Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Exterior detail] - BMW 116d 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Exterior detail] - BMW 116d 2009

Lang geleden dat ik hier nog eens iets gepost heb. Het is ook niet altijd even makkelijk om foto's te nemen tijdens een detail maar deze keer heb nog eens de moeite gedaan om dat wel te doen.
    Het gaat om een BMW 116d van iend 2009 met 9000km op de teller.

auto bij aankomst:

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Zoals altijd beginnen we met de velgen

Vervolgens een pre-wash van TFR en ph-neutral snowfoam

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Na een paar minuten ziet dat er zo uit.

Vervolgens de auto gewassen, geclayed en gedroog.
      Het clayen ging vlot, weinig vervuiling op de motorkap

Iets meer vervuiling achter de voorwielen:

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Squicky clean!

De defecten in de lak beginnen nu duidelijk te worden. Dit was ook de reden van de detail:

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Voor de rest de gewone dingen die je verwacht zoals lichte swirls en wat marring hier en daar:

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ik ben begonnen met de motorkap. Door telkens een zwaardere polish en pad te proberen kwam ik al gauw uit op Menzerna power gloss met een witte menzerna compounding pad. zelfs met deze combo duurde het erg lang om deze defecten uit de harde lak te krijgen. Na 1.5h was ik klaar met de halve motorkap. Ik heb toen besloten om de andere helft te wetsanden met P3000 en vervolgen te polieren met opnieuw power gloss en witte pad. Vervolgens verfijnen met final finish op gele 3M pad.

voor:

na:

De hele auto werd vervolgens verder afgewerkt met final finish op gele 3M pad wat voor spectaculaire reflecties zorgt:

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

voor:

na:

voor:

na:
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Uitlaat kreeg nog een poetsbeurt:

Banden kregen een dressing, alle stof uit kieren en deuropeningen verwijdert, de lak kreeg een laagje poorboys black hole en vervolgens Collinite 476s en toen was ie klaar!

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Het eindresultaat was prachtig al zeg ik het zelf maar zoals gewoonlijk gaan veel ervan verloren op foto. Jammer!

Bedankt voor het kijken
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Dat ziet er wederom knap werk uit! Wat een vreemde lakschade trouwens.

Die 3m pads zijn heerlijk om mee te werken he, zeker op een auto met veel rondingen vind ik ze bij de betere.

Comment

Idd vreemde schade. Ik denk katten maar de schade lijkt me wat te diep voor katten?

Die 3M pads zijn idd zalig. Zeker in combinatie met final finish
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

jochen, sorry voor't relatieve ot
                          jij zag de 260, denk je dat daar nog veel uit te halen valt, nu ik zinnens ben hem te houden, en of het wel de moeite is bij een buitenslaper...dat het resultaat ewa blijvend is ?

Comment

Knap !

Het is idd altijd moeilijk om die resultaten op foto vast te leggen ... Eigenlijk zou iedereen moeten komen kijken na een detail !

Comment

met wat heb je de uitlaat gedaan?
                              mijne moet ook dringend eens onder handen genomen worden, maar weet niet goed met wat.
                              het is ook een 1reeks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                jochen, sorry voor't relatieve ot
                                jij zag de 260, denk je dat daar nog veel uit te halen valt, nu ik zinnens ben hem te houden, en of het wel de moeite is bij een buitenslaper...dat het resultaat ewa blijvend is ?
                                Uit elke auto die nooit gedetailed is valt veel uit te halen
                                Of het resultaat blijvend is hangt eigenlijk vooral van jezelf af ,maar het resultaat op zich is permanent.
                                Het onderhouden. is eigenlijk makkelijker dan de meeste denken Wassen met een goede shampoo en handschoen volgens de twee emmer methode, afdrogen met een microvezel droogdoek en een quick detailer na of tijdens het drogen en je gaat (zeker op die grijze van jouw) echt jaren plezier hebben van het resultaat.

Oorspronkelijk geplaatst door Ducky Bekijk Berichten
                                met wat heb je de uitlaat gedaan?
                                mijne moet ook dringend eens onder handen genomen worden, maar weet niet goed met wat.
                                het is ook een 1reeks.
                                Staalwol #00 en Meguiar's metal polish
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

9000 km en dergelijke schade
                                  www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    9000 km en dergelijke schade
                                    Jup, jammer hè. Gelukkig heeft de auto een goed baasje die deze schade liet verwijderen!
                                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Hoe komt het dat deze wagen andere nieren heeft dan andere 1-reeksen? Normaal zitten er hoeken bovenaan langs de buitenkanten, en op deze niet.
                                      Het lijkt mij niet aan de productiedatum te liggen, want de mijne is ook eentje van na september 2009 (dus met die grotere buitenspiegels).
                                      Goed geslaagde detail trouwens.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                        Hoe komt het dat deze wagen andere nieren heeft dan andere 1-reeksen? Normaal zitten er hoeken bovenaan langs de buitenkanten, en op deze niet.
                                        Het lijkt mij niet aan de productiedatum te liggen, want de mijne is ook eentje van na september 2009 (dus met die grotere buitenspiegels).
                                        Goed geslaagde detail trouwens.
                                        M-bumpers hebben altijd prefacelift nieren...

Comment

Working...
                                        X