Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Full Detail] - Wax-it - BMW 130i (pic heavy)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [Full Detail] - Wax-it - BMW 130i (pic heavy)

    De meesten onder jullie kennen mijn 130i reeds en ze weten ook hoe mooi deze erbij kan staan.
    Spijtig genoeg was dit de laatste maanden niet meer het geval door verschillende redenen die hoofdzakelijk buiten mijn handen lagen.

    Eerst en vooral ontbreekt mij voorlopig de tijd om mijn eigen auto te detailen. Ik ben zodanig veel bezig met andermans wagens dat mijn eigen wagen eraan moet geloven.

    Bovendien is mijn laatste onderhoud het een en ander mis gelopen en heeft de BMW consessie de wagen zowel gewassen als schade aan de wagen veroorzaakt door nonchalance.
    De wagen kon dus niet gecorrigeerd worden voordat deze zaak opgelost was.
    Het is een vrij uitgebreide detail geworden omwille van het feit dat ik duidelijk wou maken hoe bepaalde producten te gebruiken. Het is nog niet helemaal ideaal, maar er komen adhv deze foto's handleidingen op de site te staan die jullie een goed beeld moeten geven hoe bepaalde stappen uit te voeren.

    De handleidingen zullen constant groeien en uitgebreid worden oa. door jullie input. Dus als jullie tips of opmerkingen hebben aarzel dan niet deze door te sturen ! Hoe meer informatie beschikbaar is hoe beter voor iedereen !

    Nu op naar de detail ! (het interieur wordt later nog uitgebreid gedetailed )

    Wassen

    Sheepskin washmitt
    Microvezel washmitt
    Poorboys Slicks & Suds Shampoo
    Poorboys Waffle Weave towel
    Poorboys Spray & Gloss
    PH Neutrale Snowfoam
    Poorboys APC

    Velgen / Banden
    EZ Detail brush
    Swissvax wheel brush
    Poorboys APC
    Jeffs Werkstatt Prime Strong
    Poorboys Wheel Sealant
    Blackfire Tire Gel
    Poorboys Work Towels
    Poorboys Thick & Plush towels
    Dodo Juice drying towel

    Kleien
    Blackfire Claybar
    Blackfire Clay Lubricant
    Poorboys Thick & Plush towels

    Polishen / Glazen
    Blackfire Compound
    Blackfire Finishing Polish
    Blackfire Gloss Enhancing Polish
    4" LC polishing & restore pads
    6,5" LC polishing pad
    Poorboys Thick & Plush towels
    Blackfire Ultimate LSP applicator

    Bescherming
    Blackfire Wet Diamond Carnauba wax
    Blackfire Wet Diamond All Finish Paint protection
    Poorboys Deluxe Mega towels

    Kunststof
    303 Aerospace protectant
    Poorboys Work Towels
    Microfiber applicator

    Glas
    Einmann Clear Vision (interieur)
    Jeffs Werkstatt Strong (exterieur)
    Poorboys Work Towel

    Uitlaat
    Blackfire Fine Cut Metal Polish
    Staalwol 0000


    Total Work Time:
    22 uur
    Last edited by ; 01/08/2009, 00:09.

  • #2
    Eerst en vooral werd de motor ruimte aangepakt.
    Dit omdat het vuil bij het afspuiten op de andere panelen terecht komt.

    Opgelet: Het eerste wat je moet doen als je met water in de motorruimte aan de slag gaat is een aantal delicate plaatsen en onderdelen afschermen. Ik doet dit adhv een plastic zakje. Zo moet je opletten met de alternator, de batterij, het motormanagement en vooral de luchtinlaat.
    In dit geval echter zitten geen van deze onderdelen in de weg en zijn ze mooi weggebouwd zodanig dat we ons daar geen zorgen over dienden te maken.

    We hebben in de dit geval de hogedruk reiniger gebruikt omdat dit iets meer kracht heeft, maar let er wel op dat je deze op een ruime afstand houdt ! In eerste instantie willen we enkel het oppervlakkige vuil verwijderen, dus het heeft geen zin hier extra aandacht en tijd aan te besteden.





    Last edited by ; 31/07/2009, 18:38.

    Comment


    • #3
      Nu het oppervlakkige vuil verwijderd is willen we alles onderdelen reinigen en alle vettige en vuile onderdelen reinigen.
      Soms is het vuil reeds geruime tijd aanwezig, dit in combinatie met de warmte van de motor kan ervoor zorgen dat het vuil goed vastgehecht zit. Om dit vuil los te weken kunnen een aantal producten nuttig zijn.
      Zo kan je een APC gebruiken in een lage verhouding.

