Enkele weken geleden deze auto onder handen genomen. De auto heeft dik 70.000km, en wordt zeer frequent door de carwash gereden. Dit bracht een auto met zich mee die zeer veel lakdefecten had. De auto was vuil toen hij toekwam dus aanvankelijk leek het nog mee te vallen... Totdat ik de auto eens deftig gewassen had! Mama mia!! Dit zou een lastig werkje kunnen worden! De auto was zwart van ver, maar als je dichterbij kwam zag je gewoon een doffe, bijna witte bovenlaag van swirls, vegen en andere defecten.
Ik ben te werk gegaan met SSR2-3. Op de meeste plaatsen bereikte ik een goede correctie met SSR2,5 icm een compoundig pad, op andere plaatsen was SSR3 nodig. Er werd afgewerkt met SSR2 icm een polishing pad.
Eerst wat foto's van na het wassen + clayen, om een algemeen beeld te krijgen van de staat van de lak:
Ik ben te werk gegaan met SSR2-3. Op de meeste plaatsen bereikte ik een goede correctie met SSR2,5 icm een compoundig pad, op andere plaatsen was SSR3 nodig. Er werd afgewerkt met SSR2 icm een polishing pad.
Eerst wat foto's van na het wassen + clayen, om een algemeen beeld te krijgen van de staat van de lak:
Comment