Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Full Detail] - Wax-it - BMW 130i (pic heavy)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Dat moet er op ja.

    Die 1% van de één rijders die de juiste motor heeft moet er mee stoefen.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
      Dat moet er op ja.

      Die 1% van de één rijders die de juiste motor heeft moet er mee stoefen.
      LOL

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
        Breek me de bek niet open, hoe mijn wagen is afgeleverd was echt schandalig. Ik weet wel dat de dealer in kwestie een extern poetsbedrijf gebruikt en dat die zo'n werk durven afleveren is echt erg.

        Ik zie duidelijk krassen op mijn dak en overal watervlekken en vettige plekken. Ik heb de wagen expres nog niet gewassen.

        De 24ste moet hij terug binnen omdat er daar iemand blijkbaar geen nummerplaten (ja hoor alle 2) niet recht kan hangen. De krassen gingen ze dan ook verwijderen, als het niet naar men zin is ga ik je contacteren Bert en dan zijn de kosten voor de garage.

        Voor het geld dat ik uitgegeven heb verwacht ik een wagen in perfecte staat, niet overal krassen en plekken ...
        lol precies iets met Clubmans en nrplaten, mijn voorste plaat hing ook scheef met 2 vijsjes IN de bumper geboord en is er tijdens één of andere ringtrip aan normale snelheid afgevlogen grappig moment

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
          lol precies iets met Clubmans en nrplaten, mijn voorste plaat hing ook scheef met 2 vijsjes IN de bumper geboord en is er tijdens één of andere ringtrip aan normale snelheid afgevlogen grappig moment
          Ik vind het zelfs beschamend om mee rond te rijden zo scheef hangen ze.

          Comment


          • #65
            Mooie write-up Bert
            ----------------------------------------------------------------------------------
            2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
            2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
            Pictures here: BMW 7 Series
            1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
            Pictures here: Diablo

            --------------------------------------------------------------------------------------------
            It's like being in command of the Battlestar Galactica:
            It might need half a starsystem to turn around,
            but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
            Cylons have respect for it...

            --------------------------------------------------------------------------------------------

            Comment


            • #66
              Als ik de moed vind begin ik er ook aan deze week.

              Heb m'n velgen ook al 'es helemaal gereinigd ("zoals het moet") en dan met wheel sealant behandeld, en idd de metallic-look komt daarmee overduidelijk mooi naar voor, zalig om te zien!

              Vraagsken : de koplampkappen (in plastic), waarmee doe je die?

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Als ik de moed vind begin ik er ook aan deze week.

                Heb m'n velgen ook al 'es helemaal gereinigd ("zoals het moet") en dan met wheel sealant behandeld, en idd de metallic-look komt daarmee overduidelijk mooi naar voor, zalig om te zien!

                Vraagsken : de koplampkappen (in plastic), waarmee doe je die?
                Ik ga er ook met een lichte polish en polishing pad over

                Je zal zien dat ze weer helemaal helder worden !

                Het enige waar je rekening mee moet houden is dat sommige zo een beschermende film hebben, die kan eventueel dof uitslaan met een polish.
                Dus best even checken.

                Maar in het geval van de 120d zal je dat normaalgezien niet hebben en kan je dus gewoon polieren

                Neem ook eens wat foto's hé

                Comment


                • #68
                  Will do. Áls ik eraan begin, ik geef geen garanties.

                  Comment


                  • #69
                    Tof dat je dat ook zo helemaal uitschrijft en met foto's hier neerzet !
                    Thanks !

                    Comment


                    • #70
                      Heb enkel de foto's nog maar gezien, het lezen is voor straks, maar weer de moeite om naar te kijken.

                      Knap, knap en nog eens knap!!!!!

                      W-I: heb je hier de Autobrite Snow Foam gebruikt? En wat is een goede verhouding voor deze SF?

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                        Heb enkel de foto's nog maar gezien, het lezen is voor straks, maar weer de moeite om naar te kijken.

                        Knap, knap en nog eens knap!!!!!

                        W-I: heb je hier de Autobrite Snow Foam gebruikt? En wat is een goede verhouding voor deze SF?

                        Snow Foam gebruikt en daarna de APC via de foam gun.

                        Ik gebruik hem in de foam lance (kranzel in het atelier) 1/3 SSF , 2/3 Water
                        En ik vul voor 500ml.
                        Die kranzel heeft wel een enorm debiet, dus met een lichtere hogerdruk kan je eventueel voor 250ml vullen ...

                        Comment


                        • #72
                          Okido!

                          Comment


                          • #73
                            Bert, enkele vraagskens.

