Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Full Detail] Audi A4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [Full Detail] Audi A4

    Afgelopen weekend de A4 van DRIVER-W eens onder handen genomen. Hij had de auto zelf al mooi gepoetst en gewaxed. Toch was hij niet 100% tevreden van het resultaat. De lak was wat ruw, hier en daar wat krassen… tijd om er wat zwaarder geschut op los te laten dus.

    De auto bij aankomst:


    Lichte swirls op de motorkap:


    Krassen op de linker achterdeur:
    2002 MX-5 NB 1.6

    2011 Honda PCX

  • #2




    2002 MX-5 NB 1.6

    2011 Honda PCX

    Comment


    • #3
      We beginnen altijd met de velgen/banden en wielkasten:

      Met een arsenaal aan borstel, APC 1:4 voor de banden en wielkasten en Meguiar’s Wheel Brightener 1:4 voor de velgen kunnen we eraan beginnen:


      Velgen inspuiten:


      Afspuiten met hogedruk:
      2002 MX-5 NB 1.6

      2011 Honda PCX

      Comment


      • #4
        Ziet er al iets beter uit maar nog niet dat…


        Wat een rotzooi komt daar vanaf!


        De velgen waren echt niet makkelijk om te poetsen. De remschijf en de beschermkap er rond zaten ook erg dicht tegen de velg. Daar nog de remklauw bij en het feest in compleet. Daardoor zijn ze waarschijnlijk ook nooit deftig gepoetst en is het remstof blijven ophopen. Ik heb geprobeerd met veel velgenreiniger en een borstel die ik achter de spaken kon plooien maar dat was echt geen doen…
        2002 MX-5 NB 1.6

        2011 Honda PCX

        Comment


        • #5
          Dan maar besloten om de velgen af te halen om ze deftig te kunnen poetsen. In the end zou me dat tijd besparen.

          De velg die ik al eens gedaan had


          Het was nu natuurlijk ook veel makkelijk om de wielkasten te schrobben



          Achterste velg:
          2002 MX-5 NB 1.6

          2011 Honda PCX

          Comment


          • #6
            Je ziet mooi tot waar ze gepoetst zijn


            Na:



            2002 MX-5 NB 1.6

            2011 Honda PCX

            Comment


            • #7
              Wielkast:

              Voor:


              Na:


              Dat was het voor vrijdag avond
              2002 MX-5 NB 1.6

              2011 Honda PCX

              Comment


              • #8
                Zaterdagochtend begonnen we om 9h

                DRIVER-W vroeg of ik de logo’s achteraan kon verwijderen dus dat deden we eerst.






                2002 MX-5 NB 1.6

                2011 Honda PCX

                Comment


                • #9
                  Even de motorruimte een (heel) rappe wipedown gegeven met APC 1:10. Normaal komt ik daar nooit maar voor deze ene keer…



                  Nu beginnen we met de lak te reinigen zodat we straks op een perfect zuiver oppervlak kunnen polieren. Eerste stap is een goede voorwas:

                  Nerta TRF door de schuimlans:




                  2002 MX-5 NB 1.6

                  2011 Honda PCX

                  Comment


                  • #10
                    Afspoelen met hogedruk, nog steeds een strakke beading te zien van de wax:


                    Roosters, deuropeningen, tankklepje, raamrubbers werden apart gereinigd met APC 1:10:


                    Volgende stap is een goeie wasbeurt: twee-emmer- methode met Meguiar’s Hyper Wash
                    2002 MX-5 NB 1.6

                    2011 Honda PCX

                    Comment


                    • #11
                      En dan de laatste stap in het reinigen van de lak is het kleien. Dit gebeurde met polyfine clay en Dodo Juice Born Slippy. De vervuiling op de lak viel goed mee. Het feit dat Kenny er al met Meg’s paint cleaner op had gezeten heeft daar wel iets mee te maken. De vervuiling die er nu nog op hing was echter moeilijk te verwijderen. Op de horizontalen delen kwam ik vaak zulke dingen tegen:



                      Geen idee wat het was maar ze waren iig moeilijk te verwijderen!

