Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Waarschijnlijk het eerste topic in de detailingsectie dat ik volledig en met aandacht heb gelezen
Lijkt me een intensief jobke maar het resultaat is er dan ook naar!
Thanks!
Hopelijk was de uitleg duidelijk genoeg, soms is het moeilijk om ook voor iemand die er niet dagelijks mee bezig is voldoende (grondige) uitleg te voorzien.
Voorlopig was het dus de eerste wrap die we gedaan hebben. Meer als heel grondig reinigen kan je daar niet mee doen. Polieren heeft geen resultaat op een wrap omdat er enkel hitte wordt ontwikkeld en er geen laag is die te corrigeren valt. Lichte hazing kan je wel uit klassieke stickers halen, maar wederom geldt dit niet voor matte stickers. Die matte stickers ga je enkel doen blinken, zelfs met de lichte producten zoals een Jeffs Prime. Verhoog je de snelheid dan trek je of smelt je de wrap gewoon kapot.
Een mat gespoten wagen (zoals Frozen Grey) hebben we nog niet gedaan (staat echter wel op de planning). Daarop zou het mogelijk zijn om te polishen met een pad zonder cutting en een product zoals Prime, die dus hoofdzakelijk een cleaner is. Binnenkort hebben we daar een testpaneel voor, om zeker te zijn.
Op een paneel wat mat gespoten is valt er dus ook niet te polieren, alles met enige vorm van korrel doet de lak blinken. Zelfs een heftige cleaner op een pad met excenter zorgt voor dat resultaat. Enkel reinigen is de enige oplossing en goed beschermen, anders wordt het herspuiten.
Hopelijk komt er daar nog een oplossing voor, want zo is dat een groot probleem. Alles wat te lang kan inwerken, zal je dus blijven zien.
Probleem is dat de matte kleur verkregen wordt door een matte blanke laklaag en dat is net de laag waarop wij normaal op polieren, de laag die dus opgeblonken wordt. Matte kleur onder een normale blanke lak werkt niet want dat zorgt niet voor het beoogde matte effect.
Wist niet dat dat kon, wax aanbrengen op een matte finish.
Eigenlijk is het nog meer nodig dan op een normale lak, want je kan sporen van vogelpoep of vliegjes niet gaan uitpolieren.
Heb je zo een vlek dan is het herwrappen of herspuiten. Punt.
Ik kom net van telefoon met Ferrari en ze hebben een 599 GTO met mat zilveren dak geleverd gekregen. Na lang opzoekwerk moeten ze nu het dak van die splinternieuwe wagen gaan herspuiten omdat de lijm van de transport stickers ingevreten is en het allemaal glanzende plekken zijn.
Het document dat Ferrari bij de wagen heeft geleverd ivm matte lak is ook wel lachen
Ik kom net van telefoon met Ferrari en ze hebben een 599 GTO met mat zilveren dak geleverd gekregen. Na lang opzoekwerk moeten ze nu het dak van die splinternieuwe wagen gaan herspuiten omdat de lijm van de transport stickers ingevreten is en het allemaal glanzende plekken zijn.
Wax-it, mag ik eens vragen welke beschermfolie Ferrari gebruikt heeft ( leverancier )?
Is die lijm op water- of solventbasis?
Hier worden 2 dingen door elkaar gehaald denk ik, de GESPOTEN lak op het dak van de auto, en de BESCHERSTICKERS op het dak.
Ik denk dat Taiko wil weten welke BESCHERFOLIE gebruikt werd.
Nice! Een hele uitdaging voor ontwikkelaars van matte laken en folies, lijkt me, en evenzeer voor detailers. Leuk om te lezen. Al vind ik dat het verschil op foto veel minder tot bijna niet zichtbaar is, vergeleken met een detail van een wagen met glanzende lak.
't Is leuk om eens naar te kijken, zo'n matte lak, maar ik zou 't alvast nooit moeten hebben.
Hoe zit dat met een glanzend gewrapte wagen, wat kan je daar wel en niet mee aanvangen?
Comment