Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Full Detail] - Wax-it - VW Golf V GTI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Full Detail] - Wax-it - VW Golf V GTI

Na alle donker gekleurde wagens van de afgelopen weken keek ik echt uit naar deze detail !
    Ik kon me eindelijk nog eens uitleven op een frisse kleur.

Het doel van deze detail was de wagen helemaal op te frissen en van een lichte lakcorrectie te voorzien.
    Ook werd er gevraagd de wagen van een zo duurzaam mogelijke beschermlaag te voorzien. Daarom werd er geopteerd Blackfire All Finish Paint Protection te gebruiken welke machinaal werd aangebracht.

Het machinaal aanbrengen heeft het grote voordeel dat je een goeie dekking hebt met een minimale producthoeveelheid. Je kan dus efficienter werken. De tijdswinst is miniem, in tegendeel, machinaal een LSP (last step product, wax of sealant dus) aanbrengen duurt meestal langer.
    Mijn ervaring is echter dat het toch een beter resultaat geeft naar duurzaamheid toe. Zeker indien in meerdere lagen wordt gewerkt.

Ik had eerder al opgemerkt hoe zeer ik uitkijk naar deze detail, maar nadat de wagen afgeleverd werd was ik minder optimistisch. De wagen zag er echt afgeleefd uit, had een bruin/gele schijn en hing helemaal onder het vastgehechte vuil. Ik had me een witte GTI helemaal anders voorgesteld
    Echter, 1,5 dag later heb ik mijn mening weer moeten herzien. Een gedetailde witte GTI ziet er bangelijk uit !

Wassen
    Sheepskin washmitt
    Microvezel washmitt
    Poorboys Slicks & Suds Shampoo
    Poorboys Waffle Weave towel
    Poorboys Spray & Gloss
    PH Neutrale Snowfoam
    Poorboys APC

Velgen / Banden
    EZ Detail brush
    Swissvax wheel brush
    Poorboys APC
    Jeffs Werkstatt Prime Strong
    Poorboys Wheel Sealant
    Poorboys Spray & Rinse
    Poorboys Work Towels
    Poorboys Thick & Plush towels
    Dodo Juice drying towel

Kleien
    Blackfire Claybar
    Blackfire Clay Lubricant

Polishen / Glazen
    Blackfire Finishing Polish
    Blackfire Gloss Enhancing Polish
    4" LC polishing & pads
    6,5" LC polishing pad
    Blackfire Ultimate LSP applicator

Bescherming
    Festool RO150
    Blackfire Wet Diamond All Finish Paint protection
    Blackfire Spray Sealant
    Poorboys Deluxe Mega towels

Kunststof
    303 Aerospace protectant
    Poorboys Work Towels
    Microfiber applicator

Glas
    Einmann Clear Vision (interieur)
    Jeffs Werkstatt Strong (exterieur)
    Poorboys Work Towel

Uitlaat
    Blackfire Fine Cut Metal Polish

Total Work Time:
    14 uur
    Last edited by ; 19/08/2009, 00:12.

Eerst werd er getracht de velgen te reinigen zonder de velgen te moeten demonteren, maar door het ingebakken vuil aan de binnenzijde was er geen optimaal resultaat mogelijk.

Dan maar meteen geopteerd om de velgen te verwijderen en de zaak grondig aan te pakken.

Hier krijg je een idee van hoeveel vuil er effectief aan de lak vastgehecht zit ! Op een donkere wagen zit er minstens evenveel vuil vastgehecht, maar dit valt niet zo op. Op een witte wagen zie je echt alles en kan je je echt ergeren aan de kleine imperfecties bij het kleien. De truc is in te schatten wanneer je het oppervlakkige vuil hebt verwijderd dat kwaad zou kunnen tijdens het polieren, want soms zitten de zwarte plekjes al gedeeltelijk in de vernislaag en kan je die niet met kleien alleen verwijderen.

