Mededeling
Collapse
No announcement yet.
[FULL Detail] - Custom Car Cleaning - MY 2004 Ferrari 360 Challenge Stradale
Collapse
X
-
Na het polijsten en de glaze werd het lakwerk afgenomen met een IPA mengsel bestaande uit pure alcohol / gedemineraliseerd water.
Hierdoor wordt de lak volledig ontvet en klaargemaakt voor de beschermlaag.
De correctie en lak werd aansluitend uitvoerig geïnspecteerd in het zonlicht.
De behaalde correctie is aanzienlijk en alle buffertrails / hologrammen en 95% van de swirls / RDS’sen zijn verdwenen.
Na de pré wax werd de wax (48% 1e klas gele en witte Braziliaanse carnauba) aangebracht.
Na afname werd de auto in de zon gezet zodat de wax kon rijpen, waarna naderhand nog een tweede laag werd aangebracht.
Comment
-
Het interieur was netjes, echter het leder vroeg zeker verdere aandacht.
Er was zo te zien al eens met een product gewerkt, maar of het was een minder product of het is niet goed verwerkt, het oogde vettig / vlekkerig en enigszins verkleurd.
Het leder werd grondig gereinigd en afgewerkt met twee lagen conditioner
Voor
TIJDENS
Comment
-
Het alcantara werd grondig gestofzuigd, geborsteld en naderhand afgenomen met een vochtige microfiberdoek.
Alle kieren en naden werden schoongemaakt en gestofzuigd.
Het overige leder werd geconditioneerd en het kunststof werd behandeld met een voedende dressing.
De rubbers weder behandeld met een voedend product.
Comment
-
Het vele gewichtsbesparende carbon kon veel beter afgewerkt worden dan nu het geval was.
De lichte swirls en het doffe aanblik stoorden mij persoonlijk enorm, daar moest werk van gemaakt worden !
Na reiniging werd het carbon behandeld met een lichte polish met daarna de pré wax.
De afwerking werd verzorgd door een hoogwaardige carnaubawax.
Comment
-
De motorruimte liet ook genoeg ruimte voor verbetering zien.
Voor de gemiddelde mens meer dan netjes, maar voor een perfectionist pur sang waren enkele punten een doorn in het oog.
Alles bij elkaar een enorme uitdaging om de hoge verwachtingen van de eigenaar te verwezenlijken.
De motorruimte werd geheel gereinigd, ontvet en daarna met perslucht gedroogd.
Alle rubber / kunststof werd behandeld met een primer en een dressing.
Alle carbon werd behandeld met een pré wax en een hittebestendige wax op PTFE basis.
Enkele VOOR en NA foto’s om het verschil in detail duidelijk te maken.
Comment
Comment