Dit weekend weer een detailtje gedaan. Deze keer was de Saab cabrio van forumlid raf93 aan de beurt. Na een ritje van bij Raf tot thuis (waarvoor dank!) konden we beginnen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
[Full Detail] Saab 9-3 cabrio
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
De glans zat er nog goed in. Vorig jaar had ik hem ook al eens tussen gehad
2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
-
Het was toen al 19h ofzo dus enkel de velgen en wielkasten stonden nog op het programma.
Velgen werden aangevallen met Megs wheel brightener 1:4 en een arsenaal borstels. Banden met APC 1:4, evenals de wielkasten.
Het dak zou ook behandelt worden:
2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Wielkastje schrobben
Tijd om een pintje te gaan drinken
Volgende dag meteen aan het dak begonnen. Chemical Guys fabric clean 1:20 en een zachte borstel
Afgespoeld met tuinslang en vervolgens de auto gefoamsed en het dak heb ik geprobeerd te mijden
2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
-
Een testspot met gele 3M pad en Mens FF 106
voor:
na:
Nog geen volledige correctie dus
Menzerna polishing pad en Menzerna FF 106:
Beter! Toch bleek dit later ook niet voldoende, er bleven nog watdiepere krassen en swirls achter. De motorkap werd volledig gedaan met Intensive Polish op een polishing pad.
De rest van de wagen werd gedaan met een combinatie van 1à2 hits met gele 3M pad en Menzerna FF 106 of Intensive Polish op polishing pad.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
-
-
spiegel met 3M compounding spot pad en intensive polish:
Correctie gedaan, even buiten zetten voor af te stoffen
2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Vervolgens werd de volledige auto nog eens gedaan met Lime Prime op een blauwe 3M pad om de finish te verfijden en het oppervlak klaar te maken voor het waxen dat de dag erna zou gebeuren.
Het stoffen dak werd ook nog behandelt met Meguiars Wheater Proofer.
De dag erna dus gewaxed met Collinite 915
Dan was het interieur aan de beurt. Alles afgeveegd met APC 1:10, leder gereinigd en gevoed met Glipstone duo, banden met Meguiars endurance gel, exterieur plastics kregen een laagje Pooroys trim restorer:
voor
na
Last edited by Jochen; 14/06/2009, 19:28.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
En toen was ie klaar! Het was eindelijk gestopt met regenen dus tijd voor wat fotookes:
2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
-
-
-
-
Goh wat is lang. Ik poets al heel lang graag auto's en het is eigenlijk een uit de hand gelopen hobby. Af en toe doe ik eens een auto om een centje te verdienen, zodat ik weer wat kan investeren. Zo kost het me geen hopen geld.
Ik heb ook niet de intentie om er mijn beroep van te maken iig. Veel te hard werken .
edit: en om op uw vraag te antwoorden. Een jaar of tweeLast edited by Jochen; 14/06/2009, 19:16.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Jawas ik vergeten te posten, heb het even aangepast. Met Meguiars Wheater Proofer.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
Comment