Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Custom Car Cleaning - 2005 BMW 645ci

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Custom Car Cleaning - 2005 BMW 645ci

    MY 2005 BMW 645ci


    Deze auto stond ingepland voor onze exclusiefste beurt: “Le Traitement de Beauté”.
    Een detailbeurt waarin met het beste van het beste wordt gewerkt en waarin perfectie in het hoogste vaandel staat.

    Bij aankomst werd al meteen duidelijk dat deze auto enige tender, love and care kon gebruiken. Veel swirls, krasjes en ontzettende hologrammen en trails in de lak welke meteen duidelijk maakte dat er al stevig gepolijst was in het verleden. Met dit gegeven in m’n achterhoofd, en wetende dat de carrosserie van aluminium is, wist ik dat ik héél erg op moest passen met polijsten en de lak perfect uit moest meten.


    AANKOMST






  • #2




    Comment


    • #3




      WIELEN

      Zoals gewoonlijk beginnen we bij de wielkuipen en de wielen. Meteen vielen de krasjes op en de uitgebeten lak. Ook hoe zwart de binnenkant was van alle remstof en teerrestanten. Vermoedelijk is er met een agressieve velgenreiniger gewerkt + schuurspons gewerkt om een poging te doen de wielen weer toonbaar te maken. Niet echt met resultaat overigens. De toplaag is zelfs ernstig beschadigd geraakt !

      Na het wassen en de velgen met een zuurvrije velgenreiger te hebben behandeld was er niet veel verschil waarneembaar. Een teer verwijderaar en agressieve clay deden na een intensieve cleaning wonderen. Ongeveer voor een 90% de binnenkant terug kunnen brengen in nieuwstaat. De overige 10% bestaat voornamelijk uit kapot gebeten lak en daar kon ik helaas niets meer aan doen.



      Comment


      • #4




        Comment


        • #5



          De buitenkant van de velg was nog altijd even wit en bekrast. Met een 4 inch spotpad icm een compound op de rotary zijn de velgen gepolijst en afgewerkt. De diepe glans en oorspronkelijke kleur kwamen hierna weer terug. Dit alles afgewerkt met een pre wax en twee lagen wheelwax.



          Comment


          • #6




            Comment


            • #7
              MOTORCOMPARTIMENT

              Aansluitend werd het hele motorcompartiment om naderhand te detailen. Denk aan dressings / gels aanbrengen op de kunststof en rubber delen. De gelakte delen worden voorzien van een PTFE wax.






              De uitlaten worden meteen mee gepakt bij deze reiniging. Deze worden overigens ook compleet geschuurd en gepolijst, ook van binnen.

              Comment


              • #8
                LAKWERK

                Op naar het lakwerk, het gedeelte van de detailbeurt waar de meeste tijd in gaat zitten. Na het wassen en clayen zagen we de ware aard van de lak…….en dat was geen mooi gezicht om eerlijk te zijn. Terwijl de wagen in werkelijkheid diepzwart zou moeten zijn, zagen we een bijna grijze / antraciete kleur vol met imperfecties.





                Comment


                • #9



                  De lakmetingen gaven aan dat ik met een dunne lak te maken had, zeker op de liggende delen. Mensen vergeten bij polijsten dat op deze delen de machinedruk parten speelt en hier was meer lak weg gehaald dan op de verticale delen. Daar komt bij dat de horizontale delen meestal meer beschadigd zijn dan de verticale delen, denk aan zand e.d. wat door de rijwind over de auto scheert.

                  Onderstaande foto’s zijn na het compounden, verfijning en nabewerking moest dus nog gebeuren. Toch is al mooi de correctie te zien en hoe intens de kleur terugkomt, net als de flake pop.



                  Comment


                  • #10




                    Comment


                    • #11




                      Comment


                      • #12
                        Na het compounden wordt de auto nogmaals gewassen gezien de stofontwikkeling.
                        Toch al een fijne finish zo enkel na het compounden !





                        Comment


                        • #13
                          In de “Le Traitement de Beauté” wordt het lakwerk beschermd door een sealant en maar liefst vier lagen van onze beste Concours Wax.


                          OVERIGE DELEN

                          Uiteraard worden alle overige delen ook gereinigd, verzorgd en beschermd. Denk aan chroom, kunststof, rubbers, ramen, leder etc etc. Daar heb ik helaas niet veel foto’s van kunnen maken gezien de drukte.



                          Comment


                          • #14






                            [b]RESULTAAT[/b}

                            Met gepaste trots en voldoening het eindresultaat van deze prachtige BMW 645ci!
                            Helemaal vanuit Italië en van een eigenaar die een bekende topsporter is:

                            Comment


                            • #15




                              Comment


                              • #16




                                Comment


                                • #17




                                  Comment


                                  • #18




                                    Comment


                                    • #19



                                      Met vriendelijke groeten,

                                      Bart Philippens
                                      Custom Car Cleaning

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tja wat zeg je daarop hè. Perfectie!
                                        2002 MX-5 NB 1.6

                                        2011 Honda PCX

                                        Comment

                                        Working...
                                        X