                      Heel de wagen was nu geclayed en werd vervolgens nogmaals rap gewassen
                      Drogen: alle kieren en gaten eerst droog geblazen met perslucht. Dit om te voorkomen dat er ergens plots water uitloopt als je aan het polieren bent. Vervolgens afgedroogd met wafeldoek


                      They don’t come any cleaner then that! Klaar om te polieren dus.


                      Een paar slechte foto’s:


                      2002 MX-5 NB 1.6

                      2011 Honda PCX

                      Comment


                      • #12
                        Zoals gewoonlijk deed ik wat tests op de motorkap om te zien welke polish/pad combinatie we gingen gebruiken. Ik begon met een Menzerna finishing pad met Menzerna Final Finish 106FA. De Audi lak leek niet onder de indruk . Vervolgens een polishing pad met diezelfde Final Finish. Dit ging al iets beter maar de diepe swirls bleven. Dan maar Power Finish gebruiken. Lang inwerken onder redelijk wat druk. Verdelen op 600o/m, inwerken op 1200o/m en polish afbreken op 1800o/m en vervolgens afronden op 800o/m. Dit bleek te werken, met de nodige warmte ontwikkeling, opletten dus!

                        Enkele diepe krassen op de rechter voorvleugel/bumper:


                        Deze waren sowieso te diep om volledig te verwijderen , het enige wat ik kon doen was ze wat minder zichtbaar maken. Na twee hits zag het er zo uit:
                        2002 MX-5 NB 1.6

                        2011 Honda PCX

                        Comment


                        • #13
                          Rechter voorvleugel:

                          Voor:


                          Na:



                          Klink

                          Voor:


                          Na:
                          2002 MX-5 NB 1.6

                          2011 Honda PCX

                          Comment


                          • #14
                            Krasjes op de deur :

                            Voor:


                            Na:





                            2002 MX-5 NB 1.6

                            2011 Honda PCX

                            Comment


                            • #15
                              De hond bewaakt de Audi


                              Gecorrigeerde lak:



                              Shiney!
                              2002 MX-5 NB 1.6

                              2011 Honda PCX

                              Comment


                              • #16
                                Ik weer zwaar aan het werk:



                                Achterbumper:

                                Voor:


                                Na:
                                2002 MX-5 NB 1.6

                                2011 Honda PCX

                                Comment


                                • #17
                                  Stof!


                                  De zijkanten van de achterbumper leken wel gezandstraald:

                                  Voor:


                                  Na:
                                  2002 MX-5 NB 1.6

                                  2011 Honda PCX

                                  Comment


                                  • #18
                                    Het correctiewerk is nu gedaan. Even buiten rollen om het stof te verwijderen.


                                    Nu de tweede stap: het verfijnen van de lak. Hiervoor koos ik voor Menzerna Final Finish 85RD op een blauwe 3M pad


                                    Nadat dit gedaan was werd de lak gereinigd met Carlack68 NSC. Deze laat tevens ook een laagje sealant achter.

                                    2002 MX-5 NB 1.6

                                    2011 Honda PCX

                                    Comment


                                    • #19
                                      Carlack aan het curen:


                                      Opgepoetst:


                                      2002 MX-5 NB 1.6

                                      2011 Honda PCX

                                      Comment


                                      • #20
                                        De volgende morgen:

                                        De auto stond klaar om zijn LSP te ontvangen. Ik heb hier gekozen voor Jeffs Acrylic. Drie lagen werden aangebracht verspreid over de dag. Zalig product om me te werken. Werkt snel, zuinig en is zeer duurzaam. De glans is ook niet te onderschatten!

                                        Het was nu tijd om het interieur aan te pakken. Ook dat was reeds vrij proper. Des te moeilijker voor mij om toch nog een verschil te kunnen maken!


                                        De grootste klacht van Kenny was de staat van de bestuurders zetel.






                                        2002 MX-5 NB 1.6

                                        2011 Honda PCX

                                        Comment

                                        Working...
                                        X