Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Full Detail] - Wax-it - BMW 130i (pic heavy)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Wat een engelengeduld, het resultaat is ernaar, petje af !

    1 opmerking betreffende de foto's van 't eindresultaat : oogt een beetje mank met die roeste remschijven

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
      Wat een engelengeduld, het resultaat is ernaar, petje af !

      1 opmerking betreffende de foto's van 't eindresultaat : oogt een beetje mank met die roeste remschijven
      Idd, en nu zien mijn remmen ook helemaal roestkleurig

      Normaal rem ik altijd even links als ik de parking oprij, maar het moest deze keer allemaal zo snel gaan.

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
        Ik vermoed dat je de witte pad van LC, dat is eerder een polishing pad.

        Dus je had eerst met de bordeaupad van meguiars moeten werken met SSR3
        Dan de witte pad of de gele van megs met SSR2
        Dan de finishing pad (zwarte lc of beige megs pad) met de paint cleaner van megas om nog te verfijnen.

        Dan megas polish (cleaner / glaze)

        Dan EX-P, dit is een sealant (syntetische wax)
        Deze zorgt voor een langdurige bescherming.
        Daarna leg je de wax voornamelijk voor wetlook


        Dit is wat ik zou doen


        Het verwonderd mij wel dat op die witte LC pad "light cut" staat.
        Dat is nochtans een polishing pad ...
        ofwel is de labeling op de jouwe verkeerd ... zou me verwonderen, maar het kan.
        Gelijk Jochen zegt : die LC oranje zijn "light cutting", heb daarmee de SSR3 gedaan. SSR2 met de donkerrode Meg's pad (ook light cutting I think).

        Ga nu de Meg's Paint Cleaner doen met de polishing pad van Meg's. Zou voldoende moeten verfijnen. En dan nog de Meg's polish, best met polishing pad of met finishing pad?

        I'm off, 'k zie wel wat het geeft, oleee oleeee.

        Merci eeh.

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Gelijk Jochen zegt : die LC oranje zijn "light cutting", heb daarmee de SSR3 gedaan. SSR2 met de donkerrode Meg's pad (ook light cutting I think).

          Ga nu de Meg's Paint Cleaner doen met de polishing pad van Meg's. Zou voldoende moeten verfijnen. En dan nog de Meg's polish, best met polishing pad of met finishing pad?

          I'm off, 'k zie wel wat het geeft, oleee oleeee.

          Merci eeh.
          En nie willen luisteren hé

          Je finishing pad heeft een minimale cut, dus je werkt best met een minimale korrel, welke ik denk dat de meg paint cleaner heeft.

          Ik zou SSR2 met gele megs pad gebruiken omdat je sprong anders te groot is.
          Rood + SSR2 => Geel + paint cleaner is volgens mij een te grote sprong, en je zou hazing of marring kunnen zien ...

          Megs polish heeft geen cut meer, dus dat is eigenlijk enkel aanbrengen en afwrijven, kan dus ook met de hand.

          Maar hey, als je tevreden bent met je resultaat geen probleem

          Comment


          • #85
            Een klein vraagje...

            Moet een polish altijd machinaal worden aangebracht of kan dit ook met de hand? Of bestaan er andere polishen om met de hand aan te brengen?
            Grtz

            Comment


            • #86
              De lichtste polishen kan je met de hand aanbrengen, het resultaat zal echter nooit hetzelfde zijn als wanneer je die machinaal aanbrengt. Zelfs los van de fysieke arbeid.

              Poorboy's SSR1 kan je bvb met de hand aanbrengen.

              Comment


              • #87
                Wacko!!

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                  De lichtste polishen kan je met de hand aanbrengen, het resultaat zal echter nooit hetzelfde zijn als wanneer je die machinaal aanbrengt. Zelfs los van de fysieke arbeid.

                  Poorboy's SSR1 kan je bvb met de hand aanbrengen.
                  Ok, bedankt, en wat is dan precies het verschil tussen SSR1 en SSR2?

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                    In dit geval is gekozen voor een carnaubawax omwille van de looks. De wagen slaapt binnen en doe vrij weinig km's dus duurzaamheid is bijkomstig.
                    Welke wax is aan te raden voor een wagen die wel veel km doet en af en toe buiten slaapt?
                    (zwart metaalkleur)

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                      Ok, bedankt, en wat is dan precies het verschil tussen SSR1 en SSR2?
                      Verschil in de SSR reeks zit hem in de sterkte, de gradatie.

