Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Protection Detail] - Wax-it - Porsche Cayman S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [Protection Detail] - Wax-it - Porsche Cayman S

    Ir_fuel heeft een paar weken terug zijn eindelijk zijn Porsche in ontvangst mogen nemen.
    Nadat Carnewal de PSE en de shortshift heeft mogen installeren waren was Wax-it aan de beurt. Ir_fuel laat er iig geen gras over groeien

    De wagen is 1,5 jaar oud en was nog in een vrij degelijke staat. Of dat dacht Ir_fuel toch
    We zijn samen de wagen gaan ophalen bij de duitse Porsche dealer en terwijl Ir_fuel de administrative kant van de zaak regelede hield ik me bezig met de inspectie van de wagen.
    Dit keer stond hij in de volle zon, en de Swirls wagen toch wel goed vertegenwoordigd. Het interieur was in zijn hele leven nog niet aangepakt, en dat was eraan te zien.

    Maar al bij al stond de wagen nog héél mooi en origineel. Er was geen enkele schade die niet hersteld kon worden
    De lak was nog compleet origineel. Enkel de voorbumper was herspoten om de steenslag weg te werken. Maar dit was echt prachtig gedaan, want ik kon maar minimieme sporen van het spuitwerk terug vinden.

    Dus 45 min later gaf ik Ir_fuel het teken dat alles tip top was en dat hij een prachtige exemplaar heeft gevonden !
    In eerste instantie was ik geen fan van het kleur, maar in de zon veranderd deze naar een sublieme unieke kleur. In duitsland was dit al zo, maar na de detail in het ondergaan zonnetje ben ik de kleur ECHT gaan appreciëren !

    Dus nu op naar de detail.
    Ik had maar 1 enkele dag beschikbaar dus werd er afgesproken dat het geen correctiedetail ging worden.
    De perfecte correctie zou voor een latere datum zijn aangezien er toch voor een onderhoudscontract met 3 maandelijkse detail werd gekozen.

    Wassen
    Sheepskin washmitt
    Swissvax Bath
    Poorboys Waffle Weave towel
    Poorboys Spray & Gloss
    PH Neutrale Snowfoam

    Velgen / Banden
    EZ Detail brush
    Swissvax wheel brush
    Blackfire wheel gel
    Jeffs Werkstatt Prime Strong
    Swissvax Autobahn
    Swissvax Pneux Glossy
    Poorboys Work Towels

    Kleien
    Dodo Juice Born Slippy Clay Lube
    Secret Claybar (in test)

    Polishen / Glazen
    Swissvax Cleaner Fluid Professional
    Swissvax Cleaner Fluid
    3M Polishing Pad
    Poorboys Thick & Plush towels

    Bescherming
    Swissvax Shield
    Poorboys Deluxe Mega towels

    Kunststof
    303 Aerospace protectant
    Poorboys Work Towels
    Microfiber applicator

    Interieur
    Poorboys Work Towel
    Gliptone Leather Preserver (alle lederen delen)
    Swissvax Leather Milk (zetels)
    Swissvax Leather Cleaner (zetels)
    Blackfire Interior cleaner (plastic trim)

    Glas
    Einmann Clear Vision (interieur)
    Jeffs Werkstatt Strong (exterieur)
    Poorboys Work Towel

    Uitlaat
    P21S Polishing Soap
    Blackfire Fine Cut Metal Polish


    Total Work Time:
    12 uur

  • #2
    Hier de staat van de wagen bij aankomst. Valt dus best mee op het eerste gezicht.





    Last edited by ; 29/06/2009, 22:08.

    Comment


    • #3


      Het interieur was er erger aan toe. Overal waren er vuile en vettige plekken op de lederen delen.



      Last edited by ; 29/06/2009, 22:10.

      Comment


      • #4


        Klaar om te wassen in washbay.




        Ingefoamd om het vuil los te weken.
        Aangezien de foam tot 10 min op de wagen kan blijven weekt het al het vuil los. Vooral voor de vliegjes is dit erg handig en voorkomt het schade bij het verwijderen.
        Ook helpt het foamen in de wielkassen om ook daar het vuil los te weken.