      Maar in ons geval beschikken we over een prachtige motorreiniger die specifiek voor die doel ontwikkeld is. Nl. Einmann Fabric Engine Degreaser.
      Het is belangrijk om weten dat een goeie motorreiniger zowel krachtig is in zijn reiniging, maar ook niet TE krachtig is zodat de lak aangetast kan worden. Bij dit laatste gaan veel reinigers de mist in en kan dit voor nare gevolgen zorgen.

      De Einmann Fabric Engine Degreaser gebruik je ook het best op een warme motor. Door de warme gaat gij namelijk actiever werken.

      Vernevel dus genereus de Engine Degreaser over de motor ruimte, en besteed hierbij extra aandacht aan de vuile, en vettige plaatsen.




      Laat dit 2 min intrekken en ga dan met een detailborsteltje het product agiteren. Met het borsteltje kom je ook steeds op de moeilijk bereikbare plaatsen.
      Vergeet ook de onderkant van de motorkap zelf niet ! Daar hoopt ook steeds veel vuil op. Als je dit niet reinigt zal dit vuil zich opnieuw op je pas gedetailed motorruimte terecht komen en je werk teniet doen.

      Sommige motorkappen beschikken over een stoffen of rubberen bescherming, deze kan je meestal eenvoudig verwijderen. Dit is dan ook een ideaal moment om deze eens grond te reinigen.




      Als je klaar bent spuit je meteen weer alles overvloedig af zodat het product volledig verwijderd is. Laat het best niet helemaal opdrogen want dan kan het voor witte plekken zorgen die moeilijk te verwijderen zijn. Je kan dan opnieuw beginnen ...

      Last edited by ; 31/07/2009, 18:52.

      Comment


      • #4
        Het verschil na het afspuiten is meteen duidelijk.






        Een onderdeel dat vaak over het hoofd gezien wordt zijn de wielkassen. Dit kan echter een detail AF maken of net breken. Niets is minder mooi om zien dan een prachtig gedetailde lak en velg en dat een vuile wielkas, het valt in dit geval nog extra hard op ...

        De wielkassen zijn enkel grondig te reinigen als je de velgen verwijderd.

        Last edited by ; 31/07/2009, 19:06.

        Comment


        • #5
          Opnieuw met de hogedruk (of tuinslang) het oppervlakkkige vuil verwijderen alvorens over te gaan tot de reiniging.
          Let hier vooral op dat je binnen de wielkas blijft en dat je niet op de lak gaat spuiten. Je zit hier namelijk aan de binnen kant te spuiten en door de druk zou je de verf kunnen verwijderen.
          Vooral als een wagen herspoten is dit een groot risico, dus pas hiermee op !

          Zorg ervoor dat je alle hoeken en kantjes mooi mee genomen hebt, want het vuil kan zit daar gaan opstapelen.




          Eens het oppervlakkige vuil verwijderd dient het vastgehechte vuil losgeweekt te worden. Ik doe dit steeds met een sterk 1:3 oplossing van APC. Daarna ga ik schrobben met een borstel en een oude washmitt.

          Sommige wielkassen bestaan uit stof (tapijt) en het vuil kan hier volledig in vastgeweven zijn. Om dit proper te krijgen neem ik een interieur borstel die vrij hard is om het vuil los te schrapen en uit de haren te verwijderen.

          De meeste wielkassen echter bestaan uit kunststof zoals deze vooraan op de 130i.




          Vergeet ook de veren, dempers, draagarmen en remklauwen niet te reinigen.

          Het naspoelen is ook hier weer erg belangrijk. Doe je dit niet, dan kan er een krachtig mengsel achterblijven en dit kan gaan invreten of bij de ophanging voor ongewenste gevolgen zorgen. (uitdrogen van de rubbers bvb)

          Last edited by ; 31/07/2009, 19:13.

          Comment


          • #6
            Nu staat de wagen klaar om het exterieur te wassen.

            De voorwas bij een wasbeurt is héél belangrijk. Zeker in het geval van een detail waarbij de wagen soms in jaren niet onderhouden is geweest. Het vuil kleeft letter aan de lak, en indien er geen grondige voorwas gebeurt zal dit vuil enkel bij het kleiën verwijderd kunnen worden. Dit kleiën wordt op een vuile lak geen aangename stap, bovendien kan het voor bijkomende schade zorgen.
            Besteeds dus aandacht aan een goeie voorwas.




