Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Breek me de bek niet open, hoe mijn wagen is afgeleverd was echt schandalig. Ik weet wel dat de dealer in kwestie een extern poetsbedrijf gebruikt en dat die zo'n werk durven afleveren is echt erg.
Ik zie duidelijk krassen op mijn dak en overal watervlekken en vettige plekken. Ik heb de wagen expres nog niet gewassen.
De 24ste moet hij terug binnen omdat er daar iemand blijkbaar geen nummerplaten (ja hoor alle 2) niet recht kan hangen. De krassen gingen ze dan ook verwijderen, als het niet naar men zin is ga ik je contacteren Bert en dan zijn de kosten voor de garage.
Voor het geld dat ik uitgegeven heb verwacht ik een wagen in perfecte staat, niet overal krassen en plekken ...
lol precies iets met Clubmans en nrplaten, mijn voorste plaat hing ook scheef met 2 vijsjes IN de bumper geboord en is er tijdens één of andere ringtrip aan normale snelheid afgevlogen grappig moment
lol precies iets met Clubmans en nrplaten, mijn voorste plaat hing ook scheef met 2 vijsjes IN de bumper geboord en is er tijdens één of andere ringtrip aan normale snelheid afgevlogen grappig moment
Ik vind het zelfs beschamend om mee rond te rijden zo scheef hangen ze.
----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver 2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
-------------------------------------------------------------------------------------------- It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als ik de moed vind begin ik er ook aan deze week.
Heb m'n velgen ook al 'es helemaal gereinigd ("zoals het moet") en dan met wheel sealant behandeld, en idd de metallic-look komt daarmee overduidelijk mooi naar voor, zalig om te zien!
Vraagsken : de koplampkappen (in plastic), waarmee doe je die?
Als ik de moed vind begin ik er ook aan deze week.
Heb m'n velgen ook al 'es helemaal gereinigd ("zoals het moet") en dan met wheel sealant behandeld, en idd de metallic-look komt daarmee overduidelijk mooi naar voor, zalig om te zien!
Vraagsken : de koplampkappen (in plastic), waarmee doe je die?
Ik ga er ook met een lichte polish en polishing pad over
Je zal zien dat ze weer helemaal helder worden !
Het enige waar je rekening mee moet houden is dat sommige zo een beschermende film hebben, die kan eventueel dof uitslaan met een polish.
Dus best even checken.
Maar in het geval van de 120d zal je dat normaalgezien niet hebben en kan je dus gewoon polieren
Heb enkel de foto's nog maar gezien, het lezen is voor straks, maar weer de moeite om naar te kijken.
Knap, knap en nog eens knap!!!!!
W-I: heb je hier de Autobrite Snow Foam gebruikt? En wat is een goede verhouding voor deze SF?
Snow Foam gebruikt en daarna de APC via de foam gun.
Ik gebruik hem in de foam lance (kranzel in het atelier) 1/3 SSF , 2/3 Water
En ik vul voor 500ml.
Die kranzel heeft wel een enorm debiet, dus met een lichtere hogerdruk kan je eventueel voor 250ml vullen ...
Mijn tuut is eergisteren helemaal geclayd (wat een troep kwam daar af, fak zeg, vooral achter de voorste wielkassen was 't erg -> remstof denk ik), en gisteren (een beetje) en vandaag heb ik 'm eerst helemaal met SSR3 (op die "cutting pad" met "gaatjes" in onderaan die 'k bij je kocht -> niet zo'n goede pad imo, brokkelt soms een beetje en is erg stug, 'k werk liever met de cutting pad van Meg's) en daarna helemaal met SSR2 (op Meg's Light Cutting Pad) gepolierd.
Zit nog met die flesjes Meg's Deep Christal 1-2-3 (1 = paint cleaner, 2 = polish, 3 = wax) die ik nog wil opgebruiken. Heb wel de Poorboy's EX-P Sealant bij je gekocht ook. En wax heb ik ook nog genoeg.
a) Wat raad je nu aan ivm. volgende stappen?
Meg's Deep Christal paint cleaner
Meg's Deep Christal polish
EX-P
wax
?
SSR3 ging goed, met DA wel niet alle krasjes weg kunnen doen (+ ook niet echt op "correctie" gelet, gewoon alle panelen properkes stap voor stap afgewerkt met veel geduld), maar gaf een serieuze haze en alle swirls zijn er alvast uit ('t was écht erg ). Daarna met de SSR2 erover, terug met veel geduld (tijd) elk paneel afgehandeld, haze is compleet weg. Maar er zou naar m'n gevoel nog een tikje glans bij kunnen. Vandaar dan eerst die Meg's paint cleaner en polish, denk ik?
b) Die twee Meg's producten, mogen die ook machinaal (DA) aangebracht worden, ja zeker? Maar de EX-P hoeft niet, correct (apply, let cure & wipe off)?
c) Wel vreemd, naar 't eind toe met de SSR3 kreeg ik die niet meer "droog", en 'ie sloeg ook niet wit uit (in 't begin wel), maar ik bleef precies door een laagje "vettigheid" polieren. Na langere tijd werd dat ook wel droog maar vond 't toch vreemd. Kan dat liggen aan een oververzadigde pad?
Mijn tuut is eergisteren helemaal geclayd (wat een troep kwam daar af, fak zeg, vooral achter de voorste wielkassen was 't erg -> remstof denk ik), en gisteren (een beetje) en vandaag heb ik 'm eerst helemaal met SSR3 (op die "cutting pad" met "gaatjes" in onderaan die 'k bij je kocht -> niet zo'n goede pad imo, brokkelt soms een beetje en is erg stug, 'k werk liever met de cutting pad van Meg's) en daarna helemaal met SSR2 (op Meg's Light Cutting Pad) gepolierd.
