Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[FULL Detail] - Custom Car Cleaning - MY 2004 Ferrari 360 Challenge Stradale

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [FULL Detail] - Custom Car Cleaning - MY 2004 Ferrari 360 Challenge Stradale

    Wassen
    SmartWAX Shampoo
    2BM
    SmartWAX Washmitt
    SmartDETAIl

    Velgen / Banden
    EZ Wheelbrush
    Arsenaal aan kwasten en andere brushes
    Meguiar’s Endurance tire gel
    Meguiar’s Wheel Brightener 1:1
    Valet Pro Billberry Safe Wheelcleaner 1:5
    Meguiar's Medium Clay icm Last Touch 1:1
    Swissvax Cleaner Fluid
    Swissvax Autobahn

    Kleien
    SmartCLAY
    SmartDETAIL

    Polijsten
    Meguiar’s M83
    Meguiar’s M80
    3M Ultrafine
    3M Fast Cut Plus
    3M Compoundingpad
    3M gele wafelpad
    Meguiar’s Polishingpad
    LC blauwe pad
    3M blauwe wafelpad

    Eindafwerking
    Swissvax Cleaner Fluid
    Swissvax Concourso Wax
    Swissvax Quick Finish
    Ramen Glass Cleaner Concentrate 1:4
    SmartGEL




    MY 2004 Ferrari 360 Challenge Stradale
    Exterior: Nero Daytona
    Interior: Nero black


    Wederom had ik het genoegen om aan een prachtige Ferrari te mogen werken, overigens niet de minste........een heuse Challenge Stradale !
    De wagen wordt weliswaar goed gesoigneerd en de eigenaar heeft zeker oog voor detail, echter enkele storende lakimperfecties en swirls deden afbreuk aan de wagen.
    Een detailer heeft een poging gedaan om deze te verhelpen, maar ondanks alle goede wil is het er niet mooier op geworden.
    Als ik eerlijk mag zijn, integendeel zelfs, serieuze buffertrails en hologrammen waren gecreëerd in de blanke laklaag, maar na serieuze inspanningen bleek dat dit het hoogste niveau ging zijn waarin zij hem konden afleveren.
    De eigenaar wou echter dat de auto in Concour D’élégance staat verkeerde.
    Ondanks het serieuze afstandsverschil werd het tijd om een afspraak in te boeken en de wagen hierheen te brengen voor een volledige detail.
    Now it's my turn......CCC style

    De wagen arriveerde netjes gepoetst op de trailer.
    Zelfs de wielen waren mooi schoon en fris (ook aan de binnenkant), hulde !
    Deze schone koets en het aanwezige lentezonnetje gaven me gelegenheid om een goed beeld te krijgen van de auto.

    Qua glans was het dik in orde, maar de lakdefecten zorgden voor een grauwe look.
    Vergelijk het alsof je door plexiglas kijkt, niet scherp en redelijk vaal, het was het nét niet allemaal......




  • #2
    De lak had hier en daar enkele stevige swirls en scuffmarks, maar in grote lijnen geen gekke dingen.
    De hologrammen en buffertrails waren echter rondom talrijk en serieus aanwezig.
    Hier en daar was een RDS of een andere kras aan het oppervlakte te vinden.
    Allereerst werden alle kieren / naden en de onderzijde / diffuser ingespoten met een citrusontvetter.





    Comment


    • #3




      Comment


      • #4
        Alle rubber en kunststofdelen werden grondig gereinigd en ontvet.
        De wielen + binnenzijde + remklauwen werden gereinigd met een zuurvrije velgen reiniger.
        De uitlaten werden grondig ontvet en schoon gemaakt.





        Comment


        • #5


          Comment


          • #6
            Na het verwijderen van het oppervlakkige vuil was het tijd om alle zware contaminaties te verwijderen met de klei.
            Aansluitend werd de hele auto nageblazen met perslucht zodat er geen water onder raamrubbers en in kieren achterbleef.





            Comment


            • #7
              De uitlaten en de chromen onderdelen werden gepolijst c.q. opgepoetst.



              Comment


              • #8
                VOOR


                NA

                Comment


                • #9
                  Nu het lakwerk 100% schoon was de auto nogmaals buiten gezet om de defecten in het zonlicht te fotograferen.
                  Men moet zich het lakwerk voorstellen als een blok kaas en de polijstmachine als een kaasschaaf.
                  Wanneer deze te allen tijde 100% recht en met een evenredige druk wordt gehanteerd zal hij egale plakjes kaas schaven.
                  Hou je hem iets scheef, druk je op één punt iets meer dan op het andere, dan ga je aan een kant iets meer kaas weghalen dan de andere en krijg je banen.
                  Dit noemen we buffertrails (polijstbanen), in feite hoogteverschillen in de blanke laklaag.
                  In het daglicht ga je bij deze hoogteverschillen spiegelingen zien (hologrammen).

                  Vooral op de ronde torpedo spatborden zaten serieuze hoogteverschillen in de lak en kunnen we spreken van lakschade.
                  Op de foto's zien we dit als 'wolken' en rare vegen in / op het lakwerk.
                  Op de zijkant rondom de tankdop zien we enkele grove beschadigingen aan de blanke lak, waarschijnlijk van het wassen met een vuile spons (zand).





                  Comment


                  • #10




                    Comment


                    • #11




                      Comment


                      • #12




                        Comment


                        • #13

                          Comment


                          • #14
                            Dood en doodzonde.
                            Niet enkel een vermindering voor het plezier van de eigenaar, maar ook zeker qua waarde van de auto.
                            Een dergelijke auto koop je echt niet rationeel, daar moet je verliefd op worden, verliefd wordt je doorgaans op uiterlijk en daarin telt perfectie !
                            Na de lakmetingen was het tijd om te beginnen aan de lakcorrectie.



                            Correctie vond plaats aan 1800 RPM.



                            Comment


                            • #15




                              Comment


                              • #16




                                Comment


                                • #17
                                  Een mooi voorbeeld van de aanwezige swirls en hologrammen.
                                  In plaats dat invallend licht netjes terugkaatst en een scherpe reflectie creëert, wordt het nu via allerlei oneffenheden verspreidt.
                                  Resultaat is een minder scherpe look / lichtere kleur / mindere glans / mindere reflectie......minder plezier en waarde.





                                  Comment


                                  • #18




                                    Comment


                                    • #19
                                      Verfijning vond plaats aan 900 RPM met een finishingpad.





                                      Comment


                                      • #20




                                        Comment

                                        Working...
                                        X