Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[full Detail] Volvo S60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
    Neen hoezo? Er kwam iig een hele hoop rotzooi af. Na 1/8 motorkap was mijn klei echt bruin. Het dak heb ik een keer of 3 moeten kleien... . Ik moet me toch eens wat straffere klei aanschaffen eigenlijk.
    Welke klei heb je nu?

Mooie voor en na-foto's, geven je resultaat mooi weer! Heb je met rotary of excenter gewerkt?

Comment

Door tijdgebrek is mijn auto ook een keer of vijf in de carwash beland. Ik dacht dit met mijn ongetrainde ogen toch niet te zien...

Niets blijkt minder waar. Hopelijk zie je het na de winter eens zitten om de mijne ook van zo'n opfrisbeurt te voorzien.
      Vanaf dan ook de 2M methode maar in de armen sluiten ...

Mooi resultaat trouwens op een zeer mooie auto! Diesel is toch praktischer dan een 100liter gastank he

Comment

goh, ik denk dat ik een 100l gastank nog wel zou zien zitten

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

volvo S60

Knappe job !!
          Wanneer mag ik met mijn volvo langskomen ? S60 van 2001 (goudkleur). Die is dringend aan een verjongingskuur toe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
            Welke klei heb je nu?

Mooie voor en na-foto's, geven je resultaat mooi weer! Heb je met rotary of excenter gewerkt?
            Ik heb nu die gele "poly fine clay" die ze in veel online shops aanbieden. Goede clay daar niet van maar niet opgewassen tegen zulke zware werkjes. Ik werk met rotary.

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
            Door tijdgebrek is mijn auto ook een keer of vijf in de carwash beland. Ik dacht dit met mijn ongetrainde ogen toch niet te zien...

Niets blijkt minder waar. Hopelijk zie je het na de winter eens zitten om de mijne ook van zo'n opfrisbeurt te voorzien.
            Vanaf dan ook de 2M methode maar in de armen sluiten ...

Mooi resultaat trouwens op een zeer mooie auto! Diesel is toch praktischer dan een 100liter gastank he
            Tssss
            Laat maar iets weten als het zover is
            En ja het is wel praktischer maar ook duurder en minder fun!
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Mooi gedaan Jochen, en natuurlijk proficiat met de nieuwe voiture

Comment

Twee maal bedankt!
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Jaloers man! Echt super mooi werk (ik zou zo willen ruilen )

Graag had ik geweten welke producten je gebruikt hebt (mag gerust in pm hoor)
                  Ik zit met 2 enorme matte plekken op mn koplampen, miss een idee om deze eruit te schuren op uw manier. Ik hou je alvast op de hoogte of dit ook lukt
                  Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
                  Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
                  Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
                  Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

iedere Volvo van rond 2005/06 met xenon heeft matte plekken in z'n plexi's heb ik al gemerkt...
                    Zwak punt blijkbaar.
                    Zonder xenon misschien ook, heb ik nog niet bekeken.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alex60 Bekijk Berichten
                      Jaloers man! Echt super mooi werk (ik zou zo willen ruilen )

Graag had ik geweten welke producten je gebruikt hebt (mag gerust in pm hoor)
                      Ik zit met 2 enorme matte plekken op mn koplampen, miss een idee om deze eruit te schuren op uw manier. Ik hou je alvast op de hoogte of dit ook lukt
                      Zoals op vorige pagina staat geschreven.

Rondom afplakken om schade aan de lak te voorkomen. Dan beginnen schuren met waterschuurpapier korrel 1000 tot alle defecten weg zijn. Vervolgens langzaam steeds fijner en fijner schuurpapier gebruiken (1000 -> 1500 -> 2000 -> 2500 -> 3000) en vervolgens polieren.

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                      iedere Volvo van rond 2005/06 met xenon heeft matte plekken in z'n plexi's heb ik al gemerkt...
                      Zwak punt blijkbaar.
                      Zonder xenon misschien ook, heb ik nog niet bekeken.
                      Idd, ik heb dat nu nog altijd zelfs...
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

En toen begon het te regenen...

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Super! Zeker als je dan autostrade doet en de druppeltjes ziet lopen

Comment

helemaal mee eens, Timozzzz

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                              Super! Zeker als je dan autostrade doet en de druppeltjes ziet lopen
                              uhuh! Dit weekend eens wassen en dan nog een laagje Britemax #5 erop. Vanaf dan na elke wasbeurt Britemax #65 Spray & Shine en we kunnen de winter in (en door)
                              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

mooi werk gedaan (btw ook een leuke kar)
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Thanks!
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

ziet er super uit!
                                    Collega van me heeft ook zo'n volvo, ook met xenon, en die koplampen zijn ook lichtjes dof, ik denk dat het daar gewoon aan de binnenkant zit. afkomstig van de hitte van xenon misschien?
                                    altijd fijn als je dan in een propere wagen kan rijden, geeft je op dat vlak super veel voldoening :-)

Comment

Gisteren heb ik de Volvo nog eens een tussentijdse mini-detail gegeven.
                                      Ik had hem een tijd geleden dus behandelt met Britemax #5 over Black Hole.
                                      Die bescherming bleek toch niet echt duurzaam. Waarschijnlijk ook omdat ik de fout heb gemaakt om maar 1 laag aan te brengen, 2 à 3 was uiteraard beter geweest maar ik had toch meer verwacht. Zeker omdat ik na het wassen nog de #65 Spray & Shine qd gebruikte...

Gisteren dus de bescherming even ge-update:

foam
                                      wassen met hyper wash
                                      clayen met sonus green en DJBS
                                      Carlack 68 AIO aangebracht met DA op witte LC pad (wat ook nog eens was vuil heeft verwijdert aan de pad te zien.)
                                      Collinite 467s wax

Clay na de motorkap (3 maanden geleden geclayed):

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ben benieuwd naar de duurzaamheid van deze combo. Na de volgende wasbeurt ga ik pogen om er nog een laagje wax bij te leggen. Eén is geen!
                                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten

Ben benieuwd naar de duurzaamheid van deze combo. Na de volgende wasbeurt ga ik pogen om er nog een laagje wax bij te leggen. Eén is geen!
                                          Collinite gaat je al een betere duurzaamheid bieden, maar je moet idd best meer dan 1 laagje aanbrengen.

Beste is wel dat je de laagjes kan aanbrengen zonder eerst nog met de wagen te rijden, maar dat is niet altijd even eenvoudig natuurlijk ...

Comment

Working...
                                          X