Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wax-it: Porsche 993 C4S - Zilver

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Die "ribbels" in de lak.
    Hebben alle auto's tegenwoordig.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
      Wat bedoel je met 'orange peel'?
      't Feit dat er bepaalde stukken zijn die wat matter zijn, zoals de dorpels onderaan?
      Appelsienhuid-lak.

      Comment


      • #63

        Comment


        • #64
          Bedankt!

          Comment


          • #65
            Is me ook al opgevallen, maar was niet vertrouwd met de term. Welk nut heeft dat?

            Comment


            • #66
              Nut? Geen, tenzij je dat graag ziet.
              Ik dacht dat het te maken had met verf op waterbasis, door milieu-eisen...

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                Nut? Geen, tenzij je dat graag ziet.
                Ik dacht dat het te maken had met verf op waterbasis, door milieu-eisen...
                Lak op waterbasis idd.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten








                  Is die porsche niet van VM? Ook die Ford is van hem? zo eentje zien staan bij hem thuis...

                  Comment


                  • #69
                    appelsienhuid is eigen aan het spuiten van lak, waterbasis of verdunner basis maakt niet uit

                    het hoeveel appelsienstructuur dat ge ziet is te wijten aan de spuitmethode. Een goede carrossier met veel ervaring spuit nog altijd 10 keer beter dan gelijk welke robot omdat die op dat moment eventueel kan aanpassen. De kunst is de lak zo te leggen dat je net op de grens zit van een loper: dan vloeit de lak mooi uit en hebt ge bijna geen 'orangepeel'.
                    Wilt ge die volledig weg: 4 lagen vernis zetten en dan de orangepeel eruit schuren. Machinaal polieren en dan ziet ge pas wat reflectie is.
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      appelsienhuid is eigen aan het spuiten van lak, waterbasis of verdunner basis maakt niet uit

                      het hoeveel appelsienstructuur dat ge ziet is te wijten aan de spuitmethode. Een goede carrossier met veel ervaring spuit nog altijd 10 keer beter dan gelijk welke robot omdat die op dat moment eventueel kan aanpassen.
                      Ik wacht nog altijd om het eerste herspoten stuk wagen te zien waar je niet aan kan zien dat het achteraf gedaan is

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Ik wacht nog altijd om het eerste herspoten stuk wagen te zien waar je niet aan kan zien dat het achteraf gedaan is
                        Dan moet je eens op zoek gaan naar goede carrossiers (ze zijn zeldzaam ja). Het bestaat weldegelijk

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          Ik wacht nog altijd om het eerste herspoten stuk wagen te zien waar je niet aan kan zien dat het achteraf gedaan is
                          Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                          Dan moet je eens op zoek gaan naar goede carrossiers (ze zijn zeldzaam ja). Het bestaat weldegelijk
                          ²²


                          Hangt ook af van het paneel. Horizontaal of verticaal maar vooral hol of bol. Bol, dan trekt de lak strak als hij droogt. Hol, veel meer kans op appelsieneffect.
                          2002 MX-5 NB 1.6

                          2011 Honda PCX

                          Comment


                          • #73
                            Ik ben ook nog op zoek naar de carrossier die het kan en bovendien wil goed doen. We hebben er alvast nog geen gevonden.

                            Orange peel is inderdaad niet eigen aan het type lak maar wel meer voorkomend bij de waterdragende verf.

                            Comment


                            • #74
                              orangepeel ontstaat door dat de lak samentrekt tijdens het drogen: op de punten waar die samentrekt krijg je bobbels, op de punten waar de lak wegtrekt putjes.
                              Waarom is het moeilijk om correctiewerk achteraf onzichtbaar te houden: net omwille van de orangepeel. Fabriekslak heeft er heel veel last van. Heb je een carrossier die goed kan spuiten dan spuit die de lak vlakker dan de fabriek en zit je met een glansverschil. Maar wie moet je hier de fout van geven? Voor mij de fabriek omdat ze wegens kostenbesparing zo weinig mogelijk lak willen gebruiken.
                              Waar carrossier ook op moeten besparen is uitspuiten. Stel je moet een deur herstellen. De lak die je gebruikt is qua kleurtint quasi hetzelfde als de rest van de auto. Maar de quasi is niet genoeg want er zit toch een klein kleurverschil op. Normaal gezien om dat niet te laten opvallen spuit je de deur dus normaal, maar nevel je ook verf over het voorspatbord en de achtervleugel/-deur en zet je best heel de zijkant terug in de vernis. Probleem is dat je dan geen 400€ kwijt bent maar het dubbele en laat nu net veel mensen EN verzekeringsmaatschappijen dit niet accepteren
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door b_ken Bekijk Berichten
                                Inderdaad.
                                Maar van alle veel te dure 993's spant deze toch de kroon.
                                Je kan iets gelijkaardig kopen en geld over houden voor een datail EN een boxter voor als het slecht weer is.
                                Auto is verkocht en wordt vervangen door een 964 rs.

                                Topexemplaren van een 993 zullen enkel in waarde stijgen.De 997 zal het eerste decennia enkel in waarde dalen....'t is maar hoe je het bekijkt enwat je behoeftes zijn.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Filipé Bekijk Berichten
                                  Auto is verkocht en wordt vervangen door een 964 rs.

                                  Topexemplaren van een 993 zullen enkel in waarde stijgen.De 997 zal het eerste decennia enkel in waarde dalen....'t is maar hoe je het bekijkt enwat je behoeftes zijn.
                                  964 rs

                                  Ga je er een zoeken in dezelfde staat als deze ?

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Filipé Bekijk Berichten
                                    Auto is verkocht en wordt vervangen door een 964 rs.
                                    Er zit er hier één serieus jaloers te worden
                                    (verkoop is vlot gegaan)

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                      964 rs

                                      Ga je er een zoeken in dezelfde staat als deze ?
                                      Of course! Hoewel ze moeilijk te vinden zijn.

                                      Maritim blauw of indisch rood genieten de voorkeur.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                        Dan moet je eens op zoek gaan naar goede carrossiers (ze zijn zeldzaam ja). Het bestaat weldegelijk
                                        Ik zou daar dan toch graag de gegevens van krijgen ( niet dat het vandoen is, laat dat duidelijk zijn, maar als ik binnen x jaar de gezandstraalde neus van een gt3 wil laten bijwerken ....)

                                        Comment


                                        • #80
                                          Misschien Mich een bod doen

                                          (Deze heeft 2.5j in mijn garage geslapen)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X