Witte wagens trekken vliegen aan denk ik ...

Last edited by ; 19/08/2009, 00:02.

Comment

Een mooie uitlaat kan veel doen aan de look van een wagen, maar naar mijn mening is het omgekeerde ook waar ... een vuile kan hem helemaal verpesten

Last edited by ; 19/08/2009, 00:03.

Comment

Eerst werd het oppervlakkig vuil van de wagen gehaald met de hogedrukreiniger.

Daarna werd de wagen ingefoamd met een ph-neutrale snowfoam.

Last edited by ; 19/08/2009, 00:04.

Comment

Hier kan je mooi zien dat 80% van het vuil (merk vooral de vliegjes op) reeds van de wagen verwijderd is.
          Het foamen maakt de vliegjes en het overblijvende vuil ook helemaal week zodat ze tijdens de wasbeurt zonder veel moeite te verwijderen zijn.

Wat na het wassen nog overblijft moet met klei verwijderd worden. Als je tijdens de wasbeurt toch zwaar gaat schrobben ga je net dat vuil in de lak drukken wat voor extra krassen gaat zorgen !

De wagen werd daarna gewassen met de 2 emmermethode en de alle rubber werkt gewerkt met APC om deze te ontvetten !

Eenmaal afgedroogd zag de wagen er al een stuk beter uit, maar nog helemaal niet fris ! Een witte wagen zoals deze moet namelijk "witter dan wit" staan

Last edited by ; 19/08/2009, 00:07.

Comment

Daarna werd de wagen gepolierd met Blackfire Finishing polish op een witte LC pad aan 1500 rpm.
            Zoals eerder aangehaald werd dan de Blackfire AFPP aangebracht met een DA, nl. de festool R0150.
            Eerst werd de sealant verspreid op stand 1, en daarna ingewerkt met lichte druk op stand 3 totdat de meeste vochtigheid uit de sealant was.
            Na 30 min werd de sealant dan verwijderd.

Last edited by ; 19/08/2009, 00:10.

Comment

Wie er nu nog durft te beweren dat er geen reflecties uit een witte kleur kunnen worden getoverd heeft het met mij aan de stok

Last edited by ; 19/08/2009, 00:11.

Comment

Comment

Comment

Comment

Vergelijk even

Bedankt voor het kijken
                      Last edited by ; 19/08/2009, 00:12.

Comment

Prachtig om zo'n lichte kleur te zien heropleven!

Comment

Ik zou ook nooit gedacht hebben dat met een detail zoveel meer uit wit gehaald kon worden... Wederom prachtwerk!

Comment

Ferm gedaan, alleen ziet die kar er zo "dik" uit in het wit. En dan is dik =/= cool, maar eerder "opgeblazen". Ik vind em er niet mee staan in elk geval.

Comment

Mooi werk!

Haal je de velgen er af in samenspraak met de klant?

Comment

nice!

auto komt mij precies bekend voor, zie hem af en toe in Gent en omstreken staan

Comment

Als ie witter dan wit moet zijn zou ik hem volgende keer met vernieuwde Dash wassen.

Mooi resultaat trouwens.

Comment

Die GTI is belachelijk vet in 't wit

Wel jammer dat er amper reflectie zit in wit...

Comment

Prachtige GTI, zalige detail.

Maar ik had toch graag wat meer tijdens-pics gezien. (zoals op detailingworld.co.uk)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                                        Prachtige GTI, zalige detail.

Maar ik had toch graag wat meer tijdens-pics gezien. (zoals op detailingworld.co.uk)
                                        Spijtig genoeg is daar niet altijd tijd voor ...
                                        Als de wagen na 1 dag moet afgeleverd worden heb je geen tijd om een uur te verliezen met foto's te trekken tussenin ...

Heb je dit al gezien ? http://www.autoforum.be/showthread.php?t=40340

Comment

Working...
                                        X