                            Mijn tuut is eergisteren helemaal geclayd (wat een troep kwam daar af, fak zeg, vooral achter de voorste wielkassen was 't erg -> remstof denk ik), en gisteren (een beetje) en vandaag heb ik 'm eerst helemaal met SSR3 (op die "cutting pad" met "gaatjes" in onderaan die 'k bij je kocht -> niet zo'n goede pad imo, brokkelt soms een beetje en is erg stug, 'k werk liever met de cutting pad van Meg's) en daarna helemaal met SSR2 (op Meg's Light Cutting Pad) gepolierd.

                            Zit nog met die flesjes Meg's Deep Christal 1-2-3 (1 = paint cleaner, 2 = polish, 3 = wax) die ik nog wil opgebruiken. Heb wel de Poorboy's EX-P Sealant bij je gekocht ook. En wax heb ik ook nog genoeg.


                            a) Wat raad je nu aan ivm. volgende stappen?
                            1. Meg's Deep Christal paint cleaner
                            2. Meg's Deep Christal polish
                            3. EX-P
                            4. wax
                            ?

                            SSR3 ging goed, met DA wel niet alle krasjes weg kunnen doen (+ ook niet echt op "correctie" gelet, gewoon alle panelen properkes stap voor stap afgewerkt met veel geduld), maar gaf een serieuze haze en alle swirls zijn er alvast uit ('t was écht erg ). Daarna met de SSR2 erover, terug met veel geduld (tijd) elk paneel afgehandeld, haze is compleet weg. Maar er zou naar m'n gevoel nog een tikje glans bij kunnen. Vandaar dan eerst die Meg's paint cleaner en polish, denk ik?

                            b) Die twee Meg's producten, mogen die ook machinaal (DA) aangebracht worden, ja zeker? Maar de EX-P hoeft niet, correct (apply, let cure & wipe off)?

                            c) Wel vreemd, naar 't eind toe met de SSR3 kreeg ik die niet meer "droog", en 'ie sloeg ook niet wit uit (in 't begin wel), maar ik bleef precies door een laagje "vettigheid" polieren. Na langere tijd werd dat ook wel droog maar vond 't toch vreemd. Kan dat liggen aan een oververzadigde pad?

                            e) Anders nog tips of 't één of 't ander?

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Bert, enkele vraagskens.

                              Mijn tuut is eergisteren helemaal geclayd (wat een troep kwam daar af, fak zeg, vooral achter de voorste wielkassen was 't erg -> remstof denk ik), en gisteren (een beetje) en vandaag heb ik 'm eerst helemaal met SSR3 (op die "cutting pad" met "gaatjes" in onderaan die 'k bij je kocht -> niet zo'n goede pad imo, brokkelt soms een beetje en is erg stug, 'k werk liever met de cutting pad van Meg's) en daarna helemaal met SSR2 (op Meg's Light Cutting Pad) gepolierd.

                              Welke cutting pad heb je ? Een gele of oranje ? En met ronde of rechte boord ?

                              Heb je de SSR2 op een Bordeau of Gele pad van Megs gebruikt ?

                              Zit nog met die flesjes Meg's Deep Christal 1-2-3 (1 = paint cleaner, 2 = polish, 3 = wax) die ik nog wil opgebruiken. Heb wel de Poorboy's EX-P Sealant bij je gekocht ook. En wax heb ik ook nog genoeg.


                              a) Wat raad je nu aan ivm. volgende stappen?
                              1. Meg's Deep Christal paint cleaner
                              2. Meg's Deep Christal polish
                              3. EX-P
                              4. wax
                              ?

                              SSR3 ging goed, met DA wel niet alle krasjes weg kunnen doen (+ ook niet echt op "correctie" gelet, gewoon alle panelen properkes stap voor stap afgewerkt met veel geduld), maar gaf een serieuze haze en alle swirls zijn er alvast uit ('t was écht erg ). Daarna met de SSR2 erover, terug met veel geduld (tijd) elk paneel afgehandeld, haze is compleet weg. Maar er zou naar m'n gevoel nog een tikje glans bij kunnen. Vandaar dan eerst die Meg's paint cleaner en polish, denk ik?

                              Hangt af van je antwoord op mijn vorige vraag
                              Ik zou iig nog fijner afwerken als je extra glans en helderheid wil. SSR1 zou ideaal zijn. Maar ik vermoed dat een Megs Paint cleaner ook vrij lichte korrel heeft. Dit dus met een finishing pad gebruiken zal een nog scherper resultaat geven. Maar enkel als je dus ook met een polishing pad (en geen light cut pad) gewerkt hebt bij de vorige stap ...
                              Anders sla je namelijk een stap over en kan je dus met lichte hazing komen te zitten ...