            In dit geval werd de wagen eerst afgespoten met de hogedruk en daarna ingespoten met een PH-neutrale Snow Foam.
            Zorg ervoor dat je mengsel juist is en dat je dus een voldoende krachtige foam hebt. Doe je dit niet, dan heeft deze stap weinig zin.
            De foam moet vooral volumeus genoeg zijn om op de lak te blijven hangen. Enkel dan krijgt ze de tijd het vuil van de lak los te weken.
            De foam mag je gerust tussen de 5 en 10 min laten werken. Je ziet het vuil letterlijk van de wagen naar beneden getrokken worden.



            Last edited by ; 31/07/2009, 19:11.

            Comment


            • #7
              Na de snow foam werd er in dit specifiek geval nog voor geopteerd om de wagen nog eens in te foamen met een APC mengsel.
              De reden hiervoor is omdat de rubbers van de wagen niet helemaal zuiver waren en dat er vettige plekken op waren van een slechte shampoo (kijkt boos naar de BMW consessiehouder die tegen de instructies in toch de wagen gewassen heeft tijdens het laatste onderhoud ! )
              Alles rubbers werden met een borsteltje bewerkt terwijl de APC zijn werk deed.

              Bovendien zal een APC oplossing de vorige waxlaag verwijderen en al het vuil dat zich daarop had vastgehecht. Dit zal opnieuw onze kleistap sterk vereenvoudigen en de potentiële schade beperken.





              Last edited by ; 31/07/2009, 19:18.

              Comment


              • #8
                Uiteindelijk werd de wagen dan gewassen en gedroogd volgens de 2 emmer-methode.
                In het geval van de wasbeurt tijdens een detail dient geen extra aandacht besteed te worden aan het perfect afdrogen en finishen van de lak omdat er toch nog nabewerkt moet worden.




                Dit is wat de meesten te zien krijgen na het wassen van de wagen. Resten van vliegen die vastgehecht zijn aan de lak en in sommige gevallen reeds ingevreten zijn.
                Sommigen gaan tijdens de wasbeurt hard op deze resten wrijven om deze los te maken, maar in mijn ervaring is het beter om ze om de maand of 2 maand eens met klei te verwijderen. Dit is veel veiliger en zal krassen voorkomen. Na het kleien leg je opnieuw een laagje zodat de wagen beschermd is tegen de volgende vliegen die het ongeluk hebben het pad van de wagen te kruisen




                Voor het kleien hebben we in dit geval gebruik gemaakt van de Blackfire Clay en Clay Lubricant
                Dit is een medium klei en is ideaal voor wat we hier van plan zijn. Nl, vuil van het voorbije jaar verwijderen.
                Indien je wil kleien om de paar maanden zou ik eerder een zachte klei voorstellen.

                In dit geval gaat het om een blokje klei van 200g.
                Hiermee moeten 4 tot 5 stukje te maken zijn om te kleien. In principe moet je met 1 stukje een volledig wagen kunnen kleien, maar dit hangt af van de vervuiling van de wagen en dus ook de voorwas

                Begin steeds met het minst vuile deel van de wagen en werk zo naar het vuilere deel toe.
                Dwz: Dak -> Motorkap -> Bovenste deel van de beide zijkanten -> koffer -> achterbumper -> Onderste deel van beide zijkanten -> voorbumper

                Last edited by ; 31/07/2009, 19:31.

                Comment


                • #9
                  Om te beginnen spuit je wat glijmiddel in je handen zodat de klei niet aan je handen gaat plakken. Dan breek je van het stuk klei ongeveer 1/4 af.




                  Bewerk de klei in de palm van je hand, de combinatie van het samenduwen en de warmte van je handen zal de klei zacht en soepel maken.
                  Eens de klei soepel is duw je hem samen tot een pannekoek.




                  Vernevel voldoende glijmiddel op een stukje van het paneel dat je wil bewerken.
                  Het is erg belangrijk dat je klei over het oppervlak glijdt en dat je geen wrijving voelt ! Het enige wat je mag voelen zijn de verontreinigingen en dat voel je aan als puntje en oneffenheden.
                  Voel je dus wel wrijving dan gebruik je niet voldoende glijmiddel.

                  Glijmiddel is ook echt vettig en verdampt niet zoals quick detailer dat doet. Dit maakt een klei glijmiddel zo goed. Je hebt er een stuk minder van nodig dan van quick detailer.

