Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wheel refurb

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Wheel refurb

    Een tijdje terug las ik een guide op Detailing World over oude velgen een tweede leven geven. Dat leek me wel iets. Vorig jaar had ik trouwens een setje velgen gekocht in erg slechte staat maar het was me vooral om de banden te doen. Het begon dus te jeuken om die velgen eens wat op te fleuren.
    Het zijn zeer eenvoudige 5-spaak velgen. Moest dit niet het geval zijn geweest, ik was er nooit aan begonnen





    Last edited by Jochen; 02/10/2009, 21:28.
    2002 MX-5 NB 1.6

    2011 Honda PCX

  • #2




    Veel borduurschade en oxidatie dus. Ik ben beginnen schuren met p220. Waar oxidatie onder de lak zat de verf weggekrapt en de borduurschade zoveel mogelijk proberen weg te schuren. Na een tijdje zag het er zo uit:

    2002 MX-5 NB 1.6

    2011 Honda PCX

    Comment


    • #3




      2002 MX-5 NB 1.6

      2011 Honda PCX

      Comment


      • #4
        Waar nog wat oneffenheden waren wat spuitplamuur aangebracht:



        Dit een dagje laten drogen en op naar de volgende velg. Deze was er het ergst aan toe:



        2002 MX-5 NB 1.6

        2011 Honda PCX

        Comment


        • #5




          Beetje aangekoekt remstof:

          2002 MX-5 NB 1.6

          2011 Honda PCX

          Comment


          • #6
            Na wat schrobben en teer verwijderen:



            Net zoals bij de vorige velg de lak weggekrabt waar oxidatie onder zat:



            2002 MX-5 NB 1.6

            2011 Honda PCX

            Comment


            • #7
              Na het beter (machinaal) schuurwerk met p80:





              Het hoogteverschil tussen lak en blank metaal moest trouwens weggewerkt worden.

              Vervolgens nog wat met de hand verfijnt met p220 en ook weer spuitplamuur aangebracht:

              2002 MX-5 NB 1.6

              2011 Honda PCX

              Comment


              • #8


                Binnenkant ook wat afgeschuurd om het remstof te verwijderen:



                Wanneer het spuitplamuur droog was werd dit weer afgeschuurd in de hoop dat de oneffenheden waren opgevuld (wat niet altijd het geval was).

                3 laagjes grondlak:

                2002 MX-5 NB 1.6

                2011 Honda PCX

                Comment


                • #9
                  Ook werd bij elke velg dat prut verwijdert dat ze er bij de bandenboer opsmeren (om het luchtdicht te maken?)





                  2002 MX-5 NB 1.6

                  2011 Honda PCX

                  Comment


                  • #10
                    Wanneer de grondlak droog was (na een dag ofzo) heb ik die nog eens fijn geschuurd met p1200 nat schuurpapier om een mooi gladde grondlaag te hebben



                    Na enkele lagen verf:



                    2002 MX-5 NB 1.6

                    2011 Honda PCX

                    Comment


                    • #11
                      Het resultaat zonder vernis:



                      Met vernis (2 lagen):



                      Vers gespoten:

                      2002 MX-5 NB 1.6

                      2011 Honda PCX

                      Comment


                      • #12



                        Aaaargh, stof!


                        Hier en daar een druipertje:

                        2002 MX-5 NB 1.6

                        2011 Honda PCX

                        Comment


                        • #13
                          Resultaat:

                          vier redelijk mooie velgen







                          Binnenkant kreeg ook een laagje:




                          Ze zijn zeker niet perfect maar het is een hele verbetering. Alle producten waren van Motip. Totale kost was +50€
                          Last edited by Jochen; 02/10/2009, 21:31.
                          2002 MX-5 NB 1.6

                          2011 Honda PCX

                          Comment


                          • #14
                            Mooi!

                            Nu verkopen

                            50 euro materiaal + uren: daar kan je zéker 100 euro voor krijgen voor die velgen!

                            Comment


                            • #15
                              Knap!

                              Was het eigenlijk zwaar/moeilijk werk? Of zou iemand die wel wat handig is het ook kunnen doen?

                              Comment


                              • #16
                                't is niet echt moeilijk, maar het grootste probleem (in mijn ogen) is de afwerking goed krijgen. Altijd wel heb je een druppel, ruwe verf, stof,... Als je een perfecte velg wilt kan je dat alleen maar met een spuitpistool + iet of wat cabine.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Mooi!

                                  Nu verkopen

                                  50 euro materiaal + uren: daar kan je zéker 100 euro voor krijgen voor die velgen!


                                  Neenee, ik laat ze nog een paar weken uitharden en dan komen er wintersloffen op

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Glenn Bekijk Berichten
                                  Knap!

                                  Was het eigenlijk zwaar/moeilijk werk? Of zou iemand die wel wat handig is het ook kunnen doen?
                                  Het viel eigenlijk best mee. Maar de vorm van de velg ik zeer bepalend denk ik. Ik zou niet willen beginnen aan een setje OZ Superleggera ofzo
                                  Ik had het nog nooit gedaan, wat gelezen op het net en eraan begonnen dus dat moet zeker lukken.
                                  Als je ze echt PERFECT wil hebben zal het ook meer werk en geld kosten. Ik had de intentie niet om ze perfect te krijgen. Daar heb ik noch de kunde, noch het geduld voor
                                  Het moeilijkste is de vernis spuiten ... zeker met die Motip bussen.
                                  2002 MX-5 NB 1.6

                                  2011 Honda PCX

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                    't is niet echt moeilijk, maar het grootste probleem (in mijn ogen) is de afwerking goed krijgen. Altijd wel heb je een druppel, ruwe verf, stof,... Als je een perfecte velg wilt kan je dat alleen maar met een spuitpistool + iet of wat cabine.
                                    Zo is dat. Je kan wel spuitbussen laten maken, daar zit dan een pak meer druk op en de spuitkop is 10x beter. MAar zo'n bus kost je bijna 20€ tegenover 6.50€ voor een Motip bus
                                    2002 MX-5 NB 1.6

                                    2011 Honda PCX

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                      't is niet echt moeilijk, maar het grootste probleem (in mijn ogen) is de afwerking goed krijgen. Altijd wel heb je een druppel, ruwe verf, stof,... Als je een perfecte velg wilt kan je dat alleen maar met een spuitpistool + iet of wat cabine.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                      Het viel eigenlijk best mee. Maar de vorm van de velg ik zeer bepalend denk ik. Ik zou niet willen beginnen aan een setje OZ Superleggera ofzo
                                      Ik had het nog nooit gedaan, wat gelezen op het net en eraan begonnen dus dat moet zeker lukken.
                                      Als je ze echt PERFECT wil hebben zal het ook meer werk en geld kosten. Ik had de intentie niet om ze perfect te krijgen. Daar heb ik noch de kunde, noch het geduld voor
                                      Het moeilijkste is de vernis spuiten ... zeker met die Motip bussen.
                                      Ideaal dus als het bv velgen voor winterbanden zijn. Thx!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Knap gedaan!

                                        Comment

                                        Working...
                                        X