Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Custom Car Cleaning - 2008 BMW 7 Exclusive Line Plus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Custom Car Cleaning - 2008 BMW 7 Exclusive Line Plus

    2008 BMW 7 Exclusive Line Plus


    Deze uiterste luxe BMW 7 stond ingeboekt voor een Paintwork Correction Detail inclusief de basis interieur behandeling gecombineerd met de deluxe leder behandeling.
    Een pakket welke ongeveer een 21 uur netto heeft gekost om correct uit te voeren.

    Bij aankomst was de wagen redelijk vuil door al het ongemak wat dit jaargetijde met zich mee brengt.




    De kleur die de auto draagt noemt men Sophistograu Brillianteffekt. We kunnen deze het best omschrijven als heel donker grijs / antraciet met een flinke parelmoer menging welke ietwat paars oplicht. Meteen viel me, ondanks het vuil wat er op de lak zat, op dat de laklaag her en der melkachtige vlekken vertoonde en de motorkap flink wat sporen liet zien van eerder polijstwerk. Na het wassen en met de lampen gericht op de laklaag zullen we dit beter zien.




  • #2
    Het Dakota Sattelbraun Hell leder is prachtig en maakt het interieur optisch nog ruimer dan dit al is, maar vuil laat zich heel gemakkelijk zien en geeft al snel een grauwe look. Zo ook bij dit exemplaar.






    De bovenkant van het dashboard is bij deze uitvoering uitgerust in zwart leder. Aangezien dit deel natuurlijk enorm veel last heeft van UV straling en uitdroging, zagen we ook hier een gedeelte wat de nodige aandacht ging eisen.

    Comment


    • #3
      Allereerst beginnen we met het grondig reinigen en ontvetten van de onderkant, wielkuipen en banden. De 21 inch velgen in het mooie Ferric Grey werden gereinigd met een zuurvrije velgengel. Deze is krachtig genoeg om het vuil los te weken, maar bijt niet de laklaag stuk wat vele velgenreinigers wel doen. Gezien de Bubble Gum geur een product wat zich heel prettig laat verwerken. Voor de binnenkant biedt de EZ Wheelbrush uitkomst en zou bijna verplicht aangeschaft moeten worden bij dit soort wielen vanwege zijn gebruikersgemak. Een teer spatje her en der werd verwijderd met een teerverwijderaar.





      Comment


      • #4


        Comment


        • #5
          De rest van de auto wordt gewassen met een goede lubricerende shampoo om zo de kans op microkrasjes te beperken. Wij geven nog altijd de voorkeur aan microvezel accessoires en niet aan waffle doeken. Ook aan het gebruik van twee aparte washmitts: eentje voor het mooie werk en de andere voor de onderste 20cm van de auto. Voor het drogen maken we wederom gebruik van de enorme waterabsorberende capaciteit van de Myracle Dryer.






          Na de wasbeurt ziet de auto er voor de gemiddelde autoliefhebber al meer dan mooi uit. Echter, als we de auto dadelijk kieskeurig onder de loep gaan nemen zien we dat er nog enorm veel winst te behalen valt.

          Comment


          • #6
            Eenmaal binnen wordt alle lakwerk, dus ook de wielen, gereinigd met een clay. Hiermee wordt alle vastgezet vuil relatief (als men weet wie ie doet) veilig verwijderd. Persoonlijk kiezen we in 9 van de 10 gevallen voor een claybar met een medium grofheid. Vele claybars in het consumenten segment zijn enorm fijn qua structuur en min of meer ontwikkeld dat iedereen ermee kan werken. Het resultaat is hiermee gewoon een stuk minder en men moet veel moeite doen om vuil eraf te halen. Met een medium claybar en een goede uitleg kan men snel, effectief en veilig werken. Daarnaast zijn er natuurlijk ook nog grove claybars die we inzetten als het echt niet anders kan, maar deze zijn zo grof ze een schuurpatroon achterlaten waardoor er altijd machinaal gepolijst moet worden.




            Nu de laklaag helemaal schoon is, en door middel van een lakmeting definitief in kaart kan worden gebracht, wordt het tijd om deze te corrigeren. Daarmee bedoelen we krasjes en imperfecties zo goed als mogelijk te verwijderen. Maar voordat we dit kunnen doen worden alle kwetsbare delen afgeplakt met een goede tape. Gebruik hiervoor niet de eerste de beste crèpe tape of schilderstape. Deze laten namelijk plakresten achter en wanneer ze in contact komen met de roterende beweging / wrijving van de polijstmachine kunnen ze doorschuren met alle gevolgen van dien.

