Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Exterior detail] - BMW E36 compact (in progress)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Exterior detail] - BMW E36 compact (in progress)

na een beet van het detail-virus te hebben gekregen, heb ik ne kameraad z'n spullen kunnen overkopen. uren heb ik op internet gespendeerd aan opzoekwerk ivm het detailen.
    heb ook menig tips mogen ontvangen van neef jochen en nonkel bert.

onlangs heb ik me dan aan de motorkap van m'n tuuteke gewaagd. eerlijk gezegd, ik was niet volledig tevreden van het resutaat. wat was er dan net "misgegaan"? er bleef een grijze wazige mist op m'n motorkap achter en 't leek wel of ik tijdens het machinaal polieren allemaal kleine swirls heb bijgetrokken. en er waren grote hologrammen in het midden. nu ja, 't was m'n eerste keer en al doende leert men. achteraf heb ik me dan aan de zijschermen en de voorbumper gezet en dat resultaat stelde me dan wel tevreden. de techniek en het daaruit volgend resultaat zullen wel verbeteren naarmate ik het meer ga doen en zo meer ervaring opdoe.

deze namiddag heb ik dan m'n motorkap helemaal herdaan. zoals je zal zien op één van de foto's kon je nadat ik de zijschermen had gedaan, een lijn zien lopen die heel duidelijk het verschil toonde tussen de "slecht gedane" motorkap en een "goed gedaan" zijscherm. en nu ben ik wel heel tevreden van het verkregen resultaat.

ik heb de motorkap eerst gedaan met SSR2.5 om daarna voort te doen met SSR2. ik heb hier ook SSR1 liggen, maar die is onbruikbaar (te vloeibaar geworden). daar koop ik me binnenkort een nieuwe voor. hierna ben ik er nog overgegaan met Black Hole en achteraf het boeltje verzegeld met een laagje Natty's Paste Wax Blue.

de rest van de auto wordt uiteraard nog gedaan.

moesten er nog tips of opmerkingen zijn, glad to hear them!!

enkele voor/na pics van een zijscherm :

VOOR

NA

VOOR

NA

Comment

VOOR

NA

Comment

op volgende 2 foto's ga je die lijn zien lopen waar ik het over had (op de motorkap, een paar cm naast de scheiding zijscherm/motorkap).

Comment

terug buiten voor een snel wasje... zie het verschil tussen dak (= niet gedaan) en motorkap.

DAK

MOTORKAP

Comment

enkele reflectie shots (nog voor de wax)

Comment

enkele van na het waxen

Comment

Knap werk Manos! Zeker voor een eerste keer!

Comment

Verdorie, dat ziet er puik uit!

Ik zou dat ook eens moeten leren, want ik ben te gierig om dat iemand anders te laten doen .

Comment

toen zijn de hemelsluizen opengegaan, net op tijd. half uurtje later was 't al terug gedaan.
                    heeft nog enkele leuke pics opgeleverd....

Comment

voila, da was het voorlopig totda de rest onder handen wordt genomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                        Knap werk Manos! Zeker voor een eerste keer!
                        thx! maar 't is nog..... eum.... met vallen en opstaan bij wijze van spreken.

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                        Verdorie, dat ziet er puik uit!

Ik zou dat ook eens moeten leren, want ik ben te gierig om dat iemand anders te laten doen .
                        jammer dat den 328 weg is...

uwe volgende... sunny day, beer and polish!

Comment

Awel dat ziet er goed uit! Blij dat je toch de goeie werkwijze gevonden hebt

Mooie beading pics, nu de rest nog hè
                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

mooie fotos, goed resultaat. fantastisch om te zien hoe een beginner in één keer al zo een groot verschil kan maken
                            1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door manos Bekijk Berichten
                              na een beet van het detail-virus te hebben gekregen, heb ik ne kameraad z'n spullen kunnen overkopen. uren heb ik op internet gespendeerd aan opzoekwerk ivm het detailen.
                              heb ook menig tips mogen ontvangen van neef jochen en nonkel bert.
                              Belangrijkste wat je kan doen in 't begin, heeeeeel veel lezen, ik ken er genoeg die dat niet doen. Goed te zien aan hun resultaat en het aantal vragen die ik dan mag verwerken Daarna is het meestal gewoon een kwestie van de techniek te optimaliseren en perfectionistisch te werk gaan

Comment

Working...
                              X