Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Custom Car Cleaning - 1951 Ferrari 212 Export Vignale Coupé

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Custom Car Cleaning - 1951 Ferrari 212 Export Vignale Coupé

    1: Vanwege privacy redenen zijn de namen op de spatborden onleesbaar gemaakt.
    2: Excuses voor de slechte kwaliteit foto’s.



    1951 Ferrari 212 Export Vignale Coupé




    Classico Conservare

    Bijzondere auto’s verdienen bijzondere aandacht. De tand des tijds is immers een aanslag op materialen welke op den duur vermoeid en aangetast raken. Custom Car Cleaning beschikt over de juiste kennis en middelen voor conservering van klassieke en unieke auto’s. Om de tedere en fragiele lakken zo veel mogelijk in tact te laten, en het door de jaren heen opgebouwde charisma te behouden, worden deze niet gecorrigeerd maar enkel optimaal beschermd met de beste premium producten die er op de markt verkrijgbaar zijn. Zo weet u zeker dat wat ooit mooi was, ook in de verdere toekomst mooi zal blijven terwijl de waarde en de looks enkel zullen toenemen.





    Last edited by ; 14/02/2010, 00:21.

  • #2
    De Export was de race auto van Ferrari’s 212 serie. Deze modellen hebben in het verleden reeds van belangrijke races gewonnen en daardoor deels mee gebouwd aan de naam Ferrari zoals we haar anno 2010 kennen.

    Zo heeft deze betreffende 212 Export ook een rijke historie en race verleden. Zo zal dit exemplaar ook dit jaar weer meestrijden in de Mille Miglia. Deze bolide is één van de slechts 27 Exports die wereldwijd gebouwd zijn in een unieke kleurstelling. Hiervan is er slechts eentje. Een waarde die lastig in harde valuta uit te drukken is…

    Het was dan ook een enorme eer om deze betreffende bolide te mogen behandelen !


    Bij aankomst:





    Comment


    • #3
      De gebruikte materialen en lakken in de jaren 50 zijn uiterst dun en kwetsbaar.
      Nog meer dan anders is het dus van belang om met de juiste producten, accessoires en vaardigheden aan de slag te gaan.

      Allereerst beginnen we met het grondig reinigen en ontvetten van de onderkant, wielkuipen en banden.
      De wired wheels zijn schoon gemaakt met een absolute zuurvrije reiniger en een borstel voorzien van zacht doch stevig varkenshaar.





      Comment


      • #4

        Comment


        • #5
          De gechromeerde uitlaten waren erg vuil en zaten vol met teer en rubber restanten.
          Door de uiterst dun aangebrachte chroomlaag was het schuren van de sierstukken uit den boze en volgde een lang proces van ontvetten, reinigen en clayen.

          Met resultaat mogen we gelukkig zeggen.
          In een laten stadium werden deze sierstukken nog tot hoogglans gepoetst en beschermd met een sealant (moet nog gebeuren op de laatste twee foto’s).





          Comment


          • #6
            Het motorcompartiment toonde sporen van olie, vet, oxidatie en andere vervuiling.





            Comment


            • #7

              Comment


              • #8
                Deze werd om te beginnen met behulp van vochtige microfiber doeken en diverse ontvetters en reinigers schoon gemaakt.





                Comment


                • #9


                  Comment


                  • #10
                    Naderhand werden de materialen opgepoetst, verfijnd en beschermd.





                    Comment


                    • #11
                      De carrosserie wordt, na het losweken van de grootste vervuiling, met behulp van een PH neutrale shampoo en zachte microfiber accessoires gewassen en gedroogd.
                      Het clayen van de lak toonde veel sporen van verontreiniging en contaminaties.





                      Comment


                      • #12

                        Comment


                        • #13
                          Al het chroom werk wordt met een chemische cleaner behandeld zodat oxidatie en lichte defecten in de toplaag verwijderd worden.
                          Na de reiniging worden ze behandeld met een sealant voor bescherming.





                          Comment


                          • #14



                            Ditzelfde principe wordt uitgevoerd op de wielen.



                            Comment


                            • #15


                              Comment


                              • #16
                                Na diverse andere kleine facetten is het tijd om de materialen te beschermen.
                                Dit gebeurd met meerdere lagen van de puurste en zuivere waxen / sealants die beschikbaar zijn.





                                Comment


                                • #17
                                  Tijdens het curen van de bescherming konden andere taken uitgevoerd worden.





                                  Comment


                                  • #18
                                    Na de behandeling zien we een trotse glimmende, maar allerbelangrijkste, rijkelijk beschermde klassieke Ferrari:





                                    Comment


                                    • #19




                                      Comment


                                      • #20


                                        Comment

                                        Working...
                                        X