Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wax-it: Porsche 993 C4S - Zilver

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
    Zeer knap werk!! En prachtige foto's ook. (en eindelijk een uitgebreide fotoreportage van het interieur, thx )
    Altijd leuk om dergelijke feedback te krijgen, wensen naar volgende verslagen, details, vragen, opmerkingen,... Spui ze gerust, dan kan ik (/kunnen wij) er zoveel mogelijk op inspelen want veel delen van een detail zijn voor ons voor de hand liggend terwijl ze voor de lezer soms echt niet eenvoudig weg te verstaan zijn.

Comment

Prachtig resultaat, wat een beest !! Tof idd dat de interieur behandeling ook eens helemaal beschreven is. Top werk !!

Comment

Opnieuw een heel knap resultaat.
        Dat grijs komt mooi uit

De aandoening van het leder komt me helaas wel bekend voor .

Heb je ook een overzichtsfoto vóór de behandeling in de lijn van deze:

?
        2009 BMW E91 320d
        2002 BMW E46 M3
        2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
        2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

Ongeveer, maar die kwam niet zo goed uit op foto. Voor: http://farm5.static.flickr.com/4116/...1d81c03a_b.jpg

Een andere vergelijking:
          Voor en na, zie duidelijk hoe de glans er uit verdwijnt, de tweede foto is een 50/50, waarvan dus het grote onderste vlak gedaan is, het bovenste niet. Daartussen zie je dus ook het verschil in glans en de vervuiling. Uit het onderste vlak zie je duidelijk dat die lelijke vlek verdwenen is.

Comment

Bedankt Simon
            Het interieur is echt wel heel vergelijkbaar met wat ik nu heb (misschien zelfs nog erger: link)
            Best toch eens werk van maken. Heb je een goed starterssetje liggen die je me kunt aanraden?
            2009 BMW E91 320d
            2002 BMW E46 M3
            2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
            2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

Wederom super werk Simon & Bert !
              Het interieur heeft toch wel een make-over ondergaan, ik kan mij voorstellen dat er met de extractor toch behoorlijk wat uit die voetmatjes ook is gekomen ...

Wat vindt ge die Gloss It Leather Cleaner tov die van Gliptone?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk Berichten
                Het interieur heeft toch wel een make-over ondergaan, ik kan mij voorstellen dat er met de extractor toch behoorlijk wat uit die voetmatjes ook is gekomen ...

Gloss It is helemaal anders.
                De cleaner is er een in spray vorm. Het is iets minder diep kwa reiniging, maar het werkt stukken aangenamer en sneller.

De geur is ook iets anders dan Gliptone.

Het is eigenlijk een ander product dan Gliptone, de een zal liever gliptone hebben, de andere Gloss-It.

Comment

Dat is toch wel de mooiste Carrera ooit hé. Zeer knap werk geleverd!

Hoe behandelen jullie het leder op de stuurrand? Ik zie vaak op tweedehandssites stuurtjes met een lelijke felle glans. Kan je dat terug doffer krijgen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                    Bedankt Simon
                    Het interieur is echt wel heel vergelijkbaar met wat ik nu heb (misschien zelfs nog erger: link)
                    Best toch eens werk van maken. Heb je een goed starterssetje liggen die je me kunt aanraden?
                    Hoogst waarschijnlijk doel je op dat blinkend leer?
                    Gliptone kit (dus de cleaner en conditioner) in combinatie met zo'n Leather en vinyl brush.
                    De cleaner inwerken met het borsteltje, vermijdt de naden, en afwrijven met een microvezel doek. Dan zal je al zien hoeveel vuil er uit komt. Zo ga je over het volledige leder interieur. Daarna begin je terug van voor af aan met het aanbrengen van de conditioner, dat doe ik met een microfibre applicator.
                    Het wijst zichzelf eigenlijk wel redelijk uit hoe t exact werkt.

Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk Berichten

Zoals Bert zei, die Gloss it werkt een stuk anders, de spray valt makkelijker te verdelen over het oppervlak maar de reiniging is iets minder krachtig. De keuze voor Gloss it in dit specifiek geval heb ik gemaakt omdat het leder al vrij oud is en dus iets gevoeliger (en meer versleten) is.

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                    Dat is toch wel de mooiste Carrera ooit hé. Zeer knap werk geleverd!

