Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dit weekend weer een detailtje gedaan. Deze keer was de Saab cabrio van forumlid raf93 aan de beurt. Na een ritje van bij Raf tot thuis (waarvoor dank!) konden we beginnen.
Beter! Toch bleek dit later ook niet voldoende, er bleven nog watdiepere krassen en swirls achter. De motorkap werd volledig gedaan met Intensive Polish op een polishing pad.
De rest van de wagen werd gedaan met een combinatie van 1à2 hits met gele 3M pad en Menzerna FF 106 of Intensive Polish op polishing pad.
Vervolgens werd de volledige auto nog eens gedaan met Lime Prime op een blauwe 3M pad om de finish te verfijden en het oppervlak klaar te maken voor het waxen dat de dag erna zou gebeuren.
Het stoffen dak werd ook nog behandelt met Meguiars Wheater Proofer.
De dag erna dus gewaxed met Collinite 915
Dan was het interieur aan de beurt. Alles afgeveegd met APC 1:10, leder gereinigd en gevoed met Glipstone duo, banden met Meguiars endurance gel, exterieur plastics kregen een laagje Pooroys trim restorer:
... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...
Goh wat is lang. Ik poets al heel lang graag auto's en het is eigenlijk een uit de hand gelopen hobby. Af en toe doe ik eens een auto om een centje te verdienen, zodat ik weer wat kan investeren. Zo kost het me geen hopen geld.
Ik heb ook niet de intentie om er mijn beroep van te maken iig. Veel te hard werken .
edit: en om op uw vraag te antwoorden. Een jaar of twee
Comment