                  Last edited by ; 31/07/2009, 19:42.

                  Comment


                  • #10
                    Je maakt met de klei steeds rechte strakke bewegingen. Oefen geen of weinig druk uit en laat de klei het werk doen. De oneffenheden worden door de klei opgepakt.
                    Indien er een sterkt verontreiniging is kan je 2 tot x maal kleien over hetzelfde oppervlak, maar dan zou ik voorstellen van elke keer opneiuw in een andere richting te werken.

                    Er staat geen maat op hoelang je moet kleien over eenzelfde oppervlak, maar je zal snel voelen wanneer je oppervlak zuiver is. Er is namelijk geen enkele oneffenheid meer te voelen. Het verschil is meestal vrij groot dus je kan in feite niet missen

                    Werk ook steeds in kleien overlappende secties met een keer. Zo sla je geen oppervlakken over !



                    Als je klaar bent kan je het glijmiddel met een microvezelf verwijderen.

                    Let op, als je een héél erg verontreinigde wagen hebt kan het zijn dat het glijmiddel er bruin uitziet. Dit wil zeggen dat er zoveel vuil op de wagen lag dat het niet allemaal in de klei zit maar dat het nu dus tussen het glijmiddel zit.
                    In dit geval zou ik aanraden de wagen opnieuw te wassen, anders wordt het vuil bij het wrijven over de lak gesleept en zo maak je krassen !




                    Dit is hoe de klei eruit zag na een klein stukje te hebben gekleid.
                    In dit geval is de klei nog niet aan herkneden toe. Het vuil dat zich aan de oppervlakte bevind is miniem.
                    Het is wel belangrijk dat je regelmatig het oppervlak van de klei bekijkt en evalueert. Ziet het er te vuil uit moet je het gaan herkneden tot een proper oppervlak.
                    Bekom je na het herkneden geen proper oppervlak dan kan je best een nieuw stukje klei nemen.

                    Last edited by ; 31/07/2009, 19:48.

                    Comment


                    • #11
                      Om een idee te geven van wanneer je nu best de klei gaat herkneden heb ik even de helft van de motorkap gekleid.
                      In dit geval zie je dus dat er heel wat meer vuil op de klei zit, en dat er bovendien enkele dikkere vuiltjes te zien zijn bovenaan.
                      Dit is dus het moment waarop je zeker moet herkneden vooraleer verder te gaan.





                      Last edited by ; 31/07/2009, 19:49.

                      Comment


                      • #12
                        Na het kleien is het dan tijd om de wagen te inspecteren.

                        In deze fase wordt elk paneel afzonderlijk geinspecteerd en de lakdikte wordt gemeten.
                        Schade die extra aandacht nodig heeft zoals diepere krassen, steenslag, builtjes, inbrandplekjes van vliegen of hars, enz. wordt genoteerd.
                        Deze schade wordt namelijk geëvalueerd en er wordt een tijdschatting en mate van correctie genoteerd.

                        De te herstellen schade wordt dan eerst en vooral aangepakt vooralleer verder te gaan met de algemene lakcorrectie.

                        In het geval van de 130i had hij een aantal aandachtspunten. 2 ervan zullen hier bekeken worden. Anderen dienen nog opgelost te worden wanneer er meer tijd voor handen is


                        Deze kras is onlangs in de wagen getrokken. Het lijkt een kras te zijn die veroorzaak is door een nalatige persoon die langs de wagen gelopen heeft. In eerste instatie dacht ik niet de kras te corrigeren, maar met enkel te polieren denk ik toch een correctie van ongeveer 80% te hebben behaald. Iemand niet van het bestaan van de kras afweet zal deze niet terugvinden.
                        Wanneer de tijd voorhanden is zal het oppervlak wel nog gewetsand worden om tot een volledig correctie over te gaan, maar in dit geval was dit voor mij een aanvaardbaar resultaat.

                        Achter de kras kan je wel nog extra schade zien. Deze is een van de vele lakschades veroorzaak door de BMW consessie houder bij het laatste onderhoud. Er werd door mij specifiek gevraagd de wagen NIET te wassen en extra aandacht te besteden aan de omgang met de lak.
                        De vraag is nu of ze het moedwillig hebben genegeerd of dat ik nog een van de gelukkigen ben aangezien ze wel extra aandacht hebben besteed en dit beperkte schade is ...
                        Nu weinig aan te doen, en op het voorstel van BMW om hen de schade te laten herstellen ben ik niet ingegaan
                        Ik zou nog véél meer werk gehad hebben ...