Hoe behandelen jullie het leder op de stuurrand? Ik zie vaak op tweedehandssites stuurtjes met een lelijke felle glans. Kan je dat terug doffer krijgen?
                    Dat is de mooiste 911 inderdaad!

Een lederstuur krijg je net als de zetels terug schoon met een lederreinigend product en een borsteltje. Alternatief - voor een vals lederen stuur bvb - is Blackfire Interior Cleaner omdat die echt goed ontvet en zo reinigt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                      Hartelijk dank voor uw waandacht! © Xavier Debaere
                      Was Herman Brusselmans

Prachtige wagen en ook nu weer : je denkt dat de wagen er toch prima uitziet, en toch nog zo'n verschil... knap !

Comment

Wow - ff sprakeloos.

Comment

prachtig resultaat, kon ik dat maar doen met de auto's die hier staan

Comment

Dit is en blijft zo een tijdloze kar. Ik denk echt dat deze alleen maar in waarde kunnen stijgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                              Dit is en blijft zo een tijdloze kar. Ik denk echt dat deze alleen maar in waarde kunnen stijgen
                              Alleen jammer dat ze ook daardoor zo weinig gebruikt worden : 37.000 km voor een wagen van 15 jaar oud

Comment

Prachtig, wat een verschil

Comment

'k Zie dit nu pas.

Hoe waanzinnig knap is zilver metallic wel niet! Metéén weer goesting om de volgende in 't zilver te halen, en m'n overtuiging dat ik m'n (droom) GT3 in het zilver zou nemen (en ook de GT2 RS, en ... en ... en ... ) is weer ferm bevestigd.

Schit-te-rend werk ... zie 'm staan.

'k Stond ook perplex van de 50/50 foto van de instaplijst. Was 't tekstje aan 't lezen, keek met één oog naar de eerste foto, las iets van een 50/50, zag de tweede foto nog niet en dacht "bwaaaah, dat kan zoveel verschil toch niet geven". *BAM* Ziet dat af.

Bandengel die niet blinkt. Zoveel mooier dan dat blinkend gedoe imo.

Comment

Hier ook erger, ik heb er zo eentje gehad

Comment

heel knap werk.

en blijkbaar staan er nog 2exoten te wachten
                                      wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

'k Zie dit nu pas.

Hoe waanzinnig knap is zilver metallic wel niet! Metéén weer goesting om de volgende in 't zilver te halen, en m'n overtuiging dat ik m'n (droom) GT3 in het zilver zou nemen (en ook de GT2 RS, en ... en ... en ... ) is weer ferm bevestigd.

Schit-te-rend werk ... zie 'm staan.

'k Stond ook perplex van de 50/50 foto van de instaplijst. Was 't tekstje aan 't lezen, keek met één oog naar de eerste foto, las iets van een 50/50, zag de tweede foto nog niet en dacht "bwaaaah, dat kan zoveel verschil toch niet geven". *BAM* Ziet dat af.

Bandengel die niet blinkt. Zoveel mooier dan dat blinkend gedoe imo.
                                        Dank je Gilles!
                                        Iedere keer ik (en Bert ook trouwens) een zilverkleurige wagen onder handen nemen zouden we ook wel een zilver metallic willen. Dat kan echt zo prachtig zijn!

De keuze voor de bandengel wordt ofwel gemaakt volgens wat de klant zegt of op eigen voorkeur. In dit geval zei de eigenaar dat ie geen té blinkie showroomlook wou dus daar wordt dan rekening meegehouden. In ons geval gingen we echter ook voor dezelfde bandengel kiezen, want op een oudere wagen, of een laagprofielband komt zo'n gel een stuk beter uit.

Meestal hanteer ik volgende regel

-45 hoog = satijn
                                        45 hoog = blinkie
                                        +45 = blinkie en dan afwrijven

maar dat is natuurlijk nog van veel variabelen afhankelijk.

Oorspronkelijk geplaatst door reys Bekijk Berichten
                                        Hier ook erger, ik heb er zo eentje gehad

Die had je nooit mogen weg doen...

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                        heel knap werk.

en blijkbaar staan er nog 2exoten te wachten
                                        Nog meer als 2 exoten! Maar een write-up van elke wagen zou wat te veel worden denk ik.

Deze is net afgewerkt bvb: http://www.flickr.com/photos/wax-it/...47399771/show/

Comment

ongelooflijk mooi !

Comment

Working...
                                          X