Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Protection detail] Showroomglaze - MINI Cooper D

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Protection detail] Showroomglaze - MINI Cooper D

PRODUCTENLIJST

Wassen
    2BM
    Dodo Juice BTBM
    Washmitt
    P21S Polishing soap
    Meguiars Final Inspection / Last Touch
    Poorboys waffle weave towel

Velgen / banden
    Autosmart G101
    Autosmart SmartWheels
    Assortiment borstels, kwasten
    Blackfire long lasting tyre gel
    Zymöl HD cleanse
    Poorboys wheel sealant

Zuiveren
    Dodo Juice gently grey
    Dodo Juice born slippy

Afwerking
    Dodo Juice lime prime (rotary)
    Meguiars M21 synthetic sealant
    Meguiars glass cleaner concentrate
    Meguiars All Season Dressing
    Jeffs werkstatt prime strong (deurstijlen)

Interieur
    303 Aerospace protectant
    Meguiars glass cleaner concentrate

FOTO'S

Bij aankomst.

Voor aanbrengen van Lime Prime. (leuke detailer daar bij Mini)

Comment

Deur na verwerking van Lime Prime met rotary

Gewoon, random.

Comment

Eindresultaat. (en ondertussen de Showroomglaze nummerplaten terug gevonden.)

Comment

Comment

Prachtige MINI...

En mooi gedetailed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
              Prachtige MINI...

En mooi gedetailed.
              Thanks. Ik vind de kleur ook
              Astro Black dacht ik. Zwart in schaduw en donkerblauw in 't licht. Dacht dat je ze niet meer kan bestellen bij Mini.

Comment

mooi resultaat en mooi kleurtje, heb jij soms ook het probleem dat die lime prime zo moeilijk afveegd? ik word er gek van, ik blijf altijd met een vettige waas zitten precies, na lang wrijven is die wel weg hoor.
                Maar vroeg me nu af of jullie dit nu ook ondervinden.

Comment

Mooi, mooi... (het resulaat dan, niet de BMWMINI... )
                  www.perfectshine.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door big boom Bekijk Berichten
                    mooi resultaat en mooi kleurtje, heb jij soms ook het probleem dat die lime prime zo moeilijk afveegd? ik word er gek van, ik blijf altijd met een vettige waas zitten precies, na lang wrijven is die wel weg hoor.
                    Maar vroeg me nu af of jullie dit nu ook ondervinden.
                    Dan denk ik dat je het product niet lang genoeg ingewerkt hebt. Meguiars #7 is ook zo'n product dat wat "meer werk" vraagt. Je brengt het aan maar het blijft "vettig" door de oliën in het product. Vandaar dat je in meerdere passes moet afnemen.

Bij een Lime Prime is dat ongeveer hetzelfde principe. Je hebt maar héél weinig nodig om relatief veel te doen. Op de rotary kwam ik bijna toe met twee "druppels" om een halve motorkap te doen. Heel dun aanbrengen, lang genoeg inwerken (3 passes op 1200-1500 toeren) en dan "uitwerken" (2 passes op 1100 toeren). Dan zie je quasi niks meer van het product tenzij je onder een hoek kijkt, dan is de plek iets donkerder. Daarna afnemen en dan gaat het er vaak af met één keer te vegen maar veiligheidshalve draai ik de doek om en ga ik er nog eens over.

Ik gebruik daarvoor de Poorboys delux mega towels. Die hebben een verschillende microvezelstructuur langs beide zijden. Eén kant lang en één kant kort. De lange hebben iets meer "bite" dus die gebruik ik bij de eerste keer afvegen en dan draai ik de doek om zodat ik met de korte zijde er nog eens over ga.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
                      Mooi, mooi... (het resulaat dan, niet de BMWMINI... )
                      Ik vind ze nog wel iets hebben op het interieur na dan. Langs de buitenzijde kan je ze nog wel iets of wat smaakvol aankleden (cfr. Mini Cooper JCW) maar die binnenkant blijft een speelauto en dat stoort me er wel wat aan. Voor de rest wel een uitstekende wagen.

Comment

bedankt voor de uitleg, nu weet ik wat me te doen staat se

Comment

Heb je de kunstof exterieur delen nog met iets behandeld? Ik moet die thans telkens behandelen anders zijn ze nogal 'bruinig'. Heb dit al bij BMW gemeld en zij kenden het probleem niet. Toen ik er afgelopen woensdag was had ik de auto juist vers gewassen dus kon het niet laten zien. Ik moet er binnekort maar eens langs gaan...
                          sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

Working...
                          X