Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Exterior Detail] - Big Boom - Bmw 320

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Exterior Detail] - Big Boom - Bmw 320

Ik heb nog maar eens een vriend verder geholpen, die had een klein ongelukje gehad, er had iemand licht tegen zen 2 deuren gereden en had een beetje schade, dit was voor mij het uitgelezen moment om men schuurpapier eens boven te halen

hij had er een mooie duit voor gekregen van de verzekering. ( dat wist ik pas na ik hem onder handen had genomen )

Nu mijn gebruikte spullen, er zaten er enkele nieuwe tussen waar ik zeer tevreden over ben.

velgen:
    PB s&r velgenreiniger ( new) krachtige reiniger
    apc
    allerhande borstels
    poorboy's clay bar & spray & whipe
    poorboy's wheel sealent

clayen:
    dodo juice clay kit (new)

polish:
    BF compound (new)
    BF glos enchanging polish (new)
    polish pad
    licht cut pad

cleanser
    dodo juice lime prime
    finish pad

sealent:

PB EXP

wax:
    PB Naty's
    german a p

Ik was verast door BF reeks die werken echt wel goed en hebben meer cutting als de PB reeks vind ik persoonlijk

enkele voor foto's

Comment

dit zijn de beruchte deuren

hier heb ik al ge wetsand

en hier heb ik de deur al terug opgepolierd met rotary en bf compound

Comment

en nu de after pics

Comment

Comment

de beruchte deuren weer

Comment

nu nog een mooi reflectie pic

en we zijn gegaan van dit

naar dat

Ik had er mss wat meer kunnen uitkrijgen maar durfde ook niet zo goed, had het nog maar 1 keer gedaan, ben er zelf redelijk tevreden over, maar kan nog beter he, oefening baart kunst zeker.

Alle tips of commentaar zijn altijd welkom he,

bedankt voor lezen

mvg Big Boom

Comment

Héél knap gedaan, en echt wel mooi van je dat je het aangedurft hebt van te wetsanden !

Op rotary is Blackfire (Menzerna) gewoon met verre voorsprong de beste polish / compound. Hij is er gewoon voorgemaakt en ontwikkeld voor de duitse lakken.

Comment

dank u,
                  was wel even spannend ook
                  maar had met een laser een spot aangeduid en regelmatig uitgemeten met men micrometer, maar dan nog blijft het wel wa bibberen.
                  ja en BF is echt leuk werken, maar stoft wel hard had ik den indruk.

Comment

knap resultaat!
                    vraagje, hoeveel heb je gemeten voor wetsanden en hoeveel na? is het dan gemeten aan hoeveel blanke lak er weg is of hoeveel lak er totaal minder aanwezig is?

Comment

Ik heb de totale dikte gemeten en ik dacht dat die op 159 micron lag en ik heb er 15 a 20 micron afgesand, + daarna nog oppolijsten maar daar was niet al te veel meer af gegaan, ik had toen men juiste punt niet meer om te meten, had men laser al weg gedaan.
                      dus normaal gezien had ik nog wel wat speling, maar je weet maar nooit he, hoe dik de verschillende lagen zijn. ik dacht gelezen te hebben dat de blanke lak laag een 35% van de totale lakdikte is.
                      Daar heb ik allessinds op gerekend

Comment

Wat is nog een net aanvaardbare lakdikte? Ik bedoel, wanneer stop je best met wetsanden en/of polishen?

Comment

ik vermoed dat het beste is dat je nog blanke lak overhoud, dus voor de zekerheid niet meer dan 25 micron in dit geval.
                          Schuur je door de blanke lak heen, dan zal je onherroepelijk schade toebrengen die na verloop van tijd zichtbaar zal worden onder de vorm van loskomende blanke lak

Comment

ja idd, ik vond dit ook wel het maximum hoor.
                            je kan beter wat meer overschot hebben dan te weinig he

Comment

Working...
                            X