                        Nu de kras zelf; Deze leek dus vrij diep te zijn. Dit viel dus nog redelijk goed mee, het wit dat je zit is niet de grondlaag maar krassen in de vernis. Het licht breekt niet meer op de vernis doordat deze op de plaats van de kras een erg ruw oppervlak voorsteld waardoor dit als een witte lijn wordt gezien.



                        Na het meten van de lak op enkele plaatsen is er eerst een test uitgevoerd met een 4"polishing pad en blackfire compound. Dit gaf meteen aan wat mogelijk is met deze kras. Het wit van de kras was grotendeels verdwenen, maar de kras was wel nog perfect zichtbaar.

                        Na het laten afkoelen van de lak (ondertussen enkele ander puntjes aangepakt) werd dit specifiek oppervlak nog 3 maal gepolierd met een 4inch compounding pad in combinatie met blackfire SRC compound.
                        Dit leverde het onderstaande resultaat op



                        Last edited by ; 31/07/2009, 20:11.

                        Comment


                        • #13
                          Dan maar even de velgen gedaan als intermezo

                          Ook bij velgen geldt de regel dat je ze eerst helemaal zuiver moet maken voor je ze kan beschermen.
                          In dit geval is het wel zo dat de velgen steeds in een wheelsealant of -wax gestaan hebben en ze dus niet hoeven gekleid te worden.
                          In de meeste gevallen waar een velg geen bescherming genoten heeft is het remstof en het teer in de vernis gaan vreten en moet je dus wel kleien.





                          Eerst en vooral komt het er dus op aan om de velgen te wassen.
                          Hier is gebruik gemaakt van een APC oplossing 1:4 omdat de velgen van hun wax ontdaan dienen te worden (zoals ook bij de wagen is gebeurt)
                          Ook de banden reageren voor de reiniging het beste op een APC naar mijn mening. Het vuil komt er echt mooi uit en ze staan helemaal proper en droog om ze daarna van een dressing te voorzien.

                          Last edited by ; 31/07/2009, 22:20.

                          Comment


                          • #14
                            Zowel de velgen als de banden worden met een detailbrush gereinigd om de APC in te werken.
                            Vooral op de banden mag je hier eens goed gaan schrobben
                            Je kan voor de banden eventueel voor een hardere borstel opteren, maar deze van Swissvax is in mijn geval voldoende.




                            De velgen opnieuw héél goed afspoelen om te vermijden dat er resten van APC zouden kunnen achterblijven.




                            Voor het drogen van de velgen gebruik ik nu nog enkel de Dodo Juice drying towel. Deze is zo plush dat hij overal tussen ken en in een mum van tijd zijn de velgen droog zelf in de moeilijk bereikbare plaatsen.
                            Prachtig doekje IMHO

                            Last edited by ; 31/07/2009, 22:24.

                            Comment


                            • #15
                              Eens de velgen en banden droog zijn kunnen ze gereinigd en beschermd worden.

                              Eerst en vooral worden de velgen gereinigd met de witte kant van een Blackfire Ultimate LSP pad en Jeffs Werkstatt Prime Strong.
                              De witte kant van de pad heeft wat meer bijtkracht en kan zo beter het oppervlak reinigen en perfect glad maken.
                              Prime strong zorgt dan weer voor de krachtige reiniging dmv een chemische cleaner. Hij breekt teer vlekjes snel en vlot af en laat een onberispelijk resultaat achter.
                              Voor de reiniging is gemiddelde kracht nodig. Dwz, beter 10keer over het oppervlak gaan dan een paar keer met alle macht. Als je veel druk zet kan je krassen gaan trekken als een vuilje zou loskomen.





                              Last edited by ; 31/07/2009, 22:50.

                              Comment


                              • #16
                                Na het reinigen met de Prime Strong de velg afvegen met een thick & plush towel.




                                En nu de velg helemaal proper en glad is kunnen we ze gaan beschermen.
                                In dit geval heb ik gebruik gemaakt van Poorboys wheel sealant. Een gewone wax of sealant is meestal niet gemaakt om de extreme temperaturen waarmee een velg te kampen krijgt te weerstaan. De wheelwax en sealants zijn net daarvoor ontwikkeld en houden het dus langer uit terwijl ze ook beter beschermen tegen remstof.