Welke cutting pad heb je ? Een gele of oranje ? En met ronde of rechte boord ? Heb je de SSR2 op een Bordeau of Gele pad van Megs gebruikt ?
Zit nog met die flesjes Meg's Deep Christal 1-2-3 (1 = paint cleaner, 2 = polish, 3 = wax) die ik nog wil opgebruiken. Heb wel de Poorboy's EX-P Sealant bij je gekocht ook. En wax heb ik ook nog genoeg.
a) Wat raad je nu aan ivm. volgende stappen?
Meg's Deep Christal paint cleaner
Meg's Deep Christal polish
EX-P
wax
?
SSR3 ging goed, met DA wel niet alle krasjes weg kunnen doen (+ ook niet echt op "correctie" gelet, gewoon alle panelen properkes stap voor stap afgewerkt met veel geduld), maar gaf een serieuze haze en alle swirls zijn er alvast uit ('t was écht erg ). Daarna met de SSR2 erover, terug met veel geduld (tijd) elk paneel afgehandeld, haze is compleet weg. Maar er zou naar m'n gevoel nog een tikje glans bij kunnen. Vandaar dan eerst die Meg's paint cleaner en polish, denk ik?
Hangt af van je antwoord op mijn vorige vraag
Ik zou iig nog fijner afwerken als je extra glans en helderheid wil. SSR1 zou ideaal zijn. Maar ik vermoed dat een Megs Paint cleaner ook vrij lichte korrel heeft. Dit dus met een finishing pad gebruiken zal een nog scherper resultaat geven. Maar enkel als je dus ook met een polishing pad (en geen light cut pad) gewerkt hebt bij de vorige stap ...
Anders sla je namelijk een stap over en kan je dus met lichte hazing komen te zitten ...
b) Die twee Meg's producten, mogen die ook machinaal (DA) aangebracht worden, ja zeker? Maar de EX-P hoeft niet, correct (apply, let cure & wipe off)?
Ja, machinaal, en EX-P kan met de DA of met de hand
c) Wel vreemd, naar 't eind toe met de SSR3 kreeg ik die niet meer "droog", en 'ie sloeg ook niet wit uit (in 't begin wel), maar ik bleef precies door een laagje "vettigheid" polieren. Na langere tijd werd dat ook wel droog maar vond 't toch vreemd. Kan dat liggen aan een oververzadigde pad?
Het is op dit moment wel vrij vochtig, en ik vermoed bovendien dat je vooral teveel SSR3 hebt gebruikt ... een je pad SSR3 bevat mag je gerust de aanvullende hoeveelheid inperken.
Kom je bovenstaande nog eens tegen zou ik voorstellen dat je de pad even uitwast, droogt en ziet of het beter is
e) Anders nog tips of 't één of 't ander?
Dus Correctie => Cut pad + Compound
Hazing wegwerken => polishing pad + polish
Verfijning (extra glans) => finishing pad + finishing polish
Cleaner / Glaze => voorbereidng lak op wax + extra glans + eventueel filling
Berscherming => EX-P + eventueel wax. (of omgekeerd )
Die cutting pad is van een merk dat 'k niet meer weet. Er zitten "gaatjes" in onderaan. Is lichtbeige van kleur. Heb die bij jou gekocht, denk ik. De SSR3 heb ik daarmee gebruikt.
De SSR2 heb ik op de light cutting pad van meguiar's gebruikt (de donkerrode).
Ik plan de paint cleaner te gebruiken op de polishing pad (gelig, right)?
En dan de EX-P met de finishing pad (beige, ofni?).
Dacht al dat de pad vol zat. Heb ze allebei uitgewassen eerst met Dreft, goed uitgeknepen en gespoeld, daarna de wasmachine in met beetje poeder, en extra nagespoeld. En dan in de droogkas. Ze zien er nog goed uit, 't is verdomme betere kwaliteit dan Sloggi's!!
Vodden was ik ook na elke dag uit (heb er een stuk of 15 maar ben er kwistig mee). In de machine, en daarna in de droogkas.
Je zegt Cleaner / Glaze => voorbereidng lak op wax + extra glans + eventueel filling maar is EX-P geen glaze spul? Dat moet toch vóór de wax, of niet?
Die Meg's Paint Cleaner zit ook 'n lichte korrel in dacht ik, ja. SSR1 heb ik niet (of ik vind 'm niet, althans), dacht dat ik die ook gekocht had maar moet dat pulleke blijkbaar ergens mislegd hebben.
Plan dus om nog polishing pad + Meg's Paint Cleaner te doen, en daarna finishing pad + EX-P. Wax by hand. Of ook niet, 'k zie wel.
Ik vermoed dat je de witte pad van LC, dat is eerder een polishing pad.
Dus je had eerst met de bordeaupad van meguiars moeten werken met SSR3
Dan de witte pad of de gele van megs met SSR2
Dan de finishing pad (zwarte lc of beige megs pad) met de paint cleaner van megas om nog te verfijnen.
Dan megas polish (cleaner / glaze)
Dan EX-P, dit is een sealant (syntetische wax)
Deze zorgt voor een langdurige bescherming.
Daarna leg je de wax voornamelijk voor wetlook
Dit is wat ik zou doen
Het verwonderd mij wel dat op die witte LC pad "light cut" staat.
Dat is nochtans een polishing pad ...
ofwel is de labeling op de jouwe verkeerd ... zou me verwonderen, maar het kan.
Comment