            Comment


            • #7
              Eerder vertelden we al over de melkachtige vlekken op de motorkap en de sporen van eerder polijstwerk. Nu de laklaag helemaal schoon is en in combinatie met sterk hologeenlicht kunnen we dit echt goed zien.






              Voor deze reportage hebben we om het verschil goed te laten zien een kleine selectie op de motorkap afgeplakt. Nu komt iets wat wij enorm belangrijk vinden en dat is met de klant en zijn / haar situatie meedenken. Een auto correct detailen is meer dan blind gaan voor maximale correctie zonder rekening te houden met de toekomst. Bijvoorbeeld, deze auto maakt ongeveer een 40.000 à 50.000km op jaarbasis door weer in wind. We kunnen dus zeggen dat deze genoeg te voortduren gaat krijgen en alles wat gebruikt gaat worden zal weer schade oplopen. Laten we er vanuit gaan dat de juiste was,- en droogtechniek incl. de juiste producten / accessoires 100% wordt toegepast, de factor blootstelling aan de elementen en schade door gebruik zullen hiermee niet verdwijnen. Als voorbeeld zand / stof wat over de laklaag scheert bij het rijden op de snelweg. Dit snijdt diepe sporen in de blanke laklaag, en daar moet wel marge voor blijven om dit te kunnen doen en ook ruimte om dit naderhand op te kunnen lossen.

              Belangrijk dus om met deze gegevens in het achterhoofd te werk te gaan en hiermee een tactiek en werkwijze te selecteren. Deze auto is uitgerust met een keramische laklaag. Simpel gezegd te vertalen in een blanke laklaag die flinterdun maar wel keihard is. Swirlcorrectie is gelukt aan 100%, maar her en der kwamen we zogenaamde RDS’sen (Random Deep / Depth Scratch) tegen die enorm diep zaten, vooral op de liggende delen. Logisch ook, want daar raakt het zand / stof de laklaag door de rijwind het meeste. Om deze 100% onzichtbaar te verwijderen moet het verschil qua toplaag / diepste punt kras dus verwijderd worden……..iets wat in deze zou betekenen meer dan 50% van de blanke laklaag weg te halen. Dit hebben we niet gedaan, maar wel zo goed als mogelijk geprobeerd deze te camoufleren door middel van de oppervlakte hoeken af te ronden. Hierdoor kaatst het licht minder goed terug en worden ze optisch minder zichtbaar.

              Comment


              • #8


                Comment


                • #9
                  Polijstmiddelen bevatten veel oliën die soms het zicht op het gedane werk kunnen belemmeren. Na het polijsten kan het resultaat dus enorm mooi en strak lijken, maar om er zeker van te zijn is het belangrijk de laklaag te onvetten en deze oliën te verwijderen zodat er 100% zicht is op de correctie.





                  Comment


                  • #10
                    Netjes dus! Naast de correctie zie je echt weer die diepe kleur te voorschijn komen. Logisch ook, want de oxidatielaag op de lak die de kleur en metallic flakes tegen houdt wordt ook verwijderd.



                    Comment


                    • #11
                      Nogmaals correctie zonder nabewerking en verfijning.





                      Comment


                      • #12



                        Enkele voorbeelden hoe mooi de kleur dan weer te voorschijn komt.



                        Comment


                        • #13


                          Comment


                          • #14
                            Na verdere verfijning en het verder perfectioneren van de laklaag is het natuurlijk enorm belangrijk het gedane werk te beschermen. Zeker met de wintermaanden op komst welke een regelrechte aanslag is op alle componenten. Voor deze toepassing hebben we gekozen om eerst een sealant aan te brengen en deze af te werken met een mooie Carnaubawax.

                            Hieronder zien we respectievelijk de sealant die droogt / hecht aan de laklaag en het curen van de waxlaag.



                            Comment


                            • #15
                              Andere werkzaamheden die in deze Paintwork Correction Detail aan bod komen zijn o.a.:

                              Het streeploos behandelen van de ramen
                              Het voeden van de kunststoffen
                              Het polijsten en beschermen van de uitlaten
                              Het polijsten en beschermen van het chrome
                              Het beschermen van de wielen





                              Comment


                              • #16




                                Comment


                                • #17
                                  Als we kijken naar het interieur wordt eerst alles goed afgenomen met een APC menging. Het leder wordt daarna ontvet, geborsteld, gecleaned en aansluitend gevoedt met een lederconditioner.





                                  Comment


                                  • #18




                                    Comment


                                    • #19
                                      Oké, tijd om het resultaat vast te leggen op de gevoelige plaat. Noeste arbeid loont zeggen ze wel eens, dat klopt helemaal, zo ook in deze:





                                      Comment


                                      • #20

                                        Comment

                                        Working...
                                        X