        Let op, dit is een ph neutrale foam en geen TFR. De laatste is veel krachtiger en kan voor aantastingvan de kunststoffen delen zorgen. Ook raamrubbers kunnen hier nogal eens door aangetast worden, deze vertonen dan matte of verkleurde vlekken.

        Last edited by ; 29/06/2009, 22:13.

        Comment


        • #5
          Na het foamen wordt de wagen opnieuw met hoge druk afgespoten en dan zien we meteen dat het oppervlakkige vuil grotendeels verdwenen is !



          Velgen en banden werden gereinigd met Blackfire wheel gel.



          Daarna werd de wagen gewassen met de 2 emmer methode.

          Last edited by ; 29/06/2009, 22:16.

          Comment


          • #6
            Het kleien viel vrij goed mee op enkele teer en hars plekjes na.



            Daarna de wagen nogmaals afgespoeld met een open slang zodat het meeste water zo van de wagen loopt.
            Daarna afgedroogd met een waffleweave towel.



            Last edited by ; 29/06/2009, 22:17.

            Comment


            • #7




              Het leder werd gereinigd met de Gliptone Leather preserver. Snel en eenvoudig en een perfect resultaat.
              Dit is ideaal voor regelmatig onderhoud van leder of voor leder waar er geen of weinig contact mee wordt gemaakt zoals het dash en de andere lederafwerking in een Porsche.

              Last edited by ; 29/06/2009, 22:19.

              Comment


              • #8


                Daarna met een microfiber applicator de Swissvax Leather Cleaner ingewerkt op de zetels.
                Je kan aan de applicator zien wat het zitvlak zelf al van vuil heeft afgegeven. Het valt soms niet meteen op, maar er zit ernorm veel vuil op en soms in lederen zetels.



                Daarna de zetels van de Swissvax Leather milk voorzien.
                Dit voedt het leder en houdt het soepel. Wanneer dit niet regelmatig gebeurt zal het leder uitdrogen en uiteindelijk gaan "breken". Dan is het spijtiggenoeg te laat om het nog te gaan bewerken, de schade is al geleden.
                Last edited by ; 29/06/2009, 22:22.

                Comment


                • #9
                  Het Porsche logo werd verwijderd om de motorkap mooier af te werken en het polieren te vereenvoudigen.
                  Het verwijderen was héél eenvoudig ... maar Ir_fuel had wat meer last met de montage ervan ...

                  In principe is dit een héél eenvoudig proces als je over het juiste materiaal beschikt.



                  Het was erg moeilijk om een foto te maken van de lakschade. Met het blote oog was het eenvoudig te zien, en vooral in de zon was de schade overduidelijk.



                  Last edited by ; 29/06/2009, 22:25.

                  Comment


                  • #10
                    Na een snelle pass met Swissvax Cleaner Fluide Porfessional en Cleaner Fluide op een Gele 3M pad aan 900 toeren kregen we volgend resultaat.
                    Opnieuw, dit was vooral een protection detail en dus geen volwaardige lakcorrectie.

                    Maar al bij al werd toch een correctie van 80 % bereikt, waarmee ik best tevreden was !



                    Na de correctie meteen de Swissvax Shield aangebracht zodat deze kon curen.



                    Ondertussen de velgen gereinigd met Jeffs Werkstatt strong en gesealed met Swissvax Autobahn.

                    De banden werden van Swissvax Pneu Glossy voorzien aangebracht met een tire dressing applicator.

                    Last edited by ; 29/06/2009, 22:28.

                    Comment


                    • #11
                      De wielkassen werden gereinigd met APC en daarna voorzien van een laagje 303 Aerospace protectant evenals de plastic stootstrips.
                      303 beschermt mooi en zorgt voor een eenvoudige reiniging achteraf.



                      En dan uiteindelijk nog wat foto's kunnen maken in het zonlicht voordat de zon helemaal verdwenen was.



                      Last edited by ; 29/06/2009, 22:30.

                      Comment


                      • #12




                        Comment


                        • #13




                          Comment


                          • #14




                            Comment


                            • #15




                              Comment


                              • #16




                                Comment


                                • #17




                                  Comment


                                  • #18




                                    Comment


                                    • #19




                                      Comment


                                      • #20

                                        Comment

                                        Working...
                                        X