Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Exterior Detail] Ford Mondeo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Exterior Detail] Ford Mondeo

Vandaag nog eens een detailtje gedaan. Het was een Ford Mondeo van 2007 die ik vorig jaar al een full detail gegeven had
    Ik verwachte dus een Mondeo die er nog vrij netjes uitzag met waarschijnlijk hier en daar wat swirls. Gelukkig wat dat ook zo

Lichte swirls:

Velgjes wat vuil:
    Last edited by Jochen; 21/03/2009, 21:16.
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Nog wat lichte swirls:

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Het viel dis erg mee!

De auto werd eerst gefoamed met Nerta TFR en een scheutje Valet Pro snow foam, vervolgens gewassen met Hyper Wash en geclayed met polyfine clay. Als claylube heb ik deze keer ipv last touch een shampoo-oplossing gebruikt. Let wel op, als je Hyper Wash gebruikt mag je slechts een heeel klein beetje shampoo gebruiken. Hyperwash is super geconcentreerd, ik gebruikte letterlijk één druppel op 500ml water! Werk super goed

Na het clayen nog even snel gewassen en gedroogd:

Last edited by Jochen; 21/03/2009, 21:17.
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Nog steeds niets spectaculairs te zien:

Enkel wat krasjes die waren "bijgewerkt" met eenlakstiftje:

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Die hadden wat extra aandacht nodig dus hier kwam het schuurpapier weer van pas:

Schuren:

Polieren met Menz IP op Menz polishing pad op de rotary

Last edited by Jochen; 21/03/2009, 21:19.
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Nu was alles klaar om de volledige auto te polieren. Ik maakte een testspot en gebruikte als eerste combo Menz FF 106FA icm een Meg's finishing pad op de excenter. Dat gaf een zeer mooi resultaat dus daar gingen we voor. Ik had er foto's van gemaakt maar mits mijn geweldige fotografie kunsten zie je daar gewoon niets op

Enkele reflectie shot:

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Voor:

Na:

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Zo de hele auto dus afgewerkt en het zag er goed uit! Zalige polish die Final Finish moet ik zeggen. Alleen vond ik hem wat veel stoffen voor een finishing polish?

Vervolgens de hele auto behandelt met Car-lack 68. Dit is een AIO (all-in-one- product dat reinigt en beschermt dmv een sealant. Perfect voor alle residuen van het polieren te verwijderen en een perfect zuiver en glad oppervlak achter te laten. Dat perfecte oppervlak werd dan nog eens beschermt met een wax: Collinite 915.

Bandjes werden nog mooi zwart gemaakt met Meg's endurance tire gel, plastic behandlt met Poorboy's trim restorer en het alu lipje onderaan de bumper gepoetst met Meg's NXT all metal polish.

Zie hier het resultaat!

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

That's all folks! Totale werktijd + uur.

MErci voor het kijken en lezen!
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Alweer mooi werk! Je ziet toch duidelijk het verschil tussen ééntje die al eens gedaan is. Swirls zijn aanwezig, maar het blijft binnen de perken!

Comment

Ja idd, fijn werken zo.

Die Car-lack 68 is echt wel een zalig product. Je kan het overal op gebruiken: ramen, rubbers van de ramen, chrome, ... en alles zier er weer als nieuw uit!
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Die kan er weer een jaartje tegen. thumbs up!

Comment

ziet er weer mooi uit jochen, is wel een leuke klus als je hem elk jaar zo binnen krijgt, en hoelang heb je er net aangezeten?
                            het begint toch aardag te lukken precies het werken met rotary, ik ga me binnenkort ook slooppanelen halen om te oefenen in de week, is altijd handig als je ermee kan werken, je bespaart veel tijd he.

Comment

Ziet er mooi uit Jochen

Comment

Goed bezig, prachtige dag voor dergelijk werkje!!!

Comment

Merci mannen!

Oorspronkelijk geplaatst door big boom Bekijk Berichten
                                  ziet er weer mooi uit jochen, is wel een leuke klus als je hem elk jaar zo binnen krijgt, en hoelang heb je er net aangezeten?
                                  het begint toch aardag te lukken precies het werken met rotary, ik ga me binnenkort ook slooppanelen halen om te oefenen in de week, is altijd handig als je ermee kan werken, je bespaart veel tijd he.
                                  8h aan gewerkt.
                                  Dit heb ik met de excenter gedaan. De rotary vergt nog wat oefening
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Die lakstift herstellinge, op de foto na zie ik daar niets meer van.
                                    Hoe ziet dat er irl uit? Nog fel zichtbaar?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                      Die lakstift herstellinge, op de foto na zie ik daar niets meer van.
                                      Hoe ziet dat er irl uit? Nog fel zichtbaar?
                                      Ik heb er eigenlijk niets meer van gezien erna, heb er ook niet achter zitten zoeken maar ik stond er met mijn neus op en heb het niet meer gezien. Ik ga ervan uit dat het 99% onzichtbaar was
                                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                      X