                      De SSR3 is de sterkste, een beetje zoals 't schuurpapier met de grofste korrel. Hiermee begin je machinaal om wagens die zwaar bekrast zijn te polieren. Doordat de korrel zo grof is krijg je echter geen mooie afwerking (finish), er kan een soort waas zichtbaar zijn.
                      Je stapt dus over op een fijner product, de SSR2 en daarna de SSR1 om perfect spiegelglad af te werken.

                      Waarom kan je niet alles met de hand doen? In die producten zit er dus zoals ik zei een korrel. Om het product te laten werken wordt het afgebroken. Dit gebeurt machinaal door de hitte en de rotatie, dan pas krijg je effectief de corrigerende werking. Bij de SSR3 reeks ligt de grens voor het afbreken van het product veel hoger, wat onmogelijk met de hand te bereiken is.
                      Daarom valt enkel de SSR1 aan te raden (van de Poorboy's reeks) met de hand.

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                        Welke wax is aan te raden voor een wagen die wel veel km doet en af en toe buiten slaapt?
                        (zwart metaalkleur)
                        Blackfire All Finish Paint Protection.

                        Deze is erg eenvoudig in gebruik en is polycharged. Dit geeft nog een extra beschermduur !
                        Ik gebruik deze zelf op mijn firmawagen omdat het met verre voorsprong de langste beschermduur geeft van alle producten die ik al gebruikt heb.
                        Enige wat in de buurt komt is Swissvax Shield.

                        Comment


                        • #92
                          De Collinite waxen zijn ook best wel degelijk qua duurzaamheid. Op mijn pa zijn 9-5 zit op één dag na vandaag 5 maanden een laagje Collinite 915. Je ziet duidelijk als het regent dat de lak nog beschermt is, nog steeds een zwakke beading aanwezig. Auto rijdt wel weinig moet ik erbij zeggen
                          2002 MX-5 NB 1.6

                          2011 Honda PCX

                          Comment


                          • #93
                            Nja, als ik het zo zie zijn er zeer veel verschillende merken Wax aangeboden op de markt en als 'leek' is het niet eenvoudig een keuze te maken...
                            Maar zoals eerder al gezegd tegen Bert van Wax-it ben ik van plan binnen een paar weken hem eens een bezoekje te brengen...
                            Grtz

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                              Ik ben er in het geheel ongeveer 3 dagen aan bezig geweest ,maar het nemen van de foto's nam ook wat tijd in beslag.
                              En dan nog kan het zoveel beter !

                              Als een goeie fotograaf soms eens een dagje of 2 wil langskomen is die altijd welkom !
                              Resultaat mag er wezen, prachtig. Maar 3 dagen, omg zoveel zou ik er niet voor over hebben

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
                                Resultaat mag er wezen, prachtig. Maar 3 dagen, omg zoveel zou ik er niet voor over hebben
                                Denk dat ik nog gerust een dag of 2 dagen bezig kan zijn om de boel te verfijnen en het interieur af te werken

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                  Denk dat ik nog gerust een dag of 2 dagen bezig kan zijn om de boel te verfijnen en het interieur af te werken
                                  Da geloof ik, de mens kan er blijven aan werken hé.. nooit een einde in zicht

                                  Comment


                                  • #97
                                    to the extreme.

                                    de mijne krijgt dit ook allemaal bij t onderhoud binnenkort?

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door SPEEDMAN Bekijk Berichten
                                      to the extreme.

                                      de mijne krijgt dit ook allemaal bij t onderhoud binnenkort?
                                      Das allemaal een kwestie van wat uwe portemonnee er voor over heeft peis ik

                                      Ik ben er zeker van dat als ge da wilt ge uw kar een maand bij Bert kunt zetten, waar em dan 14h/dag een maand lang elke vijs van uw machien gaat zitten opblinken, inclusief de onderkant en de schroefdraad. Alsook een laagje Swissvax op de bodemplaat, en een sealant op de gevarendriehoek

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        Das allemaal een kwestie van wat uwe portemonnee er voor over heeft peis ik

                                        Ik ben er zeker van dat als ge da wilt ge uw kar een maand bij Bert kunt zetten, waar em dan 14h/dag een maand lang elke vijs van uw machien gaat zitten opblinken, inclusief de onderkant en de schroefdraad. Alsook een laagje Swissvax op de bodemplaat, en een sealant op de gevarendriehoek
                                        I like your imagination !
                                        (Wax-it past zijn diensten sectie in de nieuwe site aan ...)

                                        Edit: Fluo veiligheidsvestjes strijken is toegevoegd
                                        Last edited by ; 26/08/2009, 10:25.

                                        Comment


                                        • Enkel strijken? Stomen bij de nieuwkuis hé!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X