Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Custom Car Cleaning - 1994 Porsche 911 (993) Cabriolet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Custom Car Cleaning - 1994 Porsche 911 (993) Cabriolet

    Custom Car Cleaning: 1994 Porsche 911 (993) Cabriolet


    De laatste tijd is het vooral gebleven bij het posten van een paar snapshots van de eindresultaten. Ik mag wel zeggen dat het gezond druk is bij Custom Car Cleaning en tijdens de detail kom ik er gewoonweg niet meer aan toe om veel foto’s te maken, laat staan deze na de detail nog eens te verkleinen / uploaden en een uitleg in tekst eraan toe te voegen.

    Van de ene kant jammer want van een mooie reportage kan ikzelf nog altijd erg genieten! Bij deze detail toch nog iets tijd gevonden om foto’s te maken. Helaas geen goede afters gezien het slechte weer.


    Het verhaal achter deze Porsche is dat hij pas in handen is van een nieuwe trotste eigenaar. Deze is voor de verkoop gepoetst geworden (incl. polijsten). In de deursponning zien we dat deze in het verleden optisch onderhoud heeft gehad bij Protech. Klinkt veelbelovend allemaal……..maar de praktijk laat verschrikkelijke beelden zien:






  • #2




    Comment


    • #3





      We zien heel veel defecten en imperfecties, terwijl de auto ongeveer een 5 maanden geleden gepolijst is. Dit wordt bevestigd door de vele hologrammen en buffertrails die het lakwerk rijk is, en die puur en alleen worden veroorzaakt door onvakkundig polijsten. Gezien de vele krijtresten en silicone is het duidelijk dat er met camouflerende producten is gewerkt om imperfecties te verdoelen in plaats van deze aan te pakken.

      Comment


      • #4
        Als we naar het interieur kijken, en dan met name de lederen bekleding, zien we precies hetzelfde verhaal. Het leer beschikt over een vettige glans en is niet goed geconditioneerd. Zonde, want als het leer te droog wordt kan dit er voor zorgen dat de verflaag gaat barsten en er haarscheurtjes optreden. De enige remedie die er dan nog rest is herspuiten of zelfs opnieuw bekleden.



        Comment


        • #5
          Allereerste worden de banden / wielkuipen grondig gereinigd en vetvrij gemaakt. De wielen incl. remklauwen worden van binnen en buiten schoon gemaakt met een zuurvrije velgenreiniger. Dit wordt o.a. ingewerkt met een goede en veilige velgenborstel.

          De teerpuntjes worden verwijderd met een veilige teerverwijder.





          Comment


          • #6
            Naderhand wordt het lakwerk gereinigd met een medium clay om zo eventueel ingebakken remstof correct te verwijderen. De wielen worden beschermd met een velgenwax (kan beter tegen de hitte) en de banden en wielkuipen worden geconditioneerd met een gel. Deze geeft naast kleur terug soepelheid aan het materiaal.





            Comment


            • #7
              De carrosserie wordt volgens onze beproefde methode gewassen incl. twee emmer systeem en de juiste microvezel accessoires. Een goede shampoo mag daarbij niet vergeten worden!





              Comment


              • #8


                Comment


                • #9
                  De kieren / naden / instap en alle kunststof en rubber wordt eerst grondig ontvet en schoon gemaakt.





                  Comment


                  • #10

                    Comment


                    • #11
                      Na het afspuiten zagen we dat het water min of meer op de lak bleef liggen in plaats van eraf te druipen. Dit is een indicatie dat de bescherming nihil is…….zonde.

                      Nu het oppervlakkige en zichtbare vuil verwijderd is gaan we verder met het verwijderen van het agressieve vuil. Dit wordt gedaan met een medium clay en een goede lubricant. Ongelooflijk maar waar, we zien ontzettend veel vuil, wederom een bevestiging dat de vorige ‘poetsbeurt’ niet naar behoren is verricht.





                      Comment


                      • #12




                        Comment


                        • #13

                          Comment


                          • #14
                            De ware aard wordt, na het verwijderen van alle vuil / fillers / silicone, goed zichtbaar.





                            Comment


                            • #15
                              Na een intensieve lakmeting komen we tot de conclusie dat de laklaag op verscheidene punten erg dun is geworden. Ook veel verschil in dikte door het slechte polijstwerk wat voorheen is uitgevoerd. Ons advies is dan ook om naar een specialist te gaan in plaats van het eerste beste poetsbedrijf. Lak wat weg is kan niet meer terug gehaald worden en in plaats van een upgrade aan de auto betekent verkeerd poetsen gewoon een vermindering qua looks en kwaliteit. Men kan dus inderdaad met ‘poetsen’ schade berokkenen aan uw dure bolide.

                              Alle kwetsbare delen zoals rubbers / kunststoffen / naden worden zorgvuldig afgeplakt om schade te voorkomen. Tussen elke polijst applicatie wordt de laklaag opnieuw gemeten zodat de marge goed in de gaten wordt gehouden. In dit geval betekende het 95% verwijdering van de swirls, en ongeveer 80% verwijdering van dieper gelegen imperfecties in de blanke laklaag. Sommige imperfecties zaten zo diep dat ze in theorie, en ook praktijk, weliswaar verwijderd konden worden, maar het zou betekenen dat de marge erg weinig zou zijn en de lak aanzienlijk zwakker zou worden. Met dit in het achterhoofd moet je realiseren dat de klant hiermee niet geholpen is. Het zou betekenen dat zijn lak nog gevoeliger wordt en eventuele nieuwe schade vrijwel meteen in de kleurlak is. Enkele RDS’sen hebben we dan ook laten zitten. Hieronder na het grove werk (cuttingpad en compound). We zien dus nog geen perfecte afwerking en verfijning van het lakwerk.





                              Comment


                              • #16




                                Comment


                                • #17


                                  Comment


                                  • #18
                                    Bovengenoemde combinatie heeft enkel als doel correctie en een snelle afbraak van de polijstkorrel. Dit valt terug te zien in de enorm hoeveelheid stof die deze verwerking met zich mee brengt.





                                    Comment


                                    • #19
                                      Om dit veilig en effectief te verwijderen wordt de auto bedekt in een flinke schuimdeken welke het stof afvoert. Hierna wordt de auto nogmaals gewassen en ontvet en uitvoerig gedroogd, ook in alle kieren en naden.





                                      Comment


                                      • #20
                                        Hierna wordt het lakwerk verzegeld en afwerkt met een van de beste en fijnste waxen op de markt. Na het inwerken worden deze afgenomen met dikke en ultrazachte microfiberdoeken.





                                        Comment

                                        Working...
                                        X