Deze Porsche was een last minute boeking. De wagen is pas woensdag geleverd geweest, werd op vrijdag reeds binnen gebracht. Gezien de staat van de wagen kan ik de eigenaar goed begrijpen. Wax-it gaat volgend weekend namelijk met vakantie en de agenda zit overvol. De hele zomer met deze wagen rondrijden in de staat dat hij nu stond is gewoon NOT DONE ...
Overal waar je je nieuwe wagen gaat voorstellen zou er je waarschijnlijk commentaar krijgen over de staat van de wagen.
Hoe iemand erin slaagt een wagen op ongeveer 6 jaar in deze staat te krijgen is me nog steeds een raadsel. Ik zou er zelf niet in slagen al zou ik het willen doen.
Nu, de wagen was duidelijk al eens binnen geweest bij een minder bekwame detailer (als je dit zo mag noemen) aan de poetskringen en hologrammen te zien. Ik vermoed dat dit een typisch geval is van een poetser die een 2 tal uurtjes ter beschikking krijgt om de wagen te bewerken. Meestal nemen deze dan meteen een machine en gaan in het vuil van de wagen aan de slag met een overdosis aan product om te compenseren.
Nu moet wel gezegd zijn dat de wagen mooi beschermd was en mooi parelde. Maar wat heb je eraan als de lak onder de bescherming helemaal fout zit. Zelf sommige vuil was mee opgenomen ONDER de beschermlaag ! Dit werd meteen duidelijk bij het kleien.
Dan zullen we maar een overgaan tot het betere werk en kijken wat we nog van deze wagen kunnen maken.
Wassen
Sheepskin washmitt
Poorboys Slicks & Suds Shampoo
Poorboys Waffle Weave towel
Poorboys Spray & Gloss
PH Neutrale Snowfoam
Velgen / Banden
EZ Detail brush
Swissvax wheel brush
Poorboys Spray & Rinse
Jeffs Werkstatt Prime Strong
Swissvax Autobahn
Blackfire Tire Gel
Poorboys Work Towels
Kleien
Dodo Juice Born Slippy Clay Lube
Secret Claybar (in test)
Polishen / Glazen
3M Compound
Blackfire Compound
Blackfire Finishing Polish
Blackfire Gloss Enhancing Polish
3M Finishing pad
3M Compounding pad
Poorboys Thick & Plush towels
Bescherming
Swissvax Concourso
Poorboys Deluxe Mega towels
Kunststof
303 Aerospace protectant
Poorboys Work Towels
Microfiber applicator
Interieur
Poorboys Work Towel
Gliptone Leather Preserver (alle lederen delen)
Swissvax Leather Milk (zetels)
Swissvax Leather Cleaner (zetels)
Blackfire Interior cleaner (plastic trim)
Glas
Einmann Clear Vision (interieur)
Jeffs Werkstatt Strong (exterieur)
Poorboys Work Towel
Uitlaat
Blackfire Fine Cut Metal Polish
Staalwol 0000
Total Work Time:
18 uur
Overal waar je je nieuwe wagen gaat voorstellen zou er je waarschijnlijk commentaar krijgen over de staat van de wagen.
Hoe iemand erin slaagt een wagen op ongeveer 6 jaar in deze staat te krijgen is me nog steeds een raadsel. Ik zou er zelf niet in slagen al zou ik het willen doen.
Nu, de wagen was duidelijk al eens binnen geweest bij een minder bekwame detailer (als je dit zo mag noemen) aan de poetskringen en hologrammen te zien. Ik vermoed dat dit een typisch geval is van een poetser die een 2 tal uurtjes ter beschikking krijgt om de wagen te bewerken. Meestal nemen deze dan meteen een machine en gaan in het vuil van de wagen aan de slag met een overdosis aan product om te compenseren.
Nu moet wel gezegd zijn dat de wagen mooi beschermd was en mooi parelde. Maar wat heb je eraan als de lak onder de bescherming helemaal fout zit. Zelf sommige vuil was mee opgenomen ONDER de beschermlaag ! Dit werd meteen duidelijk bij het kleien.
Dan zullen we maar een overgaan tot het betere werk en kijken wat we nog van deze wagen kunnen maken.
Wassen
Sheepskin washmitt
Poorboys Slicks & Suds Shampoo
Poorboys Waffle Weave towel
Poorboys Spray & Gloss
PH Neutrale Snowfoam
Velgen / Banden
EZ Detail brush
Swissvax wheel brush
Poorboys Spray & Rinse
Jeffs Werkstatt Prime Strong
Swissvax Autobahn
Blackfire Tire Gel
Poorboys Work Towels
Kleien
Dodo Juice Born Slippy Clay Lube
Secret Claybar (in test)
Polishen / Glazen
3M Compound
Blackfire Compound
Blackfire Finishing Polish
Blackfire Gloss Enhancing Polish
3M Finishing pad
3M Compounding pad
Poorboys Thick & Plush towels
Bescherming
Swissvax Concourso
Poorboys Deluxe Mega towels
Kunststof
303 Aerospace protectant
Poorboys Work Towels
Microfiber applicator
Interieur
Poorboys Work Towel
Gliptone Leather Preserver (alle lederen delen)
Swissvax Leather Milk (zetels)
Swissvax Leather Cleaner (zetels)
Blackfire Interior cleaner (plastic trim)
Glas
Einmann Clear Vision (interieur)
Jeffs Werkstatt Strong (exterieur)
Poorboys Work Towel
Uitlaat
Blackfire Fine Cut Metal Polish
Staalwol 0000
Total Work Time:
18 uur
Comment