 Honda PCX

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                        Ge weet me wonen hè!
                        Idd. Ik zal binnenkort iets laten weten, ik wacht nog op offerteke van il Tony, veerkes + velgskes.

                        Comment


                        • #32
                          Oew nice, ik ben benieuwd

                          Ben al lang niet meer bij Tony geweest. Op zich vind ik dat wel ok eigenlijk
                          2002 MX-5 NB 1.6

                          2011 Honda PCX

                          Comment

                          Working...
                          X