Per jaar wordt er wereldwijd meer als 1.500.000.000.000 euro omgezet in de autoindustrie. Die industrie zet rechtstreeks 5 procent van de gehele wereldbevolking aan de slag. Zelfs met de huidige economische malaise en hoge brandstofkost blijft de auto zowat de grootste industrie ter wereld. Een groot deel daarvan bestaat uit de tweedehands markt, de markt die in financieel minder interessante tijden het meeste bijval ontwikkelt. Vele klanten kiezen er dan ook voor om een gebruikte wagen in het buitenland aan te schaffen om zo voor een sterke prijs een prachtige jonge tweedehands te bezitten. In dergelijke situatie kan een detail wonderen verrichten, net zoals op deze heerlijke Alpina.
De klant haalt zijn auto meestal zelf op in het buitenland, alwaar die auto 'klaar' gezet is door de garage of verkoper. De ene doet dergelijk werk al beter als de andere, maar meestal krijgt de koper nooit het gevoel dat ze over een (zo goed als) nieuwe wagen beschikken. Her en der vind je nog vuil, de lak ziet er verweerd uit, er is dofheid te zien, de velgen zijn wat geel-bruin van aangekoekt remstof en het leer glanst té hard. Dankzij verschillende polierstappen, het diepte reinigen van het leer en textiel en nog vele andere stappen kreeg de Alpina de uitstraling die hij verdiend.
De klant haalt zijn auto meestal zelf op in het buitenland, alwaar die auto 'klaar' gezet is door de garage of verkoper. De ene doet dergelijk werk al beter als de andere, maar meestal krijgt de koper nooit het gevoel dat ze over een (zo goed als) nieuwe wagen beschikken. Her en der vind je nog vuil, de lak ziet er verweerd uit, er is dofheid te zien, de velgen zijn wat geel-bruin van aangekoekt remstof en het leer glanst té hard. Dankzij verschillende polierstappen, het diepte reinigen van het leer en textiel en nog vele andere stappen kreeg de Alpina de uitstraling die hij verdiend.
Comment