Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Full Detail] - TomT - BMW E39 M5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Full Detail] - TomT - BMW E39 M5

Oorspronkelijk ging dit topic over een andere auto gaan, maar de eigenaar was ondertussen al van auto gewisseld. Daardoor kon ik nogmaals een carbonzwarte E39 M5 onder handen nemen. 't Zijn beauty's, deze keer was het een facelift, met een prachtig interieur.

Eerst en vooral wil ik AMVDVD enorm bedanken om mij maandagavond te komen helpen, zonder zijn hulp zou het niet gelukt zijn om de auto op tijd af te krijgen! Ik weet wat hij kan, en ook deze keer leverde hij top vakwerk af! Alle credits voor het hele interieur en de uitlaten gaan volledig naar hem toe!

Bij aankomst leek de auto al bij al nog redelijk ok te zijn. De auto had wel wat swirls, hier en daar een diepere kras en ook een dof plekje, maar voor de rest niets abnormaal. De algemene glans van de auto was nog redelijk aanwezig. Als je echter van dichtbij ging gaan kijken waren er wat hologrammen en buffertrails te vinden.

Voor de volledigheid even een lijstje met de gebruikte producten:

Wassen
    - Washmitt

- PB super slick & suds

- EZ Detail Wheel Brush + klein borsteltje voor rond de wielmoeren
    - Waffle droogdoek

Clayen
    - PB Clay
    - PB spray & wipe

Polieren
    - DAP500
    - LC cutting pad icm Menzerna S100 Power Gloss
    - LC polishing pad icm Menzerna 203S Power Finish
    - LC finishing pad icm Menzerna 85RE Final Finish
    - 3M masking tape

Afwerking
    - PB Black Hole Glaze
    - PB EX-P Sealant
    - Dodo Juice 'Supernatural'

Interieur
    - De nodige borsteltjes
    - Gliptone All leather cleaner
    - Gliptone Leather protectant
    - APC

Overige
    - All metal polish
    - PB Trim restorer
    - PB Bold ‘n Bright
    - PB Wheel sealant
    - PB Quick Detailer+
    - Ruitenreiniger
    Last edited by ; 21/07/2010, 17:17.

Motorkap:

Comment

Interieur:

Comment

Bij het kleien merkte ik dat er opmerkelijk weinig contaminaties aanwezig waren. Het vermoeden begon te groeien dat de auto door de vorige eigenaar vlug wat gereinigd was en dat er vlug een waxlaagje was opgelegd om de auto toonbaar te maken voor verkoop.

Dit is mijn stukje klei na een halve motorkap:

Na het kleien dus nog eens van dichterbij gekeken wat er nu aan het licht zou komen.

Comment

Comment

Kofferklep:

Comment

Rechterflank...

Comment

Last edited by ; 21/07/2010, 17:35.

Comment

Een kras die je helaas kon voelen, deze was dus te diep om eruit te kunnen halen.

Testspot na de eerste correctiestap, al lang niet slecht aangezien dit nog fijner afgewerkt wordt! Hiermee werd dus verder gegaan.

Comment

Voor- en twee na-foto's

Comment

Afgewerkte motorkap:

Nu volgen er nog wat foto's van de lakschade. Foto's van tijdens de behandeling heb ik niet echt meer, aangezien ik anders in tijdsnood zou zijn geraakt. Maar het geeft wel nog een idee van de staat van de lak.

Comment

Dak:

Comment

Hier is het dak gedaan, maar de deurstijl nog niet. Je kan mooi het verschil in dofheid zien tussen de twee.

Nog een foto van de uitlaten:

Comment

Ondertussen was AMVDVD toegekomen om het interieur onder handen te nemen.

Het donkerbruine, vuile, glanzende leder maakte plaats voor een gezond en fris uitziend, mat resultaat. Dit kan u zien op onderstaande foto. Jammer dat het leder op sommige plaatsen al goed afgesleten was, je zag kleine scheurtjes waar de oorspronkelijke kleur volledig weg was.

Het stuur blonk ook enorm en was zeer vuil. Op zwart leder valt de vuiligheid niet altijd zo op, maar ook dit zag 'zwart van het vuil', zoals je kan zien aan het borsteltje!

Ondertussen nam ik de diffusor onder handen, die volledig mat was geworden, waardoor je niets meer van de oorspronkelijke kleur kon zien.

Comment

Toen de auto volledig klaar was heb ik hem even buiten gezet in het daglicht vooraleer ik de laatste afwerkings- en beschermingslagen aanbracht. De lak was weer mooi tot leven gekomen!

Comment

Comment

Daarna de rubbers en plastics voeden, en de lak afwerken. De allerlaatste laag was een laagje Dodo Juice Supernatural, voor een schitterende wet-look!

Comment

De witte strepen die je ziet op het dak zijn uiteraard reflecties van de lucht!

Comment

Interieur:

En tot slot nog enkele foto's van de buitenkant.

Comment

Comment

Working...
                                        X