Ondertussen al weer eventjes geleden dat er wat gepost geweest is maar recent hadden we dit pareltje over de vloer en dat wou ik toch zo snel mogelijk delen.
De eigenaar is Porsche in hart en nieren en dat uit zich ook in deze sublieme 993 C4S. 19.000km staan er op de teller, een recent genereus bod is vriendelijk afgewezen want die kar gaat nooit weg.
De wagen is nooit veel gebruikt en staat mooi beschermd binnen én in de wax. Jammer genoeg beschermde de wax een minder schitterende lak. Unilak zwart is prachtig op een Porsche, maar een hel om goed te onderhouden. Een korte walkthrough, met enkele 'gedurende' fotos en een gigantische hoop na-fotos..
De wasstap
Tijdens de wasstap werd al snel duidelijk dat de lak toch wat meer schade had dan vooraf vluchtig gezien. Over het algemeen was de wagen super proper, behalve die laag stof natuurlijk. De wasstap met de 2 emmer methode en Poorboys Slicks en Suds verliep dan ook snel. Even drogen met de Waffle Weave doek om een nette basis te krijgen voor het kleien.
Een stuk werd getest en er kwam opvallend weinig van af, opvallend weinig in vergelijking met andere die we recent deden. Maar voor 19.000 km en dergelijk onderhoud was het eigenlijk dood normaal. Alle panelen werden grondig onderzocht en licht gekleid om toch een squeaky clean oppervlak te krijgen voor we verder gaan.
Nogmaals drogen en afblazen met de Black Baron om het water uit alle hoekjes en gaatjes van de Porsche te krijgen. Ongelofelijk hoeveel er nog uitkomt, zelfs al lijkt die kurkdroog te zijn! Hoe deden we het vroeger...?!
De controle + testfase
Toen we de wagen voor het eerst zagen in een donkere garage onder wat stof leek de lak nog vrij goed te zijn, éénmaal onder de verschillende lichtomstandigheden zien we al heel wat meer. Alle panelen worden hierbij gecontroleerd op enige opvallende schade en lakdiktes. In dit geval waren er wat plekken op het dak (druiven die in de lak getrokken waren door de zon ) die al een poging tot polieren gekregen hadden (de voor fotos zijn echter gigantisch mislukt door een foute instelling ), oppassen dus als we daar gaan polieren.
De rest van de lak was ongeveer in gelijkaardige staat, met iets meer schade rond de klinken, niets abnormaals. Hier wordt ook al het nodige verwijderd of afgeplakt, om schade aan rubbers en dergelijke te voorkomen.
Onder onze witte TL lampen:
Onder de halogeen lamp:
Onder de Laser LED op zwakste stand:
De eigenaar is Porsche in hart en nieren en dat uit zich ook in deze sublieme 993 C4S. 19.000km staan er op de teller, een recent genereus bod is vriendelijk afgewezen want die kar gaat nooit weg.
De wagen is nooit veel gebruikt en staat mooi beschermd binnen én in de wax. Jammer genoeg beschermde de wax een minder schitterende lak. Unilak zwart is prachtig op een Porsche, maar een hel om goed te onderhouden. Een korte walkthrough, met enkele 'gedurende' fotos en een gigantische hoop na-fotos..
De wasstap
Tijdens de wasstap werd al snel duidelijk dat de lak toch wat meer schade had dan vooraf vluchtig gezien. Over het algemeen was de wagen super proper, behalve die laag stof natuurlijk. De wasstap met de 2 emmer methode en Poorboys Slicks en Suds verliep dan ook snel. Even drogen met de Waffle Weave doek om een nette basis te krijgen voor het kleien.
Een stuk werd getest en er kwam opvallend weinig van af, opvallend weinig in vergelijking met andere die we recent deden. Maar voor 19.000 km en dergelijk onderhoud was het eigenlijk dood normaal. Alle panelen werden grondig onderzocht en licht gekleid om toch een squeaky clean oppervlak te krijgen voor we verder gaan.
Nogmaals drogen en afblazen met de Black Baron om het water uit alle hoekjes en gaatjes van de Porsche te krijgen. Ongelofelijk hoeveel er nog uitkomt, zelfs al lijkt die kurkdroog te zijn! Hoe deden we het vroeger...?!
De controle + testfase
Toen we de wagen voor het eerst zagen in een donkere garage onder wat stof leek de lak nog vrij goed te zijn, éénmaal onder de verschillende lichtomstandigheden zien we al heel wat meer. Alle panelen worden hierbij gecontroleerd op enige opvallende schade en lakdiktes. In dit geval waren er wat plekken op het dak (druiven die in de lak getrokken waren door de zon ) die al een poging tot polieren gekregen hadden (de voor fotos zijn echter gigantisch mislukt door een foute instelling ), oppassen dus als we daar gaan polieren.
De rest van de lak was ongeveer in gelijkaardige staat, met iets meer schade rond de klinken, niets abnormaals. Hier wordt ook al het nodige verwijderd of afgeplakt, om schade aan rubbers en dergelijke te voorkomen.
Onder onze witte TL lampen:
Onder de halogeen lamp:
Onder de Laser LED op zwakste stand:
Comment