Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Qua exterieur beginnen we altijd met de wielen.
Enkel zuurvrije en veilige accessoires worden gebruikt om de wielen en remklauwen te reinigen.
De banden en kunststofdelen worden grondig ontvet:
Eerst wordt de wagen compleet ingespoten met een pre wash om het vuil los te weken.
Daarna wordt de carrosserie gewassen met behulp van diverse microfiber accessoires:
Na het verwijderen van het oppervlakkige en alledaagse vuil, wordt het tijd om het agressieve vuil te verwijderen.
Deze auto was dermate zwaar vervuild dat de agressieve clay gebruikt moest worden:
Tijd om de lakdikte te meten en de ware aard te bekijken onder de halogeenlampen.
Enkele delen waren herspoten en hier en daar zag je nog schuursporen in het plaatwerk.
We zien ontzettend veel swirls, krassen en imperfecties.
Veel krassen zaten in de blanke laklaag en konden 90 - 100% verwijderd worden.
Sommige krassen zaten echter zo diep in de blanke lak (tegen de kleurlak aan), dat de marge wel heel erg klein werd.
Deze, en de overige krassen die tot in de kleurlak zaten, zijn verminderd, echter niet 100% onzichtbaar geworden.
Onderstaande foto’s zijn na de correctiestap en de verfijnende stap.
De correctie vond plaats aan 2000 RPM met een cuttingpad op de rotary.
De vefijning vond plaats aan 1500 RPM met een polishingpad op de rotary.
De allerlaatste afwerking, welke op de foto’s dus nog niet gebeurd is, vond plaats aan 1000 RPM met een finishingpad op de rotary:
Comment