Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Protection Detail] - Wax-it - Porsche GT3 RS Manthey

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Protection Detail] - Wax-it - Porsche GT3 RS Manthey

Mich van hier op het forum contacteerde me even terug met de vraag of ik zijn GT3 RS onder handen zou kunnen nemen om hem klaar te zetten voor het nieuwe seizoen.
    Geen probleem, maar met de drukke agenda was het moeilijk hem nog te bedienen.
    Gelukkig (voor Mich) kwam er plots een plaatsje vrij en kon het dit weekend al doorgaan.

De wagen heeft al wat getracked en zat dus volledig on het teer. De wagen zag er ook wat geel uit wat deed veronderstellen dat er nogal wat contaminaties over lak hingen.

De vraag was om de wagen een opfrisbeurt te geven, niet om de wagen tot in de perfectie te corrigeren.
    Daarom raade ik Mich een Protection detail aan. Dit houdt in de wagen in grote lijnen geclayed, gecleaned and gewaxed wordt.

Wassen
    Sheepskin washmitt
    Dodo Juice Born to be Mild
    Poorboys Waffle Weave towel
    Poorboys Spray & Gloss

Velgen / Banden
    EZ Detail brush
    Swissvax wheel brush
    Blackfire wheel gel
    Blackfire Tyre Gel
    Jeffs Werkstatt Prime Strong
    Poorboys Work Towels

Kleien
    Dodo Juice Born Slippy Clay Lube
    Dodo Juice Purposeful Purlple Paint Putty Medium clay Bar

Polishen / Glazen
    Dodo Juice Lime Prime op rotary
    3M Polishing Pad
    Poorboys Thick & Plush towels

Bescherming
    Dodo Juice Supernatual
    Poorboys Deluxe Mega towels

Kunststof
    303 Aerospace protectant
    Poorboys Work Towels
    Microfiber applicator

Interieur
    Poorboys Work Towel

Glas
    Stoner Invisible glass
    Poorboys Work Towel

Uitlaat
    P21S Polishing Soap
    Blackfire Fine Cut Metal Polish

Total Work Time:
    10 uur

Hier is de wagen bij aankomst en voor het wassen.
    Op het eerste zich lijkt die nog in vrij goede staat, maar je kan meteen zien dat er een gele schijn op de wagen zit.

Last edited by ; 05/04/2009, 21:01.

Comment

Uitlaat is dringend aan een oppoetsbeurt toe

Nog even een belangrijke tip ! Schrijf niet op een wagen. Hier kan je zien dat iemand een blaadje papier op de wagen heeft gelegd en dan aan het schrijven is gegaan. Met het blote oog en de juiste lichtinval konden we een 5cm tekst ontleden ! Waarschijnlijk een serienummer ...

Dit is wat er af de wagen kwam na het kleinen van 1/8ste van het dak !!!

Duidelijk de moeite en dus was een sterke klei van doen. Welcome Dodo juice Medium klei !
      Dodo juice medium beschouw ik zelf als een hardere wax. Het durft nogal eens marring achterlaten, dus raad ik hem enkel aan wanneer je achteraf ook machinaal te werk zal gaan.

Last edited by ; 05/04/2009, 21:05.

Comment

Mich had gevraagd extra zorg te besteden bij het verwijderen van het teer. Aangezien de wagen al wat circuitdagen gezien heeft was de onderzijde van de zijschorten dus bijna zwart !
        Dus heb ik simoni aan de slag gezet voor de leuke werkje !

Ondertussen ben ik aan de slag gegaan met Dodo Juice Lime Prime op een polishing pad.
        Meteen kreeg ik de opmerking van Simoni: "Hey, aan de slag met lime prime ??? Ja, dat ruikt zo lekker hé "

Het voordeel aan Lime Prime is dat hij korrel bevat en dat je er dus wat correctie mee kan uitvoeren terwijl je de wagen voorbereid voor de wax. Dit maakt het voor mij het ideale product om een protection detail uit te voeren. De lichte krassen die in een nieuwe of goed onderhouden wagen zitten kunnen hiermee bijna volledig verwijderd worden in 1 stap !

Het resultaat is wonder boven wonder een correctie van de lak tussen de 80% en sommige plaatsen zelf 95% !!!

Last edited by ; 05/04/2009, 21:11.

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Zeer mooi resultaat Bert - zo zie je maar dat je zelfs zonder correctie een mooi resultaat kan neerzetten.

Lovely car - en de nummerplaat is ook we l

Comment

Comment

Bedankt voor het kijken en lezen,

Als er vragen zijn shoot !

Comment

Bert nog es bedankt voor het fantastische resultaat!!! Echt een enorm verschil, de dofheid is gewoon helemaal verdwenen en de carbon stukken blinken als nieuw. Zalig om weer in optima forma te kunnen rijden met deze wagen.

...dank ook aan uw professionele hulp de zaterdag...puik werk van alleman!
                                  Porsche 996 GT3 RS
                                  Porsche 964 RS
                                  BMW ///M3 e30
                                  Mercedes c250 CDI AMG
                                  www.flamebox.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                    Ferme kar!

En zo laag hangen

Hoe bevallen de bekerhouders?

Comment

Mooi werk weeral

Die Lime Prime ga ik me ook eens aanschaffen. Hoe bevalt de Born Slippy?
                                      Gisteren nog eens geclayed met water+hyper wash en dat laat toch marring achter hoor en dat met polyfine clay

Toch maar weer LT of ook eens born slippy proberen...?
                                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                        Mooi werk weeral

Die Lime Prime ga ik me ook eens aanschaffen. Hoe bevalt de Born Slippy?
                                        Gisteren nog eens geclayed met water+hyper wash en dat laat toch marring achter hoor en dat met polyfine clay

Toch maar weer LT of ook eens born slippy proberen...?
                                        Bron slippy is echt héél vettig, en ideaal om te kleien eigenlijk.

volgende week heb ik de ook de clay lube van Blackfire binnen alsook de klei zelf

Comment

Working...
                                        X