Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Exterior detail] - TomT - Audi A6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Exterior detail] - TomT - Audi A6

Gisteren samen met PeugeotGti van hier op het forum zijn nieuwe daily ride onder handen genomen. Een 12 jaar ouder Audi A6, donkergrijs, dik 250.000km gelopen.

De auto had z'n gebruikssporen (neep in de linkerdeur, enkele kleine putjes in de lak, maar had weinig krassen. Op de deuren waren er wel allerlei witte plekken te bespeuren, die een doorn in het oog waren. Deze moesten er dus zeker uit!

De lak is mijn verdienste, velgen, plastic, ruiten enz,... heeft Jo (PeugeotGti) aan zichzelf te danken! Je was er rap mee weg! Merci voor de hulp!

Overzicht van de gebruikte producten:

Wassen
    -
    Washmitt

- PB super slick & suds
    - EZ Detail Wheel Brush + klein borsteltje voor rond de wielmoeren
    - Waffle droogdoek

Clayen
    - PB Clay
    - Meguiars detailing kit

Polieren
    - DAP500
    - LC cutting pad icm Poorboy's SSR2,5
    - LC finishing pad icm Poorboy's SSR1
    - 3M masking tape

Afwerking (met German Applicator Pads)
    - PB Black Hole Glaze
    - PB EX-P Sealant
    - Meguiar’s Deep Crystal Carnauba Liquid Wax ‘Step 3’

Overige
    - All metal polish
    - PB Trim restorer
    - PB Bold ‘n Bright
    - PB Wheel sealant
    - PB Quick Detailer+
    - Ruitenreiniger

Werktijd: +/- 11u

Vervuild Audi-logo:

Last edited by ; 11/10/2009, 15:52.

Dak en motorkap leken wel schuurpapier bij het wassen, dit kon veel verklaren:

Neep in de linkerdeur, deze werd afgeplakt om de schade niet te vergroten tijdens de machinale correctie.

Comment

Kras aan de linkerdeur

Voor:

Na, volledig onzichtbaar geworden; de krassen onder de deurklink werden handmatig weggewerkt door Jo met SSR1 op een applicator pad:

Comment

Enkele foto's van die vreemde witte plekken op de deuren, deze konden 100% verwijderd worden:

Comment

Lichtblokken werden machinaal onder handen genomen met SSR1, en daarna kregen ze nog een laagje PB black hole Glaze mee.

Comment

Gezuiverde lak, waardoor je de donkergrijze deeltjes in de lak mooi kon zien:

Comment

Comment

Velg zoals 'ie eruit zag na wassen en kleien. Enkel een laagje wheel sealant moest hier nog op gelegd worden.

Alle andere rubbers en plastics werden ook gevoed.

Comment

De grill en Audi-logo die er terug als nieuw uitzien:

Comment

Hier de rest van de NA-foto's. 't Is herfst, dus helaas is het al veel te vroeg donker. Hopelijk kan Jo nog wat foto's maken en geven die nog goed weer hoe de auto eruit zag na de behandeling, want ik vrees dat hij er ondertussen 200km in de gietende regen heeft opzitten.

Comment

Comment

Comment

Dat was het, ik kijk uit naar de foto's van Jo. Bedankt om te kijken!

Comment

Check dat gebrek aan sinaasappelhuid

Comment

Knap werk hoor Tom. Zeer propere A6 nu!

Mooie detailfoto's van de lak ook (post 6), die kleur staat de auto goed vind ik.

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                              Check dat gebrek aan sinaasappelhuid
                              Zelfs nieuwe Audi's hebben dat nog amper...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                Hier de rest van de NA-foto's. 't Is herfst, dus helaas is het al veel te vroeg donker. Hopelijk kan Jo nog wat foto's maken en geven die nog goed weer hoe de auto eruit zag na de behandeling, want ik vrees dat hij er ondertussen 200km in de gietende regen heeft opzitten.
                                Dus jij zit een hele dag te zwoegen, en als ie dan een uurtje in de regen rijdt is al die moeite voor niets?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Dus jij zit een hele dag te zwoegen, en als ie dan een uurtje in de regen rijdt is al die moeite voor niets?
                                  Integendeel! Hier gaat hij lang genot van hebben! Ik dacht alleen dat hij nu misschien gewoon wat vuil zou staan door het vieze weer, maar ik heb al bericht gekregen van Jo dat het water parelde in dikke bollen op zijn auto, en dat het dus zelfs in de regen leuk was om te rijden. En het vuil heeft zich niet kunnen hechten op de lak door de goede bescherming, waardoor 'ie nog steeds in perfecte staat op zijn oprit staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                    Integendeel! Hier gaat hij lang genot van hebben! Ik dacht alleen dat hij nu misschien gewoon wat vuil zou staan door het vieze weer, maar ik heb al bericht gekregen van Jo dat het water parelde in dikke bollen op zijn auto, en dat het dus zelfs in de regen leuk was om te rijden. En het vuil heeft zich niet kunnen hechten op de lak door de goede bescherming, waardoor 'ie nog steeds in perfecte staat op zijn oprit staat.
                                    Leuk te horen!

Wie is Jo?

Comment

Knap werk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                        Leuk te horen!

Wie is Jo?
                                        Je kent hem.

Comment

Working...
                                        X