                              b) Die twee Meg's producten, mogen die ook machinaal (DA) aangebracht worden, ja zeker? Maar de EX-P hoeft niet, correct (apply, let cure & wipe off)?

                              Ja, machinaal, en EX-P kan met de DA of met de hand

                              c) Wel vreemd, naar 't eind toe met de SSR3 kreeg ik die niet meer "droog", en 'ie sloeg ook niet wit uit (in 't begin wel), maar ik bleef precies door een laagje "vettigheid" polieren. Na langere tijd werd dat ook wel droog maar vond 't toch vreemd. Kan dat liggen aan een oververzadigde pad?

                              Het is op dit moment wel vrij vochtig, en ik vermoed bovendien dat je vooral teveel SSR3 hebt gebruikt ... een je pad SSR3 bevat mag je gerust de aanvullende hoeveelheid inperken.
                              Kom je bovenstaande nog eens tegen zou ik voorstellen dat je de pad even uitwast, droogt en ziet of het beter is


                              e) Anders nog tips of 't één of 't ander?

                              Dus Correctie => Cut pad + Compound
                              Hazing wegwerken => polishing pad + polish
                              Verfijning (extra glans) => finishing pad + finishing polish
                              Cleaner / Glaze => voorbereidng lak op wax + extra glans + eventueel filling
                              Berscherming => EX-P + eventueel wax. (of omgekeerd )

                              Antwoorden staan int rood

                              Comment


                              • #75
                                Zalig, thx!



                                Die cutting pad is van een merk dat 'k niet meer weet. Er zitten "gaatjes" in onderaan. Is lichtbeige van kleur. Heb die bij jou gekocht, denk ik. De SSR3 heb ik daarmee gebruikt.

                                De SSR2 heb ik op de light cutting pad van meguiar's gebruikt (de donkerrode).

                                Ik plan de paint cleaner te gebruiken op de polishing pad (gelig, right)?

                                En dan de EX-P met de finishing pad (beige, ofni?).





                                Dacht al dat de pad vol zat. Heb ze allebei uitgewassen eerst met Dreft, goed uitgeknepen en gespoeld, daarna de wasmachine in met beetje poeder, en extra nagespoeld. En dan in de droogkas. Ze zien er nog goed uit, 't is verdomme betere kwaliteit dan Sloggi's!!

                                Vodden was ik ook na elke dag uit (heb er een stuk of 15 maar ben er kwistig mee). In de machine, en daarna in de droogkas.




                                Je zegt Cleaner / Glaze => voorbereidng lak op wax + extra glans + eventueel filling maar is EX-P geen glaze spul? Dat moet toch vóór de wax, of niet?

                                Die Meg's Paint Cleaner zit ook 'n lichte korrel in dacht ik, ja. SSR1 heb ik niet (of ik vind 'm niet, althans), dacht dat ik die ook gekocht had maar moet dat pulleke blijkbaar ergens mislegd hebben.

                                Plan dus om nog polishing pad + Meg's Paint Cleaner te doen, en daarna finishing pad + EX-P. Wax by hand. Of ook niet, 'k zie wel.

                                Comment


                                • #76
                                  Lake County dus, "light cut pad".

                                  Comment


                                  • #77
                                    Ik vermoed dat je de witte pad van LC, dat is eerder een polishing pad.

                                    Dus je had eerst met de bordeaupad van meguiars moeten werken met SSR3
                                    Dan de witte pad of de gele van megs met SSR2
                                    Dan de finishing pad (zwarte lc of beige megs pad) met de paint cleaner van megas om nog te verfijnen.

                                    Dan megas polish (cleaner / glaze)

                                    Dan EX-P, dit is een sealant (syntetische wax)
                                    Deze zorgt voor een langdurige bescherming.
                                    Daarna leg je de wax voornamelijk voor wetlook


                                    Dit is wat ik zou doen


                                    Het verwonderd mij wel dat op die witte LC pad "light cut" staat.
                                    Dat is nochtans een polishing pad ...
                                    ofwel is de labeling op de jouwe verkeerd ... zou me verwonderen, maar het kan.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten





                                      Straffe kost...... wax-it heeft zijn eigen weerspiegeling weggewaxt !!!!!

                                      Comment


                                      • #79
                                        Ik dacht dat de orange light cutting waren en de witte polishing?
                                        2002 MX-5 NB 1.6

                                        2011 Honda PCX

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                          Ik dacht dat de orange light cutting waren en de witte polishing?
                                          Idd !

                                          Comment

                                          Working...
                                          X