Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
appelsienhuid is eigen aan het spuiten van lak, waterbasis of verdunner basis maakt niet uit
het hoeveel appelsienstructuur dat ge ziet is te wijten aan de spuitmethode. Een goede carrossier met veel ervaring spuit nog altijd 10 keer beter dan gelijk welke robot omdat die op dat moment eventueel kan aanpassen. De kunst is de lak zo te leggen dat je net op de grens zit van een loper: dan vloeit de lak mooi uit en hebt ge bijna geen 'orangepeel'.
Wilt ge die volledig weg: 4 lagen vernis zetten en dan de orangepeel eruit schuren. Machinaal polieren en dan ziet ge pas wat reflectie is.
appelsienhuid is eigen aan het spuiten van lak, waterbasis of verdunner basis maakt niet uit
het hoeveel appelsienstructuur dat ge ziet is te wijten aan de spuitmethode. Een goede carrossier met veel ervaring spuit nog altijd 10 keer beter dan gelijk welke robot omdat die op dat moment eventueel kan aanpassen.
Ik wacht nog altijd om het eerste herspoten stuk wagen te zien waar je niet aan kan zien dat het achteraf gedaan is
Dan moet je eens op zoek gaan naar goede carrossiers (ze zijn zeldzaam ja). Het bestaat weldegelijk
²²
Hangt ook af van het paneel. Horizontaal of verticaal maar vooral hol of bol. Bol, dan trekt de lak strak als hij droogt. Hol, veel meer kans op appelsieneffect.
orangepeel ontstaat door dat de lak samentrekt tijdens het drogen: op de punten waar die samentrekt krijg je bobbels, op de punten waar de lak wegtrekt putjes.
Waarom is het moeilijk om correctiewerk achteraf onzichtbaar te houden: net omwille van de orangepeel. Fabriekslak heeft er heel veel last van. Heb je een carrossier die goed kan spuiten dan spuit die de lak vlakker dan de fabriek en zit je met een glansverschil. Maar wie moet je hier de fout van geven? Voor mij de fabriek omdat ze wegens kostenbesparing zo weinig mogelijk lak willen gebruiken.
Waar carrossier ook op moeten besparen is uitspuiten. Stel je moet een deur herstellen. De lak die je gebruikt is qua kleurtint quasi hetzelfde als de rest van de auto. Maar de quasi is niet genoeg want er zit toch een klein kleurverschil op. Normaal gezien om dat niet te laten opvallen spuit je de deur dus normaal, maar nevel je ook verf over het voorspatbord en de achtervleugel/-deur en zet je best heel de zijkant terug in de vernis. Probleem is dat je dan geen 400€ kwijt bent maar het dubbele en laat nu net veel mensen EN verzekeringsmaatschappijen dit niet accepteren
Inderdaad.
Maar van alle veel te dure 993's spant deze toch de kroon.
Je kan iets gelijkaardig kopen en geld over houden voor een datail EN een boxter voor als het slecht weer is.
Auto is verkocht en wordt vervangen door een 964 rs.
Topexemplaren van een 993 zullen enkel in waarde stijgen.De 997 zal het eerste decennia enkel in waarde dalen....'t is maar hoe je het bekijkt enwat je behoeftes zijn.
Auto is verkocht en wordt vervangen door een 964 rs.
Topexemplaren van een 993 zullen enkel in waarde stijgen.De 997 zal het eerste decennia enkel in waarde dalen....'t is maar hoe je het bekijkt enwat je behoeftes zijn.
Dan moet je eens op zoek gaan naar goede carrossiers (ze zijn zeldzaam ja). Het bestaat weldegelijk
Ik zou daar dan toch graag de gegevens van krijgen ( niet dat het vandoen is, laat dat duidelijk zijn, maar als ik binnen x jaar de gezandstraalde neus van een gt3 wil laten bijwerken ....)
Comment