Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Full detail] - TomT - Jaguar XK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [Full detail] - TomT - Jaguar XK

    Gisteren en deze voormiddag volgende schoonheid onder handen genomen: Jaguar XK8 coupe.
    Zowel interieur als exterieur moesten de beste zorgen krijgen, maar de lak moest extra aandacht krijgen op de motorkap waar er krassen waren waarvan de oorzaak onbekend is. Voor vandalisme leken de krassen mij niet diep genoeg, van de carwash was het ook niet. Nuja, doet er niet toe, de krassen moesten er zo goed mogelijk uitgehaald worden.

    Eerst en vooral een lijstje met de producten:

    Wassen
    - Washmitt

    - PB Bug squash
    - PB super slick & suds
    - EZ Detail Wheel Brush + klein borsteltje voor rond de wielmoeren
    - Waffle droogdoek

    Clayen
    - PB Clay
    - PB spray & wipe

    Polieren
    - G220
    - LC cutting pad icm Poorboy's SSR2,5/SSR3
    - LC finishing pad icm Poorboy's SSR2
    - 3M masking tape

    Afwerking (met German Applicator Pads)
    - PB Black Hole Glaze
    - PB EX-P Sealant
    - Meguiar’s Deep Crystal Carnauba Liquid Wax ‘Step 3’

    Interieur
    - Fijn borsteltje
    - Gliptone All leather cleaner
    - Gliptone Leather protectant

    Overige
    - All metal polish
    - PB Trim restorer
    - PB Bold ‘n Bright
    - PB Wheel sealant
    - PB Quick Detailer+
    - Ruitenreiniger


    Aan de slag!

    Zo kwam de auto bij mij aan:








  • #2
    Van ver leek dit nog niet zo heel slecht, tijd om even van dichterbij te gaan kijken!

    Motorkap:





    Comment


    • #3




      Comment


      • #4




        Comment


        • #5
          Ik ben begonnen met de krassen op de motorkap apart te behandelen.

          1 x met SSR3 op een cutting pad, 1x met SSR2,5 op een cutting pad, 1x met SSR2 op een finishing pad.

          Dit is na de correctie, vóór de nabewerking. Tussen SSR2,5 en SSR2 dus:

          Voor:



          Na:

          Comment


          • #6
            Voor:



            Na:

            Comment


            • #7
              Voor:



              Na:

              Comment


              • #8
                Motorkap na de afwerkingsstap (maar nog voor glaze-sealant-wax):



                Dak:

                Comment


                • #9
                  Verder gegaan met de flanken van de auto:





                  Motorkap gedaan, voorbumper nog niet:

                  Comment


                  • #10
                    Voor:



                    Eerste stap:



                    Na:

                    Comment


                    • #11
                      Voor:



                      Tijdens:



                      Na:



                      Hier heb ik wel een stap extra ingevoegd. Liever 2x zacht dan 1x hard proberen op zo'n fragiel stuk!

                      Comment


                      • #12
                        Foto's van na het polieren, klaar om de beschermingslagen aan te brengen:





                        Comment


                        • #13


                          De puntjes die je hier ziet zijn puur glinsters in de lak, dit is geen stof of polierresten.



                          Comment


                          • #14




                            Comment


                            • #15
                              Dan ben ik begonnen met het interieur. Ik verwachte een sterk verontreinigd interieur, maar werd aangenaam verrast! De zetels konden wel een beurtje gebruiken, maar het was veel minder erg gesteld dan ik had verwacht. Het stuur was er het ergst aan toe:




                              Ik heb slechts 1 foto van het interieur, memory card was vol en ik kon m'n tijd nog goed gebruiken, dus ik heb gewoon doorgewerkt. Een na-foto van het stuur ben ik vergeten nemen, maar al het vuil was weg na veel geduld. Vooral rond de stikking was er ook veel vuil aanwezig, maar daar is het voorzichtigheid geblazen als je met een borstel bezig bent!

                              Comment


                              • #16
                                Nadien nog de velgen voorzien van een laag wheel-sealant, de banden gevoed en de chromé onderdelen onder handen genomen. De auto was 20min vroeger klaar dan verwacht dus ik had even de tijd om m'n memory card te legen, zodat ik het eindresultaat op de gevoelige plaat kon vastleggen!

                                Enjoy!






                                Comment


                                • #17




                                  Comment


                                  • #18




                                    Comment


                                    • #19




                                      Op de foto hieronder boven de rechteruitlaat is geen kras, maar de reflectie van de TL-lamp in de garage.

                                      Comment


                                      • #20







                                        Comment

                                        Working...
                                        X