Naar aanleiding van de vorige 993C4S kregen we een reservatie voor volgende parel. Ditmaal was de lak gelukkig iets vergevings-gezinder dankzij de zilverkleur, in tegenstelling tot de fragiele uni-zwarte lak van de vorige Porsche. De eigenaar zelf had ook de voorkeur voor een perfect interieur en een glanzend interieur, want anders zou de wagen nooit meer buiten mogen komen… Perfect voor ons om het 37.000km oude interieur een grondige opfrissing te geven, mét een uitgebreid fotoverslag (want daar worden soms te weinig foto's aan besteed).
Toen de auto toe kwam was die over het algemeen niet zo vuil, de wagen had dan ook maar 1500km gereden in het afgelopen jaar. Toch wordt ook een propere wagen even grondig gewassen. Een eerste maal inschuimen en een 5tal minuten laten inwerken waarna de wagen afgespoten en gewassen werd. De wagen drogen met de Poorboy's Waffle Weave zorgt er voor dat die klaar is om verder binnen te rijden en de wagen op de brug te plaatsen. Eénmaal op de brug kan er begonnen worden met het eigenlijke detailen, want ons werk begint pas waar de gemiddelde wasbeurt stopt. Na een lichte kleibeurt (want veel contaminatie was er na enkele tests niet te voelen) werd de wagen gedroogd met de Black Baron. Ongelooflijk wat voor verschil dit maakt want in elk kiertje, spleetje of hoekje blijft er wel water staan of hangen. Door er met 300km/u wind tegenaan te blazen krijg je alles droog.
Toen de auto toe kwam was die over het algemeen niet zo vuil, de wagen had dan ook maar 1500km gereden in het afgelopen jaar. Toch wordt ook een propere wagen even grondig gewassen. Een eerste maal inschuimen en een 5tal minuten laten inwerken waarna de wagen afgespoten en gewassen werd. De wagen drogen met de Poorboy's Waffle Weave zorgt er voor dat die klaar is om verder binnen te rijden en de wagen op de brug te plaatsen. Eénmaal op de brug kan er begonnen worden met het eigenlijke detailen, want ons werk begint pas waar de gemiddelde wasbeurt stopt. Na een lichte kleibeurt (want veel contaminatie was er na enkele tests niet te voelen) werd de wagen gedroogd met de Black Baron. Ongelooflijk wat voor verschil dit maakt want in elk kiertje, spleetje of hoekje blijft er wel water staan of hangen. Door er met 300km/u wind tegenaan te blazen krijg je alles droog.
Comment