Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Exterior detail] - TomT - BMW 118d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [Exterior detail] - TomT - BMW 118d

    Vandaag heb ik deze BMW onder handen genomen. De auto heeft een jaartje buiten gestaan, en heeft nu een nieuwe thuis gekregen in een garage. Ideale moment dus om de wagen tiptop te zetten!

    Na het wassen vielen vooral enkele krassen op de motorkap me op, voor de rest weinig echte defecten (behalve swirls) te bespeuren. Nadien de wagen beginnen kleien en ook hier viel de vervuiling serieus mee! Enkel het dak en de motorkap waren serieus vervuild. Logisch, als de auto buitenstaat.

    Na het kleien + nog eens wassen de lak dan uiteindelijk grondig gecontroleerd. Enkele vegen, wat marring en kleinere krasjes kwamen aan het licht.

    Een lijstje van de producten:

    Wassen
    - Washmitt
    - PB super slick & suds
    - EZ Detail Wheel Brush + klein borsteltje voor rond de wielmoeren
    - Waffle droogdoek

    Clayen
    - PB Clay
    - PB spray & wipe

    Polieren
    - G220
    - LC cutting pad + finishing pad (grote en kleine)
    - Poorboy’s SSR2,5 + SSR2
    - 3M masking tape

    Afwerking (met German Applicator Pads)
    - PB Black Hole Glaze
    - PB EX-P Sealant
    - Meguiar’s Deep Crystal Carnauba Liquid Wax ‘Step 3’

    Overige
    - All metal polish
    - PB Trim restorer
    - PB Bold ‘n Bright
    - Wheel sealant
    - PB Quick Detailer+
    - Ruitenreiniger (merk weet ik niet van buiten)

    Een idee van hoe de lak er aan toe was:





    Last edited by ; 17/05/2009, 13:27.

  • #2
    Krassen op de motorkap:





    Comment


    • #3


      Comment


      • #4
        Vervolgens aan de slag gegaan met SSR2,5 op een cutting pad, en nabewerkt met SSR2 op een finishing pad, met volgend resultaat:



        Comment


        • #5
          Tijdens het werk:



          Staat van de linkerdeur voor behandeling:



          Comment


          • #6
            Voor:



            Na:

            Comment


            • #7






              Comment


              • #8
                Achterkant van de wagen:





                Comment


                • #9



                  Schade van het laden van de kofferruimte: (helaas geen na-foto, dit is volledig weg, op een kapje in de lak na)




                  Nog wat foto's van na de correctie:



                  Comment


                  • #10


                    Toestand van de rechterachterflank:



                    Comment


                    • #11


                      Comment


                      • #12
                        Dak:







                        Comment


                        • #13
                          De velgen na 2 laagjes wheel sealant, banden na een voedend laagje PB Bold 'n Bright:



                          Comment


                          • #14
                            Tijd om de auto buiten te zetten om het resultaat te bekijken:





                            Comment


                            • #15


                              Motorkap:



                              Dak:

                              Comment


                              • #16





                                Comment


                                • #17
                                  Knap werk, proficiat.

                                  En knappe kar natuurlijk.

                                  Comment


                                  • #18




                                    Comment


                                    • #19
                                      Ziezo, dat was het. Totale werktijd: 11u.

                                      Opmerkingen of kritiek? Shoot!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Wow, het verschil is wel redelijk duidelijk en eindresultaat verbluffend

                                        Als ik ooit es een auto koop, moogt ge die van mij ook es doen
                                        1984 BMW M635CSi F u n
                                        1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

                                        Comment

                                        Working...
                                        X