Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Omdat de eigenaar voor een (overigens prachtig) wit interieur gekozen heeft zijn er overal wel zwarte vegen te zien, en is de zetel mooi blauw geworden van de jeans.
Alle stof is voorzichtig gereinigd met textiel reiniger en onze George extractor. 50/50
Alle mogelijke leren paneeltjes werden behandeld met de Swisswax Leather Cleaner en de Leather Milk.
Kun je nog eens toelichten hoe je die blauwe jeans uit de zetels krijgt?
Kun je nog eens toelichten hoe je die blauwe jeans uit de zetels krijgt?
Thanks
Dat kan met de Gliptone leather cleaner, leather conditioner en leather brush die op onze site staat.
Met de cleaner en de brush ga je eerst het leer voorzichtig inwrijven. Door het schrobben met de borstel raak je dieper in de nerf en de porien van het leer. Oppassen dat je dit niet te hard doet en oppassen rond de naden (niet zo zeer voor verkleuring door het vuil maar vooral voor de ruwheid van de borstel).
Daarna neem je dit af met een droge of een lichtvochtige microvezel doek.
Zo ga je over heel het interieur.
Nadien ga je met de Leather conditioner over het interieur, dit doe je door het dun aan te brengen met een microvezel applicator. Dit laat je eventjes intrekken voor je er terug in kruipt. Ook zorgen dat je niet teveel gebruik rond naden/stikkingen/geperforeerde oppervlaktes.
Dit alles werkt best van al als je leer warm is door in de zon te staan. De behandeling wel liefst in de schaduw uitvoeren
Maar vaak gaat de cleaner niet sterk genoeg zijn om deze vervuiling te verwijderen en is ACP 1:10 verdund met dezelfde werkwijze ook een optie.
Jep, heb het deze winter zo moeten doen op een X-type (topic volgt nog wel eens). Na de cleaner was ik nog ver weg van het witbeige leer dat het ooit geweest was. Dan met verdunde APC tewerk gegaan en het verschil was énorm.
ik had eens gehoord dat als je een beetje Dreft of Woolite mengt (pak 1 op 10 ratio) met water en dan met een doek het leder zachtjes reinigt, en vervolgens met een andere vochtige doek afkuist en dan laat drogen dat je het zelfde bereikt. uiteraard niet vergeten het leder te voeden met een goede ledermelk
Geen idee of dit werkt, kan goed zijn. Dreft is een sterke ontvetter, kan me wel inbeelden dat het werkt... Heb ook al gehoord dat mensen Sunlight zeep gebruiken... Woolitelijkt me minder geschikt, lijkt me eerder voor textiel?
Iig zou ik Dreft 1:10 nooit op mijn leder smeren, veel te geconcentreerd. Een halve emmer water met een klein scheutje Dreft lijkt me beter.
Mijn advies: koop een bus Meg's APC. Dat kost u 20€ en gaat heeeeel lang me en kan je gebruiken voor het volledige interieur, banden, velgen, wielkasten...
Echt magistraal resultaat... Hij ziet er inderdaad "proper" uit op de beginfoto's, maar de voor/na vergelijkingsfoto's zijn ongelooflijk...
Ik stelde de vraag al vaker bij CCC's topics, maar wat zei de eigenaar bij 't ophalen?
----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver 2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
-------------------------------------------------------------------------------------------- It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Comment