PRODUCTENLIJST
Pre-wash
Autosmart G101
Chemical Guys Bug Bugger
Wassen
2BM
Dodo Juice BTBM
Washmitt
Meguiars Final Inspection / Last Touch
P21S polishing soap
Poorboys waffle weave towel
Velgen / banden
Meguiars wheel brightener
Autosmart SmartWheels
Assortiment borstels, kwasten
Meguiars APC
Autosmart Tardis
Zuiveren
Meguiars detailing clay (aggressive)
Dodo Juice gently grey
Meguiars Final Inspection / Last Touch
Autosmart Tardis
Polijsten (single step)
Meguiars SoftBuff polishing pad
Menzerna PO106FA
Finishing
Meguiars G220
Dodo Juice Lime Prime
Afwerking
Dodo Juice diamond white
Poorboys natty’s paste wax
Rond 7u30 stond Bart op de Showroomglaze oprit. Allereerst een uitstapje gemaakt naar de haven van Antwerpen. Ik had Bart gevraagd of ik de extra pk’s in de 120d (chipped) eens mocht ervaren. Het was een leuke rit, met hier en daar een slippertje. Terug veilig thuis zijn we zoals steeds begonnen met het reinigen van velgen en wielkasten. Dit laatste vormde een probleem door de performance velgen maar APC bracht hier oplossing (4:1)
Eens de velgen gereinigd waren, hebben we ze behandeld met Tardis maar dit bleek zelfs voor sommige teervlekjes te licht. Vermits we op dat ogenblik geen beschikking hadden over een krik, heeft Bart besloten de velgen er eens bij hem thuis af te halen en grondig te reinigen dus zijn we meteen over gegaan op de pre-wash (foam via hogedrukreiniger). Na de pre-wash de wagen gewassen volgens de 2BM en geclayed (onderste paneeldelen werden eerst gezuiverd met Autosmart Tardis). Na het clayen hebben we de wagen nog éénmaal gewassen en gedroogd.
Rond 13.00u (na een lichte maaltijd) terug in actie geschoten en de wagen voorzien van de nodige masking tape. Ik ben aan de slag gegaan met de rotary en Bart is me vervolgens gevolgd met de G220 als finishing stap. Vermits het een single stage correctie betrof, en Bart in de toekomst nog geregeld een detail/correctie zal uitvoeren, hebben we voor een zachte compound gekozen. Hiermee werden de onvermijdelijke wash-swirls verwijderd maar voor een volledige correctie was dit niet sterk genoeg.
Na de correctie heeft ieders een kant afgewerkt met beide waxes. Bart heeft vervolgens ook nog eens zijn ramen gereinigd.
Onderstaande beelden zijn na het polijsten en voor het aanbrengen van de wax. We hadden beiden het gevoel dat we pas laat op de avond klaar gingen zijn en daarom hebben we dus de opnames gemaakt voor de waxlaag.
Achteraf gezien was de Menzerna misschien iets te licht qua cut maar we waren nu pas rond 18u30 - 19u klaar - dus een extra tussenstap had het nog een pak later gemaakt en dat was niet echt haalbaar voor geen van beiden.
FOTO’S
Pre-wash
Autosmart G101
Chemical Guys Bug Bugger
Wassen
2BM
Dodo Juice BTBM
Washmitt
Meguiars Final Inspection / Last Touch
P21S polishing soap
Poorboys waffle weave towel
Velgen / banden
Meguiars wheel brightener
Autosmart SmartWheels
Assortiment borstels, kwasten
Meguiars APC
Autosmart Tardis
Zuiveren
Meguiars detailing clay (aggressive)
Dodo Juice gently grey
Meguiars Final Inspection / Last Touch
Autosmart Tardis
Polijsten (single step)
Meguiars SoftBuff polishing pad
Menzerna PO106FA
Finishing
Meguiars G220
Dodo Juice Lime Prime
Afwerking
Dodo Juice diamond white
Poorboys natty’s paste wax
Rond 7u30 stond Bart op de Showroomglaze oprit. Allereerst een uitstapje gemaakt naar de haven van Antwerpen. Ik had Bart gevraagd of ik de extra pk’s in de 120d (chipped) eens mocht ervaren. Het was een leuke rit, met hier en daar een slippertje. Terug veilig thuis zijn we zoals steeds begonnen met het reinigen van velgen en wielkasten. Dit laatste vormde een probleem door de performance velgen maar APC bracht hier oplossing (4:1)
Eens de velgen gereinigd waren, hebben we ze behandeld met Tardis maar dit bleek zelfs voor sommige teervlekjes te licht. Vermits we op dat ogenblik geen beschikking hadden over een krik, heeft Bart besloten de velgen er eens bij hem thuis af te halen en grondig te reinigen dus zijn we meteen over gegaan op de pre-wash (foam via hogedrukreiniger). Na de pre-wash de wagen gewassen volgens de 2BM en geclayed (onderste paneeldelen werden eerst gezuiverd met Autosmart Tardis). Na het clayen hebben we de wagen nog éénmaal gewassen en gedroogd.
Rond 13.00u (na een lichte maaltijd) terug in actie geschoten en de wagen voorzien van de nodige masking tape. Ik ben aan de slag gegaan met de rotary en Bart is me vervolgens gevolgd met de G220 als finishing stap. Vermits het een single stage correctie betrof, en Bart in de toekomst nog geregeld een detail/correctie zal uitvoeren, hebben we voor een zachte compound gekozen. Hiermee werden de onvermijdelijke wash-swirls verwijderd maar voor een volledige correctie was dit niet sterk genoeg.
Na de correctie heeft ieders een kant afgewerkt met beide waxes. Bart heeft vervolgens ook nog eens zijn ramen gereinigd.
Onderstaande beelden zijn na het polijsten en voor het aanbrengen van de wax. We hadden beiden het gevoel dat we pas laat op de avond klaar gingen zijn en daarom hebben we dus de opnames gemaakt voor de waxlaag.
Achteraf gezien was de Menzerna misschien iets te licht qua cut maar we waren nu pas rond 18u30 - 19u klaar - dus een extra tussenstap had het nog een pak later gemaakt en dat was niet echt haalbaar voor geen van beiden.
FOTO’S
Comment