Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[full Detail] Volvo S60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [full Detail] Volvo S60

    Even een klein topicje over de detail van mijn eigen Volvo S60 uit 2005 die ik sinds twee weken in mijn bezit heb. Hij is dus van 2005, 127.000 km op de klok en heeft VEEL de carwash gezien blijkbaar

    Het is geen uitgebreid verslag maar ik wilde jullie de foto's toch niet onthouden. De detail is gedaan op verschillende dagen wegens tijdgebrek.

    Bij aankomst:







    Eigenlijk was hij vrij proper, carwash proper. Maar daar is dan ook alles mee gezegd. De lak is dof, kieren en spleten, deuropeningen ed waren nooit gepoetst enz...
    Last edited by Jochen; 28/01/2011, 19:49.
    2002 MX-5 NB 1.6

    2011 Honda PCX

  • #2




    Interieur was eigenlijk ook proper:

    2002 MX-5 NB 1.6

    2011 Honda PCX

    Comment


    • #3
      Maar niet proper genoeg!



      Het leder kon wat aandacht gebruiken:



      Ziet er eigenlijk nog zeer goed uit buiten minimale gebruikssporen:

      2002 MX-5 NB 1.6

      2011 Honda PCX

      Comment


      • #4
        Van het interieur heb ik niet veel deftige afters
        De voetruimte:




        Door het leder te reinigen en te voeden (glipstone) zie je wel dat die barstjes minder zichtbaar worden. Niet duidelijk op de foto's waarschijnlijk maar er kwam toch een redelijke hoeveelheid vuil van het leder. Het ziet er nu alleszins een paar tinten lichter uit





        Last edited by Jochen; 09/10/2010, 14:26.
        2002 MX-5 NB 1.6

        2011 Honda PCX

        Comment


        • #5
          Het volgende wat ik heb aangepakt waren de erg dof geworden koplampen





          2002 MX-5 NB 1.6

          2011 Honda PCX

          Comment


          • #6
            Afplakken



            Afschuren met waterschuurpapier #1000 tot 'alle' defecten verwijdert zijn en dan weer verder schuren met steeds fijner schuurpapier (1000 -> 1500 -> 2000 -> 2500 -> 3000).



            Na het schuren met #3000 ziet het er zo uit:

            2002 MX-5 NB 1.6

            2011 Honda PCX

            Comment


            • #7
              Vervolgens polieren tot hoogglans en dan krijg je dit resultaat:





              2002 MX-5 NB 1.6

              2011 Honda PCX

              Comment


              • #8






                Niet perfect maar een PAK beter. De snuit ziet er dan meteen een stuk frisser uit. Wel een niet te onderschatten werkje
                2002 MX-5 NB 1.6

                2011 Honda PCX

                Comment


                • #9
                  Vervolgens was het de beurt aan het exterieur:

                  Carwash maakt geen krassen?



                  Ooh, maar dat is toch maar oppervlakkig?
                  eens dichterbij bekijken:



                  En nog wat dichter...

                  2002 MX-5 NB 1.6

                  2011 Honda PCX

                  Comment


                  • #10
                    Ik wist meteen dat hier werk aan was. Menzerna to the rescue! Na enkele hits:



                    50/50


                    Voor:
                    2002 MX-5 NB 1.6

                    2011 Honda PCX

                    Comment


                    • #11
                      Na:


                      Voor:


                      Na:
                      2002 MX-5 NB 1.6

                      2011 Honda PCX

                      Comment


                      • #12
                        Zo werd de auto dus helemaal ge-deswirled, vervolgens nog afgewerkt met Menzerna final finish, Black Hole en Britemax #5 als bescherming



                        Deuropeningen werden behandelt met Carlack, plastics met PB's trim restorer en banden met Autoglym instant tire dressing.



                        2002 MX-5 NB 1.6

                        2011 Honda PCX

                        Comment


                        • #13







                          Bedankt voor het kijken
                          2002 MX-5 NB 1.6

                          2011 Honda PCX

                          Comment


                          • #14
                            Zalig mooi ! Echt waar

                            Echter, ik heb wel nog een paar opmerkingen. (ik hoop dat je dit ziet als opbouwende kritiek )

                            Bij de lichten zie ik toch nog een zekere hazing. Misschien komt die door de vervuiling aan de binnenkant, maar op de fotos met licht is het naar mijn mening niet helemaal helder. (wel vééééél beter dan vervoor :p )
                            Ook zie ik nog kleine schuursporen en lichte swirls in de lichten.

                            Die lichten wetsanden is niet van de poes, vooral het polieren is tricky aangezien je een snelle opbouw heb van hitte wat voor vervorming kan zorgen.

                            Helemaal niet evident. Proficiat dat je het gedaan hebt !

                            Comment


                            • #15
                              Merci Bert. Kritiek is altijd welkom!
                              Die lichten wetsanden is idd niet van de poes. En er is idd nog een zekere witte schijn te zien maar ik denk idd dat dat aan de binnenkant is. Het valt me ook op dat wanneer de lichten uit staan je die hazing eigenlijk enkel ziet daar waar het licht op het glas schijnt. Vreemd...


                              Wat die schuursporen betreft, bedoel je deze foto waarschijnlijk?



                              Daar heb ik idd iets te vlug opgebouwd tijdens het schuren
                              Ik zag het tijdens het polieren. Ipv terug beginnen schuren (tijdsnood) heb ik gepolierd met 3M groene spotpad en power gloss en dat heeft het meeste wel eruit gehaald. Vervolgens afgewerkt met gele spot pad en Final Finish PO 106FA. De warmte ontwikkeling wil best mee (waarschijnlijk door de kleine spotpads).
                              2002 MX-5 NB 1.6

                              2011 Honda PCX

                              Comment


                              • #16
                                Ik had het over deze



                                We hebben hier binnenkort wollen spot pads. Die zijn echt super voor dat type schade op te lossen. Het grote voordeel is eigenlijk dat je daar bijna geen warmte ontwikkeling mee hebt en dat je dus ERG hoge snelheden mag gaan halen. Je krijgt daardoor een super correctie ! Met weinig rest schade.
                                Je moet wel de juiste polish/compound gaan gebruiken in combinatie met die hoge snelheden.

                                Daarover later meer, maar aangezien je al op dit niveau bezig bent zal je dat héél sterk interesseren

                                Comment


                                • #17
                                  Klinkt inderdaad interessant!
                                  2002 MX-5 NB 1.6

                                  2011 Honda PCX

                                  Comment


                                  • #18
                                    geen foto's van het clayen?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Neen hoezo? Er kwam iig een hele hoop rotzooi af. Na 1/8 motorkap was mijn klei echt bruin. Het dak heb ik een keer of 3 moeten kleien... . Ik moet me toch eens wat straffere klei aanschaffen eigenlijk.
                                      2002 MX-5 NB 1.6

                                      2011 Honda PCX

                                      Comment


                                      • #20
                                        Knap werk!

                                        Nu dat uitlaatje nog

                                        Comment

                                        Working...
                                        X