Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Exterior detail] - TomT - Honda Civic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Exterior detail] - TomT - Honda Civic

Enkele weken geleden deze auto onder handen genomen. De auto heeft dik 70.000km, en wordt zeer frequent door de carwash gereden. Dit bracht een auto met zich mee die zeer veel lakdefecten had. De auto was vuil toen hij toekwam dus aanvankelijk leek het nog mee te vallen... Totdat ik de auto eens deftig gewassen had! Mama mia!! Dit zou een lastig werkje kunnen worden! De auto was zwart van ver, maar als je dichterbij kwam zag je gewoon een doffe, bijna witte bovenlaag van swirls, vegen en andere defecten.

Ik ben te werk gegaan met SSR2-3. Op de meeste plaatsen bereikte ik een goede correctie met SSR2,5 icm een compoundig pad, op andere plaatsen was SSR3 nodig. Er werd afgewerkt met SSR2 icm een polishing pad.

Eerst wat foto's van na het wassen + clayen, om een algemeen beeld te krijgen van de staat van de lak:

Comment

Comment

Comment

Aan de slag!

Rechterdeel en linkerdeel (op deze foto slechts een klein stukje van te zien) hebben al een correctiestap gehad, het middenste gedeelte van de motorkap moet nog gedaan worden.

Voorste deur gedaan, achterste deur nog niet

Voor:

Na:

Last edited by ; 03/05/2009, 23:04.

Comment

Nog wat foto's van de lakschade:

Last edited by ; 03/05/2009, 23:03.

Comment

Last edited by ; 03/05/2009, 22:39.

Comment

Na de correctie en finishing stap was het tijd om de lak te beschermen. Ik had vrij veel last van stof, dus eerst nog eventjes de auto gewassen om al het stof te verwijderen.

Zo zag de auto er dus uit na het polieren, en voor de glaze/sealant/wax:

Comment

Comment

Al mooie beading, klaar om afgespoeld en afgedroogd te worden, zodat de afwerkingsstappen kunnen volgen:

Comment

Nadien dus afgewerkt met een glaze (PB Black Hole), sealant (PB EX-P) en wax (Meguiars Step 3).
                      Ondertussen ook even de uitlaten opgeblonken met metal polish.

Half vuil/half proper:

Comment

De velgen kregen 2 laagjes wheel sealant mee. De banden werden ingewreven met PB Bold 'n Bright, om een matte afwerking te bekomen.

Comment

Tot slot enkele foto's als de auto af is. Alle plastics werden gevoed met PB Trim Restorer, rubbers werden gevoed met PB Bold 'n Bright. Jammer genoeg was de zon al onder gegaan, waardoor de foto's het resultaat niet volledig tot z'n recht laten komen.

Comment

Comment

Comment

Einde!!

Als er positieve of negatieve kritieken en commentaren zijn, hoor ik het graag!

Comment

Is dat steenslag op de motorkap?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                    Is dat steenslag op de motorkap?
                                    Inderdaad. Daar had deze auto jammer genoeg veel last van. Zo'n zaken kan ik jammer genoeg niet oplossen.

Comment

Knap werk! Enkel kan de uitlaat nog wat beter?
                                      Metal polish samen met wat 0000 staalwol zouden dat zeker moeten fixen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                        Knap werk! Enkel kan de uitlaat nog wat beter?
                                        Metal polish samen met wat 0000 staalwol zouden dat zeker moeten fixen!
                                        Thanks. Eerste foto is een vuile uitlaat, op de tweede foto is de onderkant en de rechterkant gedaan, en op de derde foto (uitlaat ad linkerkant) uiteraard enkel het onderste. Nadien zag heel het driehoekig uitlaatsierstuk er zo uit.

Maar inderdaad, volgende keer probeer ik ook eens met staalwol, merci voor de tip!

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten

Comment

Working...
                                        X