Wassen
SmartWAX Shampoo
2BM
SmartWAX Washmitt
SmartDETAIl
Velgen / Banden
EZ Wheelbrush
Arsenaal aan kwasten en andere brushes
Meguiar’s Endurance tire gel
Meguiar’s Wheel Brightener 1:1
Valet Pro Billberry Safe Wheelcleaner 1:5
Meguiar's Medium Clay icm Last Touch 1:1
Swissvax Cleaner Fluid
Swissvax Autobahn
Kleien
SmartCLAY
SmartDETAIL
Polijsten
Meguiar’s M83
Meguiar’s M80
3M Ultrafine
3M Fast Cut Plus
3M Compoundingpad
3M gele wafelpad
Meguiar’s Polishingpad
LC blauwe pad
3M blauwe wafelpad
Eindafwerking
Swissvax Cleaner Fluid
Swissvax Concourso Wax
Swissvax Quick Finish
Ramen Glass Cleaner Concentrate 1:4
SmartGEL
MY 2004 Ferrari 360 Challenge Stradale
Exterior: Nero Daytona
Interior: Nero black
Wederom had ik het genoegen om aan een prachtige Ferrari te mogen werken, overigens niet de minste........een heuse Challenge Stradale !
De wagen wordt weliswaar goed gesoigneerd en de eigenaar heeft zeker oog voor detail, echter enkele storende lakimperfecties en swirls deden afbreuk aan de wagen.
Een detailer heeft een poging gedaan om deze te verhelpen, maar ondanks alle goede wil is het er niet mooier op geworden.
Als ik eerlijk mag zijn, integendeel zelfs, serieuze buffertrails en hologrammen waren gecreëerd in de blanke laklaag, maar na serieuze inspanningen bleek dat dit het hoogste niveau ging zijn waarin zij hem konden afleveren.
De eigenaar wou echter dat de auto in Concour D’élégance staat verkeerde.
Ondanks het serieuze afstandsverschil werd het tijd om een afspraak in te boeken en de wagen hierheen te brengen voor een volledige detail.
Now it's my turn......CCC style
De wagen arriveerde netjes gepoetst op de trailer.
Zelfs de wielen waren mooi schoon en fris (ook aan de binnenkant), hulde !
Deze schone koets en het aanwezige lentezonnetje gaven me gelegenheid om een goed beeld te krijgen van de auto.
Qua glans was het dik in orde, maar de lakdefecten zorgden voor een grauwe look.
Vergelijk het alsof je door plexiglas kijkt, niet scherp en redelijk vaal, het was het nét niet allemaal......
SmartWAX Shampoo
2BM
SmartWAX Washmitt
SmartDETAIl
Velgen / Banden
EZ Wheelbrush
Arsenaal aan kwasten en andere brushes
Meguiar’s Endurance tire gel
Meguiar’s Wheel Brightener 1:1
Valet Pro Billberry Safe Wheelcleaner 1:5
Meguiar's Medium Clay icm Last Touch 1:1
Swissvax Cleaner Fluid
Swissvax Autobahn
Kleien
SmartCLAY
SmartDETAIL
Polijsten
Meguiar’s M83
Meguiar’s M80
3M Ultrafine
3M Fast Cut Plus
3M Compoundingpad
3M gele wafelpad
Meguiar’s Polishingpad
LC blauwe pad
3M blauwe wafelpad
Eindafwerking
Swissvax Cleaner Fluid
Swissvax Concourso Wax
Swissvax Quick Finish
Ramen Glass Cleaner Concentrate 1:4
SmartGEL
MY 2004 Ferrari 360 Challenge Stradale
Exterior: Nero Daytona
Interior: Nero black
Wederom had ik het genoegen om aan een prachtige Ferrari te mogen werken, overigens niet de minste........een heuse Challenge Stradale !
De wagen wordt weliswaar goed gesoigneerd en de eigenaar heeft zeker oog voor detail, echter enkele storende lakimperfecties en swirls deden afbreuk aan de wagen.
Een detailer heeft een poging gedaan om deze te verhelpen, maar ondanks alle goede wil is het er niet mooier op geworden.
Als ik eerlijk mag zijn, integendeel zelfs, serieuze buffertrails en hologrammen waren gecreëerd in de blanke laklaag, maar na serieuze inspanningen bleek dat dit het hoogste niveau ging zijn waarin zij hem konden afleveren.
De eigenaar wou echter dat de auto in Concour D’élégance staat verkeerde.
Ondanks het serieuze afstandsverschil werd het tijd om een afspraak in te boeken en de wagen hierheen te brengen voor een volledige detail.
Now it's my turn......CCC style
De wagen arriveerde netjes gepoetst op de trailer.
Zelfs de wielen waren mooi schoon en fris (ook aan de binnenkant), hulde !
Deze schone koets en het aanwezige lentezonnetje gaven me gelegenheid om een goed beeld te krijgen van de auto.
Qua glans was het dik in orde, maar de lakdefecten zorgden voor een grauwe look.
Vergelijk het alsof je door plexiglas kijkt, niet scherp en redelijk vaal, het was het nét niet allemaal......
Comment