Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Full Detail] TomT & AMVDVD - Jaguar X-type

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Full Detail] TomT & AMVDVD - Jaguar X-type

Aangezien mijn teergeliefde vader nog geen verjaardagscadeau mocht ontvangen, bij deze:

Gisteren hebben Tom en ik (Dries) een Jaguar onder handen genomen.

Donderdagnamiddag begonnen met de auto volledig te wassen, daarna nogmaals gewassen, klei-behandeling, en nogmaals gewassen.

Zaterdag was echter DE dag!

Om 10u begonnen met het afplakken van de raamrubbers, banden in dressing zetten, ... kortom voorbereiding;

Tegen 13u was de madam van de catering aanwezig en zorgde deze voor een stevige maaltijd zodat we onze namiddag zeker doorkwamen, bij deze nogmaals bedankt!.

Tom zal later alle producten aan deze topic toevoegen, ik post alvast de foto's!

Klein overzicht van het aantal gewerkte uren:

donderdag 3u (wassen en kleien)
    zaterdag 10u - 13u en 14u-21u (met 2)
    Zondag 14u - 17u afwerken (1 persoon - trim restorer - 2de dressing van de banden - wax laag aanbrengen en afnemen( met de hand )

26u!!!!

Last edited by ; 02/08/2009, 19:56.

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

BlingBling

Comment

Proper.

Auto doet ook niet heelveel kilometers zo lijkt het. Of ben ik verkeerd?

Comment

Zoals gezegd hebben Dries en ik zaterdag deze Jaguar eens onder handen genomen. De auto had enkele diepe krassen, enkele plaatsjes waar lak weg was en veel swirls, die echter moeilijk te zien waren op zo'n lichte kleur. Dat maakte het niet altijd even gemakkelijk om te kunnen zien hoe erg de lak er aan toe was. Algemeen stond de lak wel zeer zeer dof.

Dan aan de slag gegaan met SSR2,5 op een cutting pad van LC. De lak kwam al tot leven en de swirls gingen er al voor een groot deel uit. Nadien SSR2 op een finishing pad van LC voor de nabewerking en zo ben ik tot een correctie van +/- 85% kunnen komen denk ik.

Nadien afgewerkt met PB White Diamond Glaze en EX-P Sealant. Dries heeft dan nadien nog zijn wax aangebracht, maar ik ben even vergeten welke dat was.

De lichtblokken zijn eveneens aangepakt met SSR2 op een finishing pad. De krasjes waren er al grotendeels uit, en nadat we deze nog eens behandeld hebben met PB Black Hole Glaze blonken deze weer als nooit tevoren!

- Banden en andere rubbers zijn gereinigd met APC en de nodige borstels, en gevoed met Poorboy's Bold 'n Bright.
                                        - De wielkassen werden gereinigd met APC, en nadien kregen deze nog een behandeling met JEFFS Werkstatt Satin Prot.
                                        - De velgen werden gewassen en gekleid, en werden daarna behandeld met Poorboy's Wheel Sealant.
                                        - De plastics werden behandeld met Poorboy's Trim Restorer.
                                        - De chroom delen werden behandeld met een Metal Polish Pasta
                                        - De lederbekleding werd onder handen genomen met Gliptone leather Cleaner en Gliptone Leather Conditioner.
                                        - Interieurplastics werden behandeld met JEFFS Werkstatt Satin Prot.
                                        - Het motorcompartiment werd afgespoten, nadien gereinigd met APC, en ten slotte kreeg het een voeding mee mbv PB Trim Restorer.

Ik heb het polieren voor mijn rekening genomen, behalve de voorbumper die Dries heeft gedaan. Dan hebben we samen de glaze en sealant aangebracht, maar voor de rest (wassen, kleien, interieur, banden, velgen, wielkassen, kieren en greppels aan koffer/motorkap/deuren, waxen, chromé...) gaan al de credits naar Dries!

Dat is het zowat, ik wacht vol ongeduld op de rest van de foto's, oa enkele foto's van een totaalbeeld van de wagen en van het motorcompartiment.

Comment

Working...
                                        X