                                Breng de sealant aan met een foam applicator. In sommige gevallen met complexe velgstructuren breng ik deze ook regelmatig aan met de hand. Met je vingers kan je namelijk over tussen



                                Last edited by ; 31/07/2009, 22:54.

                                Comment


                                • #17
                                  Eens je helemaal rond bent laatje het geheel 15 tot 30 min uitharden om daarna af te wrijven.




                                  Netjes !
                                  Wheelsealant zorgt ook voor een mooie flake pop. Maw. de metaalglinsters in de lak worden mooi geaccentureerd !




                                  Nu de velg klaar is komt ook de band aan de beurt.
                                  Je kan namelijk mooi zien hoe droog en levensloos de band eruit ziet.
                                  Een band is vrij poreus en neemt snel vuil op. Wat je dan meestal te zien krijg zijn bruine of grijze banden.
                                  In dit geval wordt de band gevoed met blackfire long lasting tyre gel. Deze zal in de band doordringen en dus niet enkel een vettig laagje op de band leggen. Dit is héél belangrijk voor zowel de look, de gezondheid van de band en vooral de duurzaamheid.
                                  Een laagje op een band is er bij de eerste regenbui al af ...

                                  Boven is de blackfire tyre gel ook voorzien van een beschermende eigenschap voorzien van een polycharger. Dit zorgt ervoor dat de band beschermd is. Je kan het mooi zien wanneer je de wagen achteraf gaat wassen. Je krijg op de band een mooi beading effect ! De bescherming zorgt er ook voor dat er geen vuil mee in de band kan indringen en je dus geen last meer hebt van bruine banden.

                                  Last edited by ; 31/07/2009, 22:58.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Het aanbrengen gaat héél eenvoudig met de bijgeleverd applicator.
                                    Eerst maak je de applicator wat nat en wringt hem uit. Zorg ervoor dat hij gewoon wat vochtig is. Dit helpt voor het verspreiden van de gel.

                                    Trek een lijntje over de hele applicator. Dit zou voldoende moeten zijn voor de hele band in dit geval. Er is natuurlijk een verschil tussen een laag profiel band, en een SUV band met hoge wangen
                                    Maak 1 lange beweging over de hele band om de gel te verspreiden, en werk daarna in zodat je een mooie dekking bekomt. Vergeet ook het lipje niet tussen de band en de velg !

                                    Daarna laat je de gel in de band trekken. Dit zal minstens 30min duren. Ga je voordien rijden kan het zijn dat je wat spettertjes terugvindt op de lak aangezien de polish nog niet helemaal in de band was ingedrongen.
                                    In het geval dat je meteen moet vertrekken raad ik dan aan gewoon met een doekje het overtollige weg te vegen.






                                    Dan zijn we bij een ander delicaat stukje aanbeland. De uitlaat.
                                    De meeste uitlaten krijgen geen regelmatig onderhoud, en als het dan echt te erg wordt is het soms al te laat om het mooi op te lossen.
                                    Een uitlaat kan de look van een wagen nochtans sterk wijzigen.
                                    Het zijn de kleine accenten die het hem doen IMHO

                                    Bvb, dit ziet er toch helemaal niet uit

                                    Last edited by ; 31/07/2009, 23:05.

                                    Comment


                                    • #19
                                      In dit geval werd een foam applicator gebruikt om de Blackfire Fine metal polish in te werken.
                                      Het komt erop aan van hier wel wat druk uit te oefenen, maar vooral van veel geduld te hebben.
                                      Het echte glanzende resultaat komt namelijk niet meteen en je moet de polish ervoor mooi en lang verwerken.





                                      Last edited by ; 31/07/2009, 23:09.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Om een mooi voorbeeld te geven van hoe het niet moet toch maar even de backbox van de uitlaat erbij gehaald.
                                        Het onderste deel kan je namelijk van buitenaf zien, en dit was helemaal aangetast.
                                        In dit geval is de schade zo ver gevorderd dat er staalwol 0000 aan te pas is gekomen om dit te corrigeren.
                                        Nu moet wel gezegd zijn dat het resultaat meer dan behoorlijk is, maar de staalwol zal toch nog steeds kleine krassjes achter laten welke eigenlijk geen perfect resultaat opleveren. Tenzij je dus opnieuw machinaal kan gaan oplieren om dit onderdeel moet je genoegen nemen met een afwerking die niet 100% haarscherp is.

                                        Daarom is het beter deze zaken regelmatig te onderhouden en dit te voorkomen.





                                        Last edited by ; 31/07/